Avtomobilizem

Proti crossover segmentu

Fiat paleto modelov 500 nenehno pomlajuje in ji dodaja nove izvedenke. Ena izmed mlajših je tudi izvedenka 500 L, ki jo delajo v srbskem Kragujevcu, z rahlim povišanjem in dodajanjem plastičnih zaščit pa so pripravili izvedenko 500 L Cross.

Izvedenka Cross daje modelu 500 L novo dimenzijo, saj predstavlja korak v crossover segment. Ne glede na to, da je osnova karoserije namenjena prevozu večjih družin, za kar so predvideli veliko prostora v notranjosti ter zajeten prtljažnik v zadku, pa se ta avtomobil s svojimi dodatki nedvomno postavlja na rob vse bolj priljubljenemu crossover razredu. To se takoj opazi po višji oddaljenosti od tal, saj je pod vozila od tal oddaljen kar 25 centimetrov. To omogoča lažji vstop in izstop iz vozila, prav tako pa omogoča tudi kašen skok na robnik in obisk kakšnega vikenda. Ob višji oddaljenosti od tal pa je ta model prejel še druge elemente, sicer znane v razredu crossover, ti pa so: plastična zaščita blatnikov in pragov, bočne zaščite ter zaščita motorja in zadka. Sicer štirikolesni pogon ni na voljo, saj tudi v razredu crossover 90 % uporabnikov nikoli ne zapusti asfalta, ponuja pa vozilo tri različne predprogramirane načine vožnje, ki jih izbiramo s pomočjo mode selectorja. Krožno stikalo ponuja tri načine vožnje: normal, traction+ in gravity control. Sistem pri izbiri traction+ deluje tako, da sistema ABS in ESP simulirata delovanje zapore diferenciala, s tem da zavirata posamično kolo, ki zdrsuje, in moč prenašata na kolo z največ oprijema. Gravity control pa je namenjen kontroliranemu spuščanju po klancu. In ko k vsemu dodamo še 17-palčna kolesa s pnevmatikami M+S, ki niti na razžarjenem asfaltu ne izgubljajo dobrih voznih lastnosti, potem je naš Cross res pripravljen tudi za manjši off road.

Notranjost se lahko pohvali s kvalitetnejšimi materiali ter titan-vinilnimi dodatki z velikim logotipom »500«. Je prostorna in pregledna, tudi dovolj ergonomična, le ročica menjalnika bi lahko bila postavljena nekoliko višje. Dovolj prostora je tudi zadaj, saj se zadnja sedežna klop lahko pomika tudi vzdolžno glede na potrebe po prostoru za noge ali prtljago. Dobro je poskrbljeno tudi za povezljivost prek vmesnika Uconnest HD Live, ki je kompatibilen tako z Androidom kot Applom, prek monitorja na sredini armature pa lahko spremljamo tudi vzvratno vožnjo, navigacijo in poslušamo radio tudi prek DAB signala.

Kljub temu da je vozilo 10 centimetrov višje, pa lega na cesti s tem ni bistveno slabša od osnovne verzije tega modela. Pohvalimo lahko City funkcijo volana, ki v mestu še dodatno olajša vrtenje volana, kar bo še posebej cenil nežnejši spol.

Tehnični podatki Fiat 500 L Cross
   
Motor dizel, štirivaljen, 16 ventilov, turbo polnilnik, neposredni vbrizg
Prostornina (ccm) 1598
Moč (kW/KM) 88/120
Navor (Nm/min) 320/1750
Pogon na sprednja kolesa
Menjalnik ročni 6-stopenjski
Mere D x Š x V (mm) 4276 x 1800 x 1679
Medosna razdalja (mm) 2612
Masa praznega vozila (kg) 1355
Nosilnost (kg) 570
Posoda za gorivo (l) 50
Prtljažnik (l) 455–1480
Pospešek 0–100 km/h (s) 10,5
Najvišja hitrost (km/h) 180
Povprečna poraba (l/100 km) 5,6
Emisija CO2 (g/km) 114