Tehnika

Zakaj zimske gume niso prave za poletje

S 16. marcem smo svoja vozila lahko zopet preobuli v letno obutev. Pa smo morali to res storiti ali so zimske gume dovolj dobre tudi za vožnjo v poletni sezoni? Berite dalje!

Zakon o pravilih cestnega prometa pravi, da morajo biti motorna in priklopna vozila med 15. novembrom in 15. marcem opremljena z zimsko opremo, v primeru zimskih razmer pa tudi prej ali kasneje. Ko pa se temperature dvignejo, marsikdo med nami odlaša z namestitvijo letnih pnevmatik, saj zakon uporabe zimskih gum poleti ne prepoveduje. Zimske pnevmatike se tako velikokrat znajdejo na motornih in preklopnih vozilih tudi, ko zunaj pritiska vročina. To pa je vse prej kot pametno.

Zakaj? Ker:

 

Zimske gume niso izdelane za uporabo pri višjih temperaturah

Se poleti, ko zunaj pripeka sonce, do trgovine odpravite obuti v težke zimske škornje? Ne, kajne? Zakaj bi se torej spomladi in poleti odpravili na pot z vozilom, ki še ima svojo zimsko “obutev”?

Vsak tip “obuvala” pač ni primeren za vsak letni čas. Tudi vsak tip pnevmatik ni pravi za vsak mesec v letu. Velja namreč, da so zimske gume namenjene vožnji pri temperaturah do +7 °C, ko temperatura zunaj zraste, pa so boljša odločitev letne pnevmatike. Gumena zmes zimskih gum je namreč izdelana s točno določeno funkcijo: da vzdrži nizke temperature. Zimske pnevmatike bodo tako ob višjih temperaturah – za katere niso bile izdelane – postale mehkejše. Tako se bodo hitreje obrabljale, slabše oprijele ceste, pri speljevanju in pospeševanju pa bodo zdrsavale.

In to ne glede na to, kakšne zimske gume ste kupili, najbolj vrhunske ali najbolj poceni gume, in ne glede na znamko – pa naj gre za Goodyear, zimske gume Sava, Nokian gume ali kako drugo pnevmatiko. Zimske gume se bodo poleti slabše odrezale na cesti tudi ne glede na dimenzijo. Vašo varnost na cesti bodo poleti ogrožale tako gume 205 55 r16 kot gume 205/60 R 15 91H in druge.

Zimske pnevmatike vplivajo tudi na zavorno pot

Zimske gume pa bodo v vročih mesecih vplivale tudi na vašo zavorno pot. Ko se začnejo zunanje temperature dvigati nad 20 stopinj, se začnejo namreč segrevati tudi ceste. Na asfaltu, segretem na najmanj 30 stopinj, pa se bodo začele drugače obnašati tudi najbolj kakovostne zimske gume. Pnevmatike so tako s svojimi specifičnimi lastnostmi prilagojene temperaturi ozračja in podlage v točno določenem letnem času: letne temperaturi spomladi in poleti, zimske gume pa pozno jeseni in pozimi, ko nastopi mraz. Ne pozabite torej, da so bile za to izdelane in prilagojene in svojega jeklenega konjička obujte letnemu času primerno.