Page 11 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 11

Prihajajo standardi Euro 7
          Samovozeča vozila že leta 2025

          Herbert    Diess,
          izvršni direktor gru-
          pacije Volkswagen,
          je izjavil, da bodo
          avtonomna vozila
          pripravljena za
          serijsko proizvo-
          dnjo že leta 2025.
          Diess je svoje trdi-
          tve podkrepil s hitrim razvojem računalniških čipov
          in umetne inteligence. Ali bo to res tako hitro, je   Medtem ko Evropska komisija že napoveduje nove, še strožje
          vprašanje. Številni testi naprednih tehnologij še   ekološke standarde, ki se bodo najverjetneje imenovali kar
          vedno kažejo pomanjkljivosti, predvsem v mestih,    Euro 7, so najbolj zaskrbljeni proizvajalci osebnih in gospo-
          kjer sistemi še vedno ne reagirajo dovolj hitro, pred-  darskih vozil. Uradne podrobnosti bodo znane v začetku
          vsem pa ne morejo predvidevati, kaj se bo zgodilo   naslednjega leta, ko jih bo objavila Evropska komisija, nekaj
          v prometu, zato ta vozila niso varna za uporabo. Po   malenkosti pa je že pricurljalo na dan. Kot prvo bo Evropska
          drugi strani pa je napredek očiten, še posebej pri   komisija še zaostrila norme o izpuhih. Zato bo v praksi treba
          razvoju prilagodljivih tempomatov, ki lahko vozilo   pripraviti močnejše katalizatorje, ki bodo izvajali še močnejše
          samostojno vozijo znotraj voznega pasu, vzdržu-     kemijske operacije. Uveden pa naj bi bil sistem za kontinui-
          jejo hitrost in varnostno razdaljo ter prepoznavajo   rano spremljanje dejanskih emisij izpušnih plinov. Podatki naj
          znake, križišča, krožišča … Skupna VW je objavila,   bi se zbirali in obdelovali v računalniku vozila in v primeru, da
          da bo za razvoj teh tehnologij namenila 73 milijard   pride do odstopanj, bi računalnik takoj preklopil delovanje
          evrov. Večina denarja bo sicer namenjena razvoju    na servisni program in tako bi morali hitro na servis. V praksi
          EV modelov, del denarja pa za razvoj umetne inte-   bi to pomenilo dolgoročni nadzor nad ekologijo motorja, ne
          ligence in sistema avtonomne vožnje.                le v obdobju proizvajalčeve garancije, temveč tudi kasneje v
                                                              preostalem življenjskem obdobju.



















































                                                                                                                11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16