Page 11 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 11
Prihajajo standardi Euro 7
Samovozeča vozila že leta 2025
Herbert Diess,
izvršni direktor gru-
pacije Volkswagen,
je izjavil, da bodo
avtonomna vozila
pripravljena za
serijsko proizvo-
dnjo že leta 2025.
Diess je svoje trdi-
tve podkrepil s hitrim razvojem računalniških čipov
in umetne inteligence. Ali bo to res tako hitro, je Medtem ko Evropska komisija že napoveduje nove, še strožje
vprašanje. Številni testi naprednih tehnologij še ekološke standarde, ki se bodo najverjetneje imenovali kar
vedno kažejo pomanjkljivosti, predvsem v mestih, Euro 7, so najbolj zaskrbljeni proizvajalci osebnih in gospo-
kjer sistemi še vedno ne reagirajo dovolj hitro, pred- darskih vozil. Uradne podrobnosti bodo znane v začetku
vsem pa ne morejo predvidevati, kaj se bo zgodilo naslednjega leta, ko jih bo objavila Evropska komisija, nekaj
v prometu, zato ta vozila niso varna za uporabo. Po malenkosti pa je že pricurljalo na dan. Kot prvo bo Evropska
drugi strani pa je napredek očiten, še posebej pri komisija še zaostrila norme o izpuhih. Zato bo v praksi treba
razvoju prilagodljivih tempomatov, ki lahko vozilo pripraviti močnejše katalizatorje, ki bodo izvajali še močnejše
samostojno vozijo znotraj voznega pasu, vzdržu- kemijske operacije. Uveden pa naj bi bil sistem za kontinui-
jejo hitrost in varnostno razdaljo ter prepoznavajo rano spremljanje dejanskih emisij izpušnih plinov. Podatki naj
znake, križišča, krožišča … Skupna VW je objavila, bi se zbirali in obdelovali v računalniku vozila in v primeru, da
da bo za razvoj teh tehnologij namenila 73 milijard pride do odstopanj, bi računalnik takoj preklopil delovanje
evrov. Večina denarja bo sicer namenjena razvoju na servisni program in tako bi morali hitro na servis. V praksi
EV modelov, del denarja pa za razvoj umetne inte- bi to pomenilo dolgoročni nadzor nad ekologijo motorja, ne
ligence in sistema avtonomne vožnje. le v obdobju proizvajalčeve garancije, temveč tudi kasneje v
preostalem življenjskem obdobju.
11