Page 6 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 6

Aktualno




























           Se je pomanjkanje voznikov



           zaradi korone zmanjšalo?






        O pomanjkanju voznikov govorimo že dlje časa, to vprašanje pa je bila tudi tema Timocomovega
        bloga: »Koliko na prevozniški segment vpliva rušenje imidža poklica voznik, kaj so zahteve, za
        katere se skupnost bori, in na kakšen način je pandemija vplivala na stanje v prevozništvu?«


           Že več let se govori o pomanjka-  V preteklih letih je podoba voznika   koncu delovnega časa niso mogli niti
        nju usposobljenih voznikov tovornih   tovornjaka postala nepriljubljena,   kupiti hrane niti uporabljati sanitarij.
        vozil. Izvedene so bile različne pobude   obenem pa so se delno poslabšali   Nepredstavljive razmere in pomanj-
        in akcije, da bi mlade navdušili za   tudi pogoji za delo. Romantična   kanje spoštovanja do vsakodnevnih
        poklic voznika. Te so bile zgolj delno   podoba pustolovca, kot sta jo nekoč   junakov. Panožna združenja in pod-
        uspešne. Na začetku marca je medna-  prikazovala Manfred Krug in Rüdiger   jetja so s protesti hitro dosegla, da so
        rodno združenje cestnih prevoznikov   Kirschstein v legendarni televizijski   za voznike počivališča na avtocestah
        (International Road Transport Union   seriji »Auf Achse«, se je že zdavnaj   znova odprli. Tako je bilo poskrbljeno
        – IRU) napovedalo, da se bo pomanj-  razblinila. Odločanje za poklic voznika   vsaj za njihove osnovne potrebe. Toda
        kanje voznikov v Evropi leta 2020 še   iz čiste strasti – ti časi so mimo. Za to   glede na izjave številnih voznikov
        povečalo.                           je več razlogov; delo voznika tovor-  tovornih vozil zadovoljivi higienski
           Po raziskavi IRU je znašalo pomanj-  njaka še vedno ni dovolj cenjeno in   standardi niso vedno doseženi.
        kanje usposobljenih voznikov v      tudi ne dovolj visoko plačano. IRU vidi
        preteklem  letu  okoli  23  odstot-  težavo tudi v nizkem številu voznic in   Nove priložnosti v prevozniški
        kov, za to leto pa napovedujejo, da   s tem povezanim prenizkim številom   panogi po krizi?
        bo pomanjkanje kar 36-odstotno.     varnih počivališč in parkirišč.        Koronska kriza še zdaleč ni pre-
        Pomanjkanje je zlasti izrazito v dveh                                   magana. Kakšne posledice in razvoj
        državah članicah EU, na Poljskem in v   Trpita podoba in spoštovanje    je mogoče pričakovati v logistiki in
        Romuniji, vendar tudi v Nemčiji situa-  voznikov tovornjakov            cestnem tovornem prometu? Na
        cija ni dobra, možnosti za izboljšanje   Čeprav so se nedavno, med      področju maloprodaje živil je rast
        pa so majhne. Po podatkih pobude    krizo zaradi koronavirusa, ravno    tovora tudi med karanteno ostala
        FairTruck pred izbruhom pande-      vozniki tovornih vozil dokazali kot   stabilna. Na ostalih področjih, kot je
        mije koronavirusa bi bilo treba do   vsakodnevni junaki, kot sistemsko   avtomobilska panoga, pa sta proizvo-
        leta 2022 zaposliti dodatnih 150.000   pomembni in brez katerih sploh ne   dnja in s tem tudi logistika več tednov
        poklicnih voznikov in voznic.       bi bila mogoča oskrba prebivalstva,   mirovali. Paradoks: številni vozniki so
           V panožnih združenjih in prevo-  se je njihova situacija le še poslabšala.   čakali doma, čeprav bi jih v običajnih
        zniških podjetjih so alarm sprožili   Osnovne težave, s katerimi se vsako-  razmerah tako nujno potrebovali.
        že davno. Vsako leto se upokoji na   dnevno srečujejo na delu, so se še    Kaj se bo zgodilo, ko se bo gospo-
        tisoče voznikov, zadostnega števila   zaostrile; med karanteno v Nemčiji so   darstvo znova zagnalo? Povpraševanje
        novih voznikov pa ni. Zdi se, da je   številna počivališča in parkirišča zača-  po usposobljenih voznikih se bo
        trg delovne sile izčrpan. Mladi si ne   sno zaprla svoja vrata, zaradi česar   morda z izhodom iz koronske krize
        želijo več postati poklicni vozniki.   vozniki med svojim odmorom ali po   po vsej Evropi postopoma znova

        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11