Page 6 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 6
Aktualno
Se je pomanjkanje voznikov
zaradi korone zmanjšalo?
O pomanjkanju voznikov govorimo že dlje časa, to vprašanje pa je bila tudi tema Timocomovega
bloga: »Koliko na prevozniški segment vpliva rušenje imidža poklica voznik, kaj so zahteve, za
katere se skupnost bori, in na kakšen način je pandemija vplivala na stanje v prevozništvu?«
Že več let se govori o pomanjka- V preteklih letih je podoba voznika koncu delovnega časa niso mogli niti
nju usposobljenih voznikov tovornih tovornjaka postala nepriljubljena, kupiti hrane niti uporabljati sanitarij.
vozil. Izvedene so bile različne pobude obenem pa so se delno poslabšali Nepredstavljive razmere in pomanj-
in akcije, da bi mlade navdušili za tudi pogoji za delo. Romantična kanje spoštovanja do vsakodnevnih
poklic voznika. Te so bile zgolj delno podoba pustolovca, kot sta jo nekoč junakov. Panožna združenja in pod-
uspešne. Na začetku marca je medna- prikazovala Manfred Krug in Rüdiger jetja so s protesti hitro dosegla, da so
rodno združenje cestnih prevoznikov Kirschstein v legendarni televizijski za voznike počivališča na avtocestah
(International Road Transport Union seriji »Auf Achse«, se je že zdavnaj znova odprli. Tako je bilo poskrbljeno
– IRU) napovedalo, da se bo pomanj- razblinila. Odločanje za poklic voznika vsaj za njihove osnovne potrebe. Toda
kanje voznikov v Evropi leta 2020 še iz čiste strasti – ti časi so mimo. Za to glede na izjave številnih voznikov
povečalo. je več razlogov; delo voznika tovor- tovornih vozil zadovoljivi higienski
Po raziskavi IRU je znašalo pomanj- njaka še vedno ni dovolj cenjeno in standardi niso vedno doseženi.
kanje usposobljenih voznikov v tudi ne dovolj visoko plačano. IRU vidi
preteklem letu okoli 23 odstot- težavo tudi v nizkem številu voznic in Nove priložnosti v prevozniški
kov, za to leto pa napovedujejo, da s tem povezanim prenizkim številom panogi po krizi?
bo pomanjkanje kar 36-odstotno. varnih počivališč in parkirišč. Koronska kriza še zdaleč ni pre-
Pomanjkanje je zlasti izrazito v dveh magana. Kakšne posledice in razvoj
državah članicah EU, na Poljskem in v Trpita podoba in spoštovanje je mogoče pričakovati v logistiki in
Romuniji, vendar tudi v Nemčiji situa- voznikov tovornjakov cestnem tovornem prometu? Na
cija ni dobra, možnosti za izboljšanje Čeprav so se nedavno, med področju maloprodaje živil je rast
pa so majhne. Po podatkih pobude krizo zaradi koronavirusa, ravno tovora tudi med karanteno ostala
FairTruck pred izbruhom pande- vozniki tovornih vozil dokazali kot stabilna. Na ostalih področjih, kot je
mije koronavirusa bi bilo treba do vsakodnevni junaki, kot sistemsko avtomobilska panoga, pa sta proizvo-
leta 2022 zaposliti dodatnih 150.000 pomembni in brez katerih sploh ne dnja in s tem tudi logistika več tednov
poklicnih voznikov in voznic. bi bila mogoča oskrba prebivalstva, mirovali. Paradoks: številni vozniki so
V panožnih združenjih in prevo- se je njihova situacija le še poslabšala. čakali doma, čeprav bi jih v običajnih
zniških podjetjih so alarm sprožili Osnovne težave, s katerimi se vsako- razmerah tako nujno potrebovali.
že davno. Vsako leto se upokoji na dnevno srečujejo na delu, so se še Kaj se bo zgodilo, ko se bo gospo-
tisoče voznikov, zadostnega števila zaostrile; med karanteno v Nemčiji so darstvo znova zagnalo? Povpraševanje
novih voznikov pa ni. Zdi se, da je številna počivališča in parkirišča zača- po usposobljenih voznikih se bo
trg delovne sile izčrpan. Mladi si ne sno zaprla svoja vrata, zaradi česar morda z izhodom iz koronske krize
želijo več postati poklicni vozniki. vozniki med svojim odmorom ali po po vsej Evropi postopoma znova
6