Page 16 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 16
Tovornjaške novosti
Iveco / Pogovor med vožnjo
Iveco uvaja inovativen glasovni
asistenčni sistem za voznike tovor-
njakov, ki bo omogočal tudi pogovor.
Sistem je zasnovan na tehnologiji
Amazon Web Services (AWS).
Nova asistenca bo voznikom omo-
gočila planirati pot, preveriti status
vozila ali zahtevati nasvet za vožnjo
s pomočjo glasu. Ker bo osnovne
funkcije lahko kontroliral z glasom,
bo voznik lahko imel pogled ves čas
usmerjen le na cesto. Novo govorno
asistenco je razvil Iveco Digital team
ob podpori Amazon Web Services
(AWS) Professional Service.
»Naša nova asistenca bo postavila
nove standarde v tovornjaški indu-
striji. Na osnovi velikosti portfelja AWS nam je v rekordno skupnostjo. Nova asistenca bo povečala tako udobje voz-
kratkem času uspelo razviti novo aplikacijo, ki bo teme- nika v kabini kot tudi samo varnost,« je povedal Fabrizio
ljito spremenila interakcijo voznika z vozilom in Ivecovo Conicella, vodja Iveco digitalnega oddelka.
Scania / Tri novosti za naslednje leto
Scania za naslednje leto na svojih tovornjakih pripravlja kar Drugi sistem, ki ga Scania uvaja, je LDWAS (Lane Departure
nekaj novosti. Prva se imenuje LKA (Lane Keep Assist) in je Warning with Active Steering) ali opozorilo na nenamerno
nekakšen pomočnik za vožnjo v prometnem pasu. Temelji na zapuščanje voznega pasu. Tu sistem opozori, če brez vklju-
kamerah, ki ves čas spremljajo širino voznega pasu in črte na čenega smernika zapeljemo čez črto voznega pasu, in
obeh straneh ter določajo položaj tovornjaka glede na sredino pomaga popraviti linijo vožnje. Tretja novost pa je sistem
voznega pasu. Računalnik nato vzdržuje vožnjo po sredini LCP (Lane Change Collision Prevention), ki se fokusira na
voznega pasu, tako da sam upravlja volan. Kljub temu pa je mrtve kote in deluje s pomočjo senzorjev in radarja na
volan vseeno treba držati v rokah. Vse skupaj sicer spominja na boku. Torej če bomo želeli zamenjati vozni pas in se bo
Mercedesov Active Drive Assist (ADA), ki pa je še bolj napre- v mrtvem kotu znašlo drugo vozilo, nas bo sistem na to
den, saj lahko celo nastavljamo, ali bi se želeli voziti na sredini opozoril z zvočnim signalom in usmeril tovornjak nazaj na
voznega pasu ali pa bližje levi oziroma desni črti na cestišču. prejšnji vozni pas.
16