Page 16 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 16

Tovornjaške novosti




          Iveco / Pogovor med vožnjo

          Iveco uvaja inovativen glasovni
          asistenčni sistem za voznike tovor-
          njakov, ki bo omogočal tudi pogovor.
          Sistem je zasnovan na tehnologiji
          Amazon Web Services (AWS).
          Nova asistenca bo voznikom omo-
          gočila planirati pot, preveriti status
          vozila ali zahtevati nasvet za vožnjo
          s pomočjo glasu. Ker bo osnovne
          funkcije lahko kontroliral z glasom,
          bo voznik lahko imel pogled ves čas
          usmerjen le na cesto. Novo govorno
          asistenco je razvil Iveco Digital team
          ob podpori Amazon Web Services
          (AWS) Professional Service.
          »Naša nova asistenca bo postavila
          nove standarde v tovornjaški indu-
          striji. Na osnovi velikosti portfelja AWS nam je v rekordno   skupnostjo. Nova asistenca bo povečala tako udobje voz-
          kratkem času uspelo razviti novo aplikacijo, ki bo teme-  nika v kabini kot tudi samo varnost,« je povedal Fabrizio
          ljito spremenila interakcijo voznika z vozilom in Ivecovo   Conicella, vodja Iveco digitalnega oddelka.


        Scania / Tri novosti za naslednje leto

        Scania za naslednje leto na svojih tovornjakih pripravlja kar   Drugi sistem, ki ga Scania uvaja, je LDWAS (Lane Departure
        nekaj novosti. Prva se imenuje LKA (Lane Keep Assist) in je   Warning with Active Steering) ali opozorilo na nenamerno
        nekakšen pomočnik za vožnjo v prometnem pasu. Temelji na   zapuščanje voznega pasu. Tu sistem opozori, če brez vklju-
        kamerah, ki ves čas spremljajo širino voznega pasu in črte na   čenega smernika zapeljemo čez črto voznega pasu, in
        obeh straneh ter določajo položaj tovornjaka glede na sredino   pomaga popraviti linijo vožnje. Tretja novost pa je sistem
        voznega pasu. Računalnik nato vzdržuje vožnjo po sredini   LCP (Lane Change Collision Prevention), ki se fokusira na
        voznega pasu, tako da sam upravlja volan. Kljub temu pa je   mrtve kote in deluje s pomočjo senzorjev in radarja na
        volan vseeno treba držati v rokah. Vse skupaj sicer spominja na   boku. Torej če bomo želeli zamenjati vozni pas in se bo
        Mercedesov Active Drive Assist (ADA), ki pa je še bolj napre-  v mrtvem kotu znašlo drugo vozilo, nas bo sistem na to
        den, saj lahko celo nastavljamo, ali bi se želeli voziti na sredini   opozoril z zvočnim signalom in usmeril tovornjak nazaj na
        voznega pasu ali pa bližje levi oziroma desni črti na cestišču.  prejšnji vozni pas.






































        16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21