Page 18 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 18
Tovornjaške novosti
DAF / Bogatejši paketi opreme
DAF je za svoje največje tovornjake iz serij XF in CF namenil
nova paketa opreme Ultimate in Ultimate+, ki ob bogatejši
opremi ponujata tudi obsežnejše poprodajne usluge.
DAFove kabine so že pregovorno zelo udobne, ergonomične
in prostorne, vozniku pa ponujajo najboljše sedeže in udobne
postelje. S paketom Ultimate pa se udobje in učinkovitost še
povečujeta, saj ta paket prinaša:
• sprednje in zadnje luči v LED tehnologiji,
• zmogljivejšo samodejno klimatsko napravo,
• PCC tempomat s topografskimi kartami,
• sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah,
• sistem za nadzor polnjenja akumulatorjev,
• 24-V napajanje z najvišjo močjo 40 A, kar omogoča vgra-
dnjo mikrovalovne pečice.
Če pa se stranka odloči za paket Ultimate+, pa ob vsem nave-
denem dobi še tovarniško vgrajen telematski sistem. Sistem
DAF Connect je vključen v paket uslug DAF Multisupport Flex
Care, ki vključuje vzdrževanje in potrebna popravila na celot-
nem vozilu, tudi varovalke in žarnice.
Oba paketa sta na voljo tako za modele iz serije XF kot iz CF,
pogoj je le ta, da mora v primeru uporabe manjšega, 11-litr-
skega Paccar motorja ta imeti najvišjo moč iz ponudbe.
Scania / L in P na elektriko
V električni dirki sedaj tudi Scania ponuja povsem električni
tovornjak, s katerim želi tržno nastopiti najprej v Nemčiji.
Po Scanijinih navedbah naj bi tovornjak, ki ima lahko dva
sklopa baterij, prevozil od 130 do 250 km in bi ga lahko v
distribucijske namene uporabljali praktično cel dan, ponoči
pa bi se baterije polnile. Elektromotor nudi moč 230 kW,
kar je približno 310 KM. Motor napaja sklop petih baterij s
skupno kapaciteto 165 kWh ali sklop devetih baterij s kapa-
citeto 300 kWh.
Tovornjak je opremljen s sistemom kombiniranega polnje-
nja CCS, ki omogoča, da se lahko polni tudi neposredno iz
električnega omrežja, kar zahteva polnjenje za čas cele noči.
Pri polnjenju z enosmernim tokom napetosti do 130 kW pa v 100 minutah. Nekaj potrebne energije se lahko ustvari s
je lahko manjši baterijski sklop napolnjen že v 55, večji pa pomočjo regeneracije pri zaviranju.
»Ponosni smo na začetek dolgoročne elektrifikacije svojih
tovornjakov. Začeli smo z distribucijskimi tovornjaki, v prip-
ravi pa imamo že tovornjake za medmestne prevoze, ki bodo
koncipirani za hitro polnjenje v času 45-minutnega vozni-
kovega odmora,« je ponosno povedal Henrik Henriksson,
izvršni direktor Scanie.
Ob popolnoma električnih tovornjakih pa Scania ponuja
tudi priključne hibride PHEV z električnim dosegom do 60
kilometrov. Koncept kombinira delovanje motorja z notra-
njim zgorevanjem s prednostmi električnega pogona. Tudi
hibrid je opremljen s sistemom polnjenja CCS. Tri baterije
se do 80 % napolnijo v 35 minutah. To zadostuje za 60 kilo-
metrov povsem električne vožnje.
Tovornjak je na voljo s kabinama iz serij L in P. Elektromotor
z močjo 115 kW je postavljen med menjalnik in devetlitrski
dizelski motor, ki lahko ponuja 280 ali 360 KM.
18