Page 18 - Revija Tranzit 2021 st25
P. 18

Tovornjaške novosti



        DAF / Bogatejši paketi opreme

        DAF je za svoje največje tovornjake iz serij XF in CF namenil
        nova paketa opreme Ultimate in Ultimate+, ki ob bogatejši
        opremi ponujata tudi obsežnejše poprodajne usluge.
        DAFove kabine so že pregovorno zelo udobne, ergonomične
        in prostorne, vozniku pa ponujajo najboljše sedeže in udobne
        postelje. S paketom Ultimate pa se udobje in učinkovitost še
        povečujeta, saj ta paket prinaša:
        •  sprednje in zadnje luči v LED tehnologiji,
        •  zmogljivejšo samodejno klimatsko napravo,
        •  PCC tempomat s topografskimi kartami,
        •  sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah,


                                                              •  sistem za nadzor polnjenja akumulatorjev,
                                                              •  24-V napajanje z najvišjo močjo 40 A, kar omogoča vgra-
                                                                dnjo mikrovalovne pečice.
                                                              Če pa se stranka odloči za paket Ultimate+, pa ob vsem nave-
                                                              denem dobi še tovarniško vgrajen telematski sistem. Sistem
                                                              DAF Connect je vključen v paket uslug DAF Multisupport Flex
                                                              Care, ki vključuje vzdrževanje in potrebna popravila na celot-
                                                              nem vozilu, tudi varovalke in žarnice.
                                                              Oba paketa sta na voljo tako za modele iz serije XF kot iz CF,
                                                              pogoj je le ta, da mora v primeru uporabe manjšega, 11-litr-
                                                              skega Paccar motorja ta imeti najvišjo moč iz ponudbe.

          Scania / L in P na elektriko

          V električni dirki sedaj tudi Scania ponuja povsem električni
          tovornjak, s katerim želi tržno nastopiti najprej v Nemčiji.
          Po Scanijinih navedbah naj bi tovornjak, ki ima lahko dva
          sklopa baterij, prevozil od 130 do 250 km in bi ga lahko v
          distribucijske namene uporabljali praktično cel dan, ponoči
          pa bi se baterije polnile. Elektromotor nudi moč 230 kW,
          kar je približno 310 KM. Motor napaja sklop petih baterij s
          skupno kapaciteto 165 kWh ali sklop devetih baterij s kapa-
          citeto 300 kWh.
          Tovornjak je opremljen s sistemom kombiniranega polnje-
          nja CCS, ki omogoča, da se lahko polni tudi neposredno iz
          električnega omrežja, kar zahteva polnjenje za čas cele noči.
          Pri polnjenju z enosmernim tokom napetosti do 130 kW pa   v 100 minutah. Nekaj potrebne energije se lahko ustvari s
          je lahko manjši baterijski sklop napolnjen že v 55, večji pa   pomočjo regeneracije pri zaviranju.
                                                              »Ponosni smo na začetek dolgoročne elektrifikacije svojih
                                                              tovornjakov. Začeli smo z distribucijskimi tovornjaki, v prip-
                                                              ravi pa imamo že tovornjake za medmestne prevoze, ki bodo
                                                              koncipirani za hitro polnjenje v času 45-minutnega vozni-
                                                              kovega odmora,« je ponosno povedal Henrik Henriksson,
                                                              izvršni direktor Scanie.
                                                              Ob popolnoma električnih tovornjakih pa Scania ponuja
                                                              tudi priključne hibride PHEV z električnim dosegom do 60
                                                              kilometrov. Koncept kombinira delovanje motorja z notra-
                                                              njim zgorevanjem s prednostmi električnega pogona. Tudi
                                                              hibrid je opremljen s sistemom polnjenja CCS. Tri baterije
                                                              se do 80 % napolnijo v 35 minutah. To zadostuje za 60 kilo-
                                                              metrov povsem električne vožnje.
                                                              Tovornjak je na voljo s kabinama iz serij L in P. Elektromotor
                                                              z močjo 115 kW je postavljen med menjalnik in devetlitrski
                                                              dizelski motor, ki lahko ponuja 280 ali 360 KM.



        18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23