Page 8 - Revija Tranzit 2018 08
P. 8

o delovnih pogojih, naravi dela, zah-
        tevah delodajalcev in možnosti uspo-
        sabljanj za navedeni poklic. O karierni
        poti voznika tovornjaka iskalci zapo-
        slitve razmišljajo predvsem zaradi veli-
        kega povpraševanja po voznikih in po-
        sledično možnosti stabilne zaposlitve,
        pogosto pa tudi zaradi želje po vožnji,
        mobilne narave dela, možnosti dobre-
        ga zaslužka ob pravi ponudbi, možnos-
        ti napredovanja, morda celo samostoj-
        ne podjetniške poti.
        Na ugled poklica je v preteklosti ne-
        gativno vplivalo poročanje medijev o
        težkih pogojih dela voznika tovornja-                           Na Zavodu za zaposlovanje je trenutno na voljo
        ka. Zanimivo je, da iskalci zaposlitve, še                      več kot 600 prostih delovnih mest za voznika.
        posebej ob začetku svoje karierne po-
        ti, čedalje pogosteje povprašujejo tudi
        glede dolgoročne perspektivnosti na-  likih prevoznikih, ki pa pravijo, da, zani-  drugih bolj zahtevnih cestnih prevozov.
        vedenega poklica ob napovedih veli-  mivo, nimajo večjih težav pri pridobiva-  V številnih pogovorih, ki smo jih opravi-
        kih tehnoloških sprememb, ki naj bi   nju vozniškega kadra, tako v notranjem   li z različno velikimi podjetji, smo dobili
        vplivale na dejavnost prometa.«     kot tudi v mednarodnem transportu.   zelo jasno sliko: voznika ni težko dobiti,
                                            Povpraševanja po tem delovnem mes-  dobiti dobrega in kvalificiranega voz-
        Želja je po notranjem prometu       tu naj bi bilo dovolj, celo nasprotno,   nika pa je že povsem drugo poglavje.
        Kot smo že zapisali, se ob porastu po-  praktično vsi, s katerimi smo uspeli go-  Tako kot drugod je tudi v Sloveniji po-
        nudbe na trgu dela iskalci zaposlitve   voriti, pravijo, da teh težav ne zaznava-  rast voznikov iz držav bivše Jugoslavi-
        redkeje odločajo za poklice, za kate-  jo. Ne moremo pa mimo dejstva, da so   je, domačih voznikov je premalo ali pa
        re so značilni neugoden delovni čas,   v Sloveniji velika plačilna nesorazmer-  se ti zavoljo boljšega zaslužka odpravijo
        fizična zahtevnost in slabše plačilo.    ja pri transportnih podjetjih, ki se lahko   na samostojno prevozniško pot, kar je
        Tudi pri iskalcih zaposlitve, ki iščejo za-  v skrajnih točkah razlikujejo tudi za ti-  glede na vsaj zaenkrat ugodne gospo-
        poslitev kot vozniki tovornjaka, opaža-  soč evrov neto za prevoze v mednaro-  darske razmere povsem razumljivo.
        mo poudarek na delovnem času, saj   dnem prometu, zatorej je tudi na tem   Na spletnih straneh statističnega ura-
        pogosto iščejo delo izključno v notra-  področju veliko neskladij, plačilna disci-  da Republike Slovenije smo lahko zas-
        njem prometu.                       plina pa zelo različna. Izplačila so tes-  ledili tudi nekaj zanimivih podatkov.
                                            no povezana tudi z vrsto in zahtevno-  Opazovanja so pokazala, da so slo-
        Visoka plačilna nesorazmerja        stjo prevoza – bolj kot je kompleksno,   venska transportna podjetja samo v
        Nastalo problematiko smo preverili tudi   manj je prave konkurence. Tu govori-  prvem četrtletju letošnjega leta pripe-
        pri nekaterih naših velikih in srednje ve-  mo v segmentu izrednih, gozdarskih in   ljala več kot 19 milijonov ton blaga, pri
                                                                                tem pa so opravila 5,2 milijarde tonskih
                                                                                kilometrov in naložena prevozila 320
            Poklic voznik ni tuj niti ženskam.                                  milijonov kilometrov, kar je za 2 % več
                                                                                blaga ter 3 % več tonskih kilometrov
                                                                                kot v enakem obdobju lanskega leta.
                                                                                Na nedavnem šoferskem srečanju v
                                                                                Lescah pod okriljem društva Carji cest
                                                                                smo lahko videli, da je zanimanje za ta
                                                                                poklic veliko, to je dokazala tudi po-
                                                                                novna rekordna udeležba vozil in obi-
                                                                                skovalcev. Slovenci gojimo do prevoz-
                                                                                ništva posebno strast in veselje, ki je
                                                                                mnogim veliko več kot samo vihtenje
                                                                                volanov. Ti praviloma ne štejejo kami-
                                                                                onov v večmestnih številkah, vendar
                                                                                uživajo v tistem, kar imajo. Kot kaže, bo
                                                                                tudi v Sloveniji preteklo veliko vode, da
                                                                                se razmere tudi tu izboljšajo, kaj je tista
                                                                                prava pot, pa bo pokazal čas.



        8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13