Page 8 - Revija Tranzit 2018 08
P. 8
o delovnih pogojih, naravi dela, zah-
tevah delodajalcev in možnosti uspo-
sabljanj za navedeni poklic. O karierni
poti voznika tovornjaka iskalci zapo-
slitve razmišljajo predvsem zaradi veli-
kega povpraševanja po voznikih in po-
sledično možnosti stabilne zaposlitve,
pogosto pa tudi zaradi želje po vožnji,
mobilne narave dela, možnosti dobre-
ga zaslužka ob pravi ponudbi, možnos-
ti napredovanja, morda celo samostoj-
ne podjetniške poti.
Na ugled poklica je v preteklosti ne-
gativno vplivalo poročanje medijev o
težkih pogojih dela voznika tovornja- Na Zavodu za zaposlovanje je trenutno na voljo
ka. Zanimivo je, da iskalci zaposlitve, še več kot 600 prostih delovnih mest za voznika.
posebej ob začetku svoje karierne po-
ti, čedalje pogosteje povprašujejo tudi
glede dolgoročne perspektivnosti na- likih prevoznikih, ki pa pravijo, da, zani- drugih bolj zahtevnih cestnih prevozov.
vedenega poklica ob napovedih veli- mivo, nimajo večjih težav pri pridobiva- V številnih pogovorih, ki smo jih opravi-
kih tehnoloških sprememb, ki naj bi nju vozniškega kadra, tako v notranjem li z različno velikimi podjetji, smo dobili
vplivale na dejavnost prometa.« kot tudi v mednarodnem transportu. zelo jasno sliko: voznika ni težko dobiti,
Povpraševanja po tem delovnem mes- dobiti dobrega in kvalificiranega voz-
Želja je po notranjem prometu tu naj bi bilo dovolj, celo nasprotno, nika pa je že povsem drugo poglavje.
Kot smo že zapisali, se ob porastu po- praktično vsi, s katerimi smo uspeli go- Tako kot drugod je tudi v Sloveniji po-
nudbe na trgu dela iskalci zaposlitve voriti, pravijo, da teh težav ne zaznava- rast voznikov iz držav bivše Jugoslavi-
redkeje odločajo za poklice, za kate- jo. Ne moremo pa mimo dejstva, da so je, domačih voznikov je premalo ali pa
re so značilni neugoden delovni čas, v Sloveniji velika plačilna nesorazmer- se ti zavoljo boljšega zaslužka odpravijo
fizična zahtevnost in slabše plačilo. ja pri transportnih podjetjih, ki se lahko na samostojno prevozniško pot, kar je
Tudi pri iskalcih zaposlitve, ki iščejo za- v skrajnih točkah razlikujejo tudi za ti- glede na vsaj zaenkrat ugodne gospo-
poslitev kot vozniki tovornjaka, opaža- soč evrov neto za prevoze v mednaro- darske razmere povsem razumljivo.
mo poudarek na delovnem času, saj dnem prometu, zatorej je tudi na tem Na spletnih straneh statističnega ura-
pogosto iščejo delo izključno v notra- področju veliko neskladij, plačilna disci- da Republike Slovenije smo lahko zas-
njem prometu. plina pa zelo različna. Izplačila so tes- ledili tudi nekaj zanimivih podatkov.
no povezana tudi z vrsto in zahtevno- Opazovanja so pokazala, da so slo-
Visoka plačilna nesorazmerja stjo prevoza – bolj kot je kompleksno, venska transportna podjetja samo v
Nastalo problematiko smo preverili tudi manj je prave konkurence. Tu govori- prvem četrtletju letošnjega leta pripe-
pri nekaterih naših velikih in srednje ve- mo v segmentu izrednih, gozdarskih in ljala več kot 19 milijonov ton blaga, pri
tem pa so opravila 5,2 milijarde tonskih
kilometrov in naložena prevozila 320
Poklic voznik ni tuj niti ženskam. milijonov kilometrov, kar je za 2 % več
blaga ter 3 % več tonskih kilometrov
kot v enakem obdobju lanskega leta.
Na nedavnem šoferskem srečanju v
Lescah pod okriljem društva Carji cest
smo lahko videli, da je zanimanje za ta
poklic veliko, to je dokazala tudi po-
novna rekordna udeležba vozil in obi-
skovalcev. Slovenci gojimo do prevoz-
ništva posebno strast in veselje, ki je
mnogim veliko več kot samo vihtenje
volanov. Ti praviloma ne štejejo kami-
onov v večmestnih številkah, vendar
uživajo v tistem, kar imajo. Kot kaže, bo
tudi v Sloveniji preteklo veliko vode, da
se razmere tudi tu izboljšajo, kaj je tista
prava pot, pa bo pokazal čas.
8