Page 6 - Revija Tranzit 2018 08
P. 6
Aktualno
Tomaž Ficko, Borut Štajnaher
Iščemo voznika,
je to misija
nemogoče?
Transportna in logistična panoga raste z nezadržno hitrostjo, prodajni rezultati novih to-
vornih vozil, izvršenih prevozov in povpraševanja po cestnem transportu so izjemni, celo
več kot to. Mnogi sogovorniki v času nastajanja članka, pa naj si bo tako iz prodajnega kot
tudi neposredno iz vozniškega sektorja, so si edini, da zopet nastaja »balon«, ki na dolgi
rok naj ne bi zdržal. Tako veliko povpraševanje po prevozih posledično generira tudi večjo
potrebo po voznikih težkih tovornih vozil, slednjih pa v Evropi naj ne bi bilo dovolj. Vozni-
ška kadrovska podhranjenost postaja, kot kaže, resen gospodarski problem širom Evrope.
V Evropi prevozniki že bijejo plat zvona. kovali, in še močneje pod 3,8 %, kolikor Nemčiji na robu prometnega infarkta.
Pomanjkanje voznikov težkih tovornih je rast znašala lani. Transportna podjetja ne morejo spre-
vozil upočasnjuje rast gospodarstva. jeti vseh naročil, tako da se opravljajo
Po podatkih mednarodnega monetar- Nemci pred prometnim infarktom transporti z odlogom. Približno 30.000
nega fonda je nemško gospodarstvo Po besedah Franka Husterja iz DSLV je voznikov vsako leto zapusti transpor-
največje v Evropi, upočasnjena gospo- kljub velikim naporom, da se situaci- tno dejavnost. 10 % vseh tovornjakov
darska rast slednjega pa ima neugo- ja normalizira, transportna dejavnost v že danes stoji, saj ni nikogar, ki bi jih vo-
den vpliv tudi na ostale evropske države.
Težava nastane, ker vsega proizvedene-
ga blaga preprosto ni mogoče dosta- Kljub vse bolj naprednim tovornjakom
viti kupcem. Več kot 10 odstotkov bla- se za vozniški poklic odloči vse manj ljudi.
ga v Nemčiji ne pride do potrošnikov,
saj ni voznikov, ki bi ga lahko pripelja-
li. Vklopili so se tako rekoč že vsi alarmi,
na to opozarjajo v sindikatih, organiza-
cijah in nenazadnje tudi v transportnih
podjetjih. Proizvodnja je v Nemčiji tako
v prvi polovici leta padla za dober od-
stotek, polletna rast industrijske pro-
izvodnje pa je znašala le 0,8 odstotka,
kar je močno pod 2 %, kolikor so priča-
6