Page 6 - Revija Tranzit 2018 08
P. 6

Aktualno


            Tomaž Ficko, Borut Štajnaher
                                                              Iščemo voznika,


                                                                             je to misija



                                                                            nemogoče?
































        Transportna in logistična panoga raste z nezadržno hitrostjo, prodajni rezultati novih to-
        vornih vozil, izvršenih prevozov in povpraševanja po cestnem transportu so izjemni, celo
        več kot to. Mnogi sogovorniki v času nastajanja članka, pa naj si bo tako iz prodajnega kot
        tudi neposredno iz vozniškega sektorja, so si edini, da zopet nastaja »balon«, ki na dolgi
        rok naj ne bi zdržal. Tako veliko povpraševanje po prevozih posledično generira tudi večjo
        potrebo po voznikih težkih tovornih vozil, slednjih pa v Evropi naj ne bi bilo dovolj. Vozni-
        ška kadrovska podhranjenost postaja, kot kaže, resen gospodarski problem širom Evrope.


        V Evropi prevozniki že bijejo plat zvona.   kovali, in še močneje pod 3,8 %, kolikor   Nemčiji na robu prometnega infarkta.
        Pomanjkanje voznikov težkih tovornih   je rast znašala lani.            Transportna podjetja ne morejo spre-
        vozil upočasnjuje rast gospodarstva.                                    jeti vseh naročil, tako da se opravljajo
        Po podatkih mednarodnega monetar-   Nemci pred prometnim infarktom      transporti z odlogom. Približno 30.000
        nega fonda je nemško gospodarstvo    Po besedah Franka Husterja iz DSLV je   voznikov vsako leto zapusti transpor-
        največje v Evropi, upočasnjena gospo-  kljub velikim naporom, da se situaci-  tno dejavnost. 10 % vseh tovornjakov
        darska rast slednjega pa ima neugo-  ja normalizira, transportna dejavnost v   že danes stoji, saj ni nikogar, ki bi jih vo-
        den vpliv tudi na ostale evropske države.
        Težava nastane, ker vsega proizvedene-
        ga blaga preprosto ni mogoče dosta-                                  Kljub vse bolj naprednim tovornjakom
        viti kupcem. Več kot 10 odstotkov bla-                               se za vozniški poklic odloči vse manj ljudi.
        ga v Nemčiji ne pride do potrošnikov,
        saj ni voznikov, ki bi ga lahko pripelja-
        li. Vklopili so se tako rekoč že vsi alarmi,
        na to opozarjajo v sindikatih, organiza-
        cijah in nenazadnje tudi v transportnih
        podjetjih. Proizvodnja je v Nemčiji tako
        v prvi polovici leta padla za dober od-
        stotek, polletna rast industrijske pro-
        izvodnje pa je znašala le 0,8 odstotka,
        kar je močno pod 2 %, kolikor so priča-


        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11