Page 7 - Revija Tranzit 2018 08
P. 7
Kako na Zavodu zaznavate tovrstno
Voznik danes ni več le voznik, temveč problematiko?
opravlja še številna druga dela.
»Voznik težkega tovornjaka in vlačilca je
poklic, ki je na slovenskem trgu dela že
dalj časa deficitaren in je pri vrhu na se-
znamu poklicev, po katerih so in bodo
delodajalci najpogosteje povpraševali.
Rezultati napovednika zaposlovanja za
drugo polovico leta 2018 kažejo, da je
ta poklic na vrhu med poklici, pri kate-
rih imajo delodajalci najpogostejše te-
žave pri iskanju ustreznih kadrov. Gre za
poklic, ki je slabše plačan, fizično zahte-
ven in za katerega je značilen neugo-
den delovni urnik. Še posebej to velja
za voznike v mednarodnem prometu.«
Koliko delovnih mest je trenutno razpi-
sanih za delovno mesto voznika tovor-
nega vozila?
zil. Že tako okrnjene kapacitete je otežil denimo podoben poklicem v zdrav- »V avgustu letos so delodajalci sporoči-
tudi zakon, ki v Nemčiji voznikom pre- stvu, ponuja nekaj, za kar se ne odlo- li Zavodu 609 prostih delovnih mest za
poveduje izvajanje tedenskega počit- čiš zgolj zaradi finančnih sredstev, saj voznike težkih tovornjakov in vlačilcev.
ka v vozilih, kar še poveča logistične in so ta žal vse prevečkrat preskromna, a Pri tem je treba upoštevati, da Zavod
transportne težave. sta strast in ljubezen tisti, ki prevladata. zaradi spremenjene zakonodaje nima
Od 1,5 milijona voznikov v Nemčiji, ki več pregleda nad vsemi prostimi de-
so v letu 2016 imeli voznikovo kartico, 600 prostih delovnih mest za lovnimi mesti.«
je kar milijon voznikov starejših od 45 voznike
let, kar pomeni, da bo dve tretjini voz- Porast in povpraševanje po tovrstnem Kako dolgoročno vidite poklic voznika
nikov čez 15 let odšlo v pokoj. Ob tem kadru zaznava tudi Zavod za zaposlo- tovornega vozila in njegovo problema-
pa je zastrašujoč podatek, da se za ta vanje Republike Slovenije. Zato smo tiko? Premalo plačila, natrpan urnik ali
poklic v Nemčiji odloči na letni ravni le z njimi navezali stik in jih povpraša- kaj drugega? Bo kmalu vozniški poklic
2000 ljudi. V Nemčiji se je kadrovanje li, kako oni občutijo to problematiko. podhranjen, kot je gostinski?
zmanjšalo tudi ob ukinitvi obvezne- Na zastavljena vprašanja so nam od- »Poklic voznika tovornega vozila je
ga vojaškega roka, saj so se prej mladi govorili v službi za analitiko ter g. San- zagotovo med najprepoznavnejšimi
fantje iz vojske pogosto vrnili z opra- di Meke, vodja področja sodelovanja z poklici in iskalci zaposlitve pogosto
vljenim vozniškim dovoljenjem za to- delodajalci. povprašujejo po dodatnih informacijah
vornjak. Nemška vojska je letno izučila
do 15.000 voznikov tovornjakov.
Nezaželen poklic?
Razlogov za vozniško kadrovsko pod-
hranjenost je zagotovo več, pok-
lic voznika je s hitro rastočim tem-
pom postal zahteven, časi nakladov in
razkladov so tempirani, prav tako tu-
di povratne vožnje, dnevi v četudi so-
dobnih kabinah čedalje daljši in bolj
pogosti. Zdi se, da se je ta poklic v zad-
njih desetletjih korenito spremenil.
Če je tehnika vozil napredovala, je
moralna etika mnogih delodajalcev
nazadovala. To je verjetno le delček
razlogov, ki botrujejo k manjšemu za-
nimanju za ta poklic, toda to je treba Vse več voznikov išče delo
izključno v notranjem prometu.
vzeti tudi v zakup, ko se zanj odločaš.
Šoferski poklic je v številnih aspektih
7