Page 7 - Revija Tranzit 2018 08
P. 7

Kako na Zavodu zaznavate tovrstno
                                            Voznik danes ni več le voznik, temveč   problematiko?
                                            opravlja še številna druga dela.
                                                                                »Voznik težkega tovornjaka in vlačilca je
                                                                                poklic, ki je na slovenskem trgu dela že
                                                                                dalj časa deficitaren in je pri vrhu na se-
                                                                                znamu poklicev, po katerih so in bodo
                                                                                delodajalci najpogosteje povpraševali.
                                                                                Rezultati napovednika zaposlovanja za
                                                                                drugo polovico leta 2018 kažejo, da je
                                                                                ta poklic na vrhu med poklici, pri kate-
                                                                                rih imajo delodajalci najpogostejše te-
                                                                                žave pri iskanju ustreznih kadrov. Gre za
                                                                                poklic, ki je slabše plačan, fizično zahte-
                                                                                ven in za katerega je značilen neugo-
                                                                                den delovni urnik. Še posebej to velja
                                                                                za voznike v mednarodnem prometu.«

                                                                                Koliko delovnih mest je trenutno razpi-
                                                                                sanih za delovno mesto voznika tovor-
                                                                                nega vozila?
        zil. Že tako okrnjene kapacitete je otežil   denimo podoben poklicem v zdrav-  »V avgustu letos so delodajalci sporoči-
        tudi zakon, ki v Nemčiji voznikom pre-  stvu, ponuja nekaj, za kar se ne odlo-  li Zavodu 609 prostih delovnih mest za
        poveduje izvajanje tedenskega počit-  čiš zgolj zaradi finančnih sredstev, saj   voznike težkih tovornjakov in vlačilcev.
        ka v vozilih, kar še poveča logistične in   so ta žal vse prevečkrat preskromna, a   Pri tem je treba upoštevati, da Zavod
        transportne težave.                 sta strast in ljubezen tisti, ki prevladata.  zaradi spremenjene zakonodaje nima
        Od 1,5 milijona voznikov v Nemčiji, ki                                  več pregleda nad vsemi prostimi de-
        so v letu 2016 imeli voznikovo kartico,   600 prostih delovnih mest za   lovnimi mesti.«
        je kar milijon voznikov starejših od 45   voznike
        let, kar pomeni, da bo dve tretjini voz-  Porast in povpraševanje po tovrstnem   Kako dolgoročno vidite poklic voznika
        nikov čez 15 let odšlo v pokoj. Ob tem   kadru zaznava tudi Zavod za zaposlo-  tovornega vozila in njegovo problema-
        pa je zastrašujoč podatek, da se za ta   vanje Republike Slovenije. Zato smo   tiko? Premalo plačila, natrpan urnik ali
        poklic v Nemčiji odloči na letni ravni le   z njimi navezali stik in jih povpraša-  kaj drugega? Bo kmalu vozniški poklic
        2000 ljudi. V Nemčiji se je kadrovanje   li, kako oni občutijo to problematiko.    podhranjen, kot je gostinski?
        zmanjšalo tudi ob ukinitvi obvezne-  Na zastavljena vprašanja so nam od-  »Poklic voznika tovornega vozila je
        ga vojaškega roka, saj so se prej mladi   govorili v službi za analitiko ter g. San-  zagotovo med najprepoznavnejšimi
        fantje iz vojske pogosto vrnili z opra-  di Meke, vodja področja sodelovanja z   poklici in iskalci zaposlitve pogosto
        vljenim vozniškim dovoljenjem za to-  delodajalci.                      povprašujejo po dodatnih informacijah
        vornjak. Nemška vojska je letno izučila
        do 15.000 voznikov tovornjakov.

        Nezaželen poklic?
        Razlogov za vozniško kadrovsko pod-
        hranjenost je zagotovo več, pok-
        lic voznika je s hitro rastočim tem-
        pom postal zahteven, časi nakladov in
        razkladov so tempirani, prav tako tu-
        di povratne vožnje, dnevi v četudi so-
        dobnih kabinah čedalje daljši in bolj
        pogosti. Zdi se, da se je ta poklic v zad-
        njih desetletjih korenito spremenil.
        Če je tehnika vozil napredovala, je
        moralna etika mnogih delodajalcev
        nazadovala. To je verjetno le delček
        razlogov, ki botrujejo k manjšemu za-
        nimanju za ta poklic, toda to je treba   Vse več voznikov išče delo
                                                izključno v notranjem prometu.
        vzeti tudi v zakup, ko se zanj odločaš.
        Šoferski poklic je v številnih aspektih


                                                                                                                7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12