Page 5 - Revija Tranzit 2018 08
P. 5
Uvodnik
Napredek in pomanjkanje
Obiskali smo razstavo gospodarskih vozil v Hannovru, kjer so se v soju luči predstavili vsi, ki kaj pomenijo v sve-
tu transporta blaga in ljudi. Izreden napredek je čutiti in opaziti med razstavnimi eksponati, izreden napredek
v smislu ekonomičnosti, ekologije, varnosti, pogonskih goriv … proizvajalci želijo prevozniški poklic čim bolj olaj-
šati in ga narediti prijaznejšega, a vseeno Evropa že bije plat zvona. Pomanjkanje voznikov težkih tovornih vozil
pa upočasnjuje rast gospodarstva. Šoferski poklic je bil nekdaj spoštovan, danes pa je voznik tista zadnja »lu-
knja na sviralu«, je strošek in je nadlegovan z vseh strani: od šefa, od policije, od špediterjev, od skladiščnikov …
zato ni čudno, da jih primanjkuje, saj ko k temu dodaš še nizko plačo, se v Sloveniji malokdo odloča, da bo cel
teden preživel v kabini.
In kako rešiti ta problem? Trenutno ga rešujemo z uvozom delovne sile iz bivših republik nekdanje skupne drža-
ve, a tudi to ni lahko. Celoten postopek registracije in prijave voznika naj bi trajal 14 dni, a se včasih zavleče tudi po par mesecev. A tudi
to ni rešitev, saj bo tudi teh šoferjev zmanjkalo, saj jim je Slovenija le odskočna točka za nadaljevanje življenjske poti v Zahodni Evropi.
Manjši prevozniki bolj gledajo na svoje zaposlene, zato pri njih najdemo tudi slovenske voznike, pri večjih prevoznikih pa so kranjski Janezi
bolj izjema kot pravilo. A ker ponosno in optimistično zremo v prihodnost, ohranjamo upanje, da se razmere nekoč vendarle popravijo.
Mi smo tokrat zapeljali prenovljenega Actrosa brez ogledal in novinca na slovenskem trgu, Fordov tovornjak. Ob tem pa vam v branje
ponujamo še nekaj drugih tem iz sveta tehnologije, avtomobilizma in telefonije.
Pa srečno vožnjo.
Borut Štajnaher
Kazalo
Aktualno 6
Novice 10
Mercedes Benz: Zunanja ogledala gredo v pokoj 12
Ford: Kinetični turški tovornjak 16
Krone: Razširjena in modernizirana proizvodnja 20 10 20
Tehnika: Izboljšana učinkovitost pogonov 22 38
Na sejmu IAA 2018 24
Renault: Manj papirjev 37
Na cesti s Clio I feel Slovenia 38
Na cesti z Dacia Duster 1,5 dCi 4WD 39
Na cesti z Maserati Levante 40
Koroška – zelena in obetajoča nevesta 42
22 39
Kronograf preživetja 44
Mobilni skener 45
F1 v tranzitu 46
Prevoznik 48
Lesce v znamenju cestnih nomadov 50
46 48
Na cesti z VW Crafterjem 51
Revija Tranzit
Založnik: Borut Štajnaher s.p., Dajnkova 21, 1000 Ljubljana Lektura: Perfectio
Glavni urednik: Borut Štajnaher Naslov uredništva: Dajnkova 21,1000 Ljubljana, tel.: 041 331 781, borut@revija-tranzit.si
Avtorji: Igor Jelen, Zoran Samardžič, Matjaž Gregorič, Tomaž Ficko, Jože Jerman-Jeri Marketing: 041 331 781, info@revija.tranzit.si
Grafični prelom: Zenzo vizualne komunikacije s.p. Tisk: Schwarz print d.o.o.
Revija Tranzit izhaja na 45 dni, letnik 2, številka 8, ISSN 2591-0434, Revija šteje med grafične izdelke, za katere se plačuje 9,5 % davek na dodano vrednost.
Revija ni v prosti prodaji, je brezplačnik in jo prejmejo vsi člani Zveze ZŠAM. 5