Page 14 - Revija Tranzit 2018 08
P. 14

Samodejno zaviranje

                                                                                Še ena izmed novosti na preno-
                                                                                vljenem Actrosu je izpopolnjen
                                                                                sistem pomoči pri zaviranju Acti-
                                                                                ve Brake Assist 5. Peta generaci-
                                                                                ja tega sistema je sedaj ves čas
                                                                                v pripravljenosti, da prepreči na-
                                                                                let na kolesarja ali pešca pred sa-
                                                                                bo. Sistem deluje v kombinaciji z
                                                                                radarjem in senzorjem gibanja,
                                                                                ki na razdalji zazna, da se nekaj
                                                                                premika pred vozilom, in prične
                                                                                najprej opozarjati, nato pa tudi
                                                                                intenzivno zavirati, da prepreči
                                                                                najhujše. Sistem je zmožen pov-
                                                                                sem sam zaustaviti vozilo do hi-
                                                                                trosti 50 km/h. Umetna inteligen-
                                                                                ca je sedaj na voljo tudi v tovor-
                                                                                njakih!





           Ogledala v pokoj

           Na vsaki strani sta nad vrati nameščeni po-
           sebni roki. V vsako je vgrajena visokoresolu-
           cijska kamera, ki sliko dogajanja za vozilom
           prenaša na dva 15-palčna ekrana, namešče-
           na na A stebričku. Podolgovata displeja pre-
           našata dve sliki v razmerju 70 : 30. Zgornja
           projekcija je ožja, spodnja pa precej široko-
           kotna in pokriva vse mrtve kote. Na ekra-
           nu se pojavijo tudi posebne črte, ki nam po-
           magajo določiti konec vozila in s tem olajša-
           jo prehitevanje, predvsem pa dostop na na-
           kladalno rampo. Sistem
           MirrorCam ponuja manj-
           ši zračni upor ter veli-
           ko boljšo vidljivost, saj
           sta kameri zaščiteni pred
           umazanijo, za zimski čas
           pa sta tudi ogrevani.

           Ogledala gredo pri Mer-
           cedesu v pokoj. No, ne
           povsem, saj je zaenkrat
           dovoljena uporaba ka-
           mer namesto ogledal
           le v državah EU, v osta-
           lih državah boste še ved-
           no morali imeti na vozilu
           klasične »špegle«, ki za-
           enkrat še ostajajo v po-
           nudbi.



        14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19