Gospodarska vozila

20 največjih evropskih prevoznikov

Se prevozništvo ohlaja? Letošnja rast trga bo precej manjša od lanske, enake pa so napovedi tudi za naslednji dve leti. Kdo najbolje posluje v Evropi pa si preberite v nadaljevanju.

Deset največjih evropskih prevoznih podjetij predstavlja 9,8 % evropskega trga po prihodkih. Drugi deset največjih prevoznikov pa prevaža le dodatne 3, 1%. Z drugimi besedami, dvajset največjih podjetij skupaj prepelje le 13 % vsega blaga stare celine.

V letu 2022 je vseh 20 največjih transportnih podjetij zabeležilo rast prihodkov v primerjavi s prejšnjim letom. Za nekatere od njih je bilo povečanje tudi 10 odstotno. To izboljšanje rezultatov je bilo posledica visokih prevoznih tarif poleg ohranjanja velikega povpraševanja po prevoznih storitvah. Leto 2022 je po eni strani zaznamovalo precejšnje zvišanje cen goriva, ki je bilo posledica izbruha vojne v Ukrajini. In to se je preneslo na prevoznine. Poleg tega so se prevoznine povečale zaradi pomanjkanja voznikov. Po drugi strani pa je bilo povpraševanje po blagu in storitvah večino lanskega leta  precej visoko, industrija v večini evropskih držav pa še ni občutila upada naročil. Vse to se je odrazilo v zdravem povpraševanju po prevoznih storitvah.

Nemška prevlada

Vodilno prevozno podjetje na Evropskem trgu je nemški DB Schenker – logistična veja nemških državnih železnic Deutsche Bahn. Logistični prihodki podjetja so znašali 7,8 milijarde evrov, kar pomeni 1,7-odstotni tržni delež.

Zanimivo je, da je drugi akter na evropskem transportnem trgu prav tako nemško državno podjetje – DHL Freight (podjetje Deutsche Post). Družba se je ponašala z 1,2-odstotnim deležem. Še ena zanimiva ugotovitev je, da se v deseterici nahajajo tudi veliki logistični operaterji, kot so DSV na tretjem mestu ali Kuehne + Nagel na petem mestu.

20 najboljših prevoznih podjetij v Evropi po prihodkih (v milijardah evrov)

Podjetje Prihodki v letu 2022 Prihodki v letu 2021
1. DB Schenker Landtransport 7,832 7,452
2. DHL Freight 5,374 4,822
3. DSV Road 4,744 3,478
4. Dachser European Logistic 4,445 3,92
5. Kuehne + Nagel 4,059 3,57
6. Geodis 3,98 3,161
7. Rhenus 3,87 3,15
8. FedEx 3,839 3,506
9. LKW Walter 2,988 2,49
10. XPO Logistik 2,881 2,601
11. Gefco 2,368 2,001
12. Skupina Nagel 2,2 1,247
13. Girteka 1,945 1,437
14. Skupina Raben 1,489 1,14
15. Hellmann Worldwide 1,425 1,141
16. H. Essers 1,1 0,925
17. Skupina Ziegler 1,035 0,856
18. NTG 0,907 0,746
19. Cargoline 0,785 0,76
20. Fercam 0,676 0,565

Vir: Transport Intelligence, DVZ

Na spisku prevladujejo zahodnoevropska podjetja. Med prvimi dvajsetimi je edini predstavnik srednje in vzhodne Evrope litovska Girteka, ki je zasedla 13. mesto. Prvih dvajset mest vključuje sedem nemških prevoznikov, po dva francoska, belgijska in danska ter dve evropski diviziji velikih ameriških podjetij (FedEx in XPO). Po eden predstavnik pa prihaja iz Švice, Nizozemske, Avstrije in Italije.

Transport Intelligence izpostavlja Girteko kot edino podjetje med prvimi dvajsetimi, ki ima v lasti vsa vozila, ki delujejo za podjetje. Večina prevoznikov na tem seznamu uporablja mešani model, ki uporablja lastna vozila in storitve podizvajalcev. Nasprotje Girteke pa predstavlja LKW Walter iz Avstrije. To podjetje opravlja prevozne storitve izključno prek podizvajalcev.

Letošnje leto bo šibkejše

Po podatkih Transport Intelligence se je trg cestnega prometa na stari celini leta 2022 povečal za 3,5%. Analitiki napovedujejo, da se bo rast letos upočasnila in pričakujejo, da bo trg le za 1,4% večji kot leta 2022. Pričakuje se, da bo odboj v prihodnjih letih tudi skromnejši. V obdobju 2024–27 naj bi bila letna rast približno 2,1-odstotna.