Gospodarska vozila

Ne čakajte do zadnjega trenutka, zamenjajte tahograf prej

 

Počasi a vztrajno se bliža 31. december 2024, ko bo potrebno vgraditi tahografe druge generacije v vsa vozila N2, N3, M2, M3, registrirana v EU, ki se uporabljajo v mednarodnem prometu. Edina izjema so SMT1, katere lahko operaterji nadomestijo do 18. avgusta 2025. “Časa je malo in pritisk na industrijo narašča,” je v odprtem pismu evropskim prevoznikom dejal Peter Osterberg, generalni direktor družbe Stoneridge Electronics.

“Dan D” je dejansko blizu. Zaskrbljujoče je dejstvo, da evropska transportna industrija zaostaja pri nadgradnji tahografov. Neposredna posledica bi lahko bila velika potreba po proizvodnji in montaži ob koncu leta. Da bi zaščitili stranke pred zamudami in da se izognejo čakalnim vrstam v delavnicah, močno spodbujajo, da v vozila vgradite tahografe že prej.

Izjave družbe Stoneridge Electronics niso edini dokaz resničnega strahu, da se bo evropska transportna industrija na neki točki znašla v slepi ulici. Glede na stanje na terenu je Generalni direktorat Evropske komisije za mobilnost in promet (DG MOVE) pred nekaj dnevi ponovno pozval Mednarodno zvezo cestnega prevoznika (IRU), da svoje članice ozavešča o rokih.

Vozila, ki obratujejo v državi članici, ki ni država članica, v kateri so registrirana, morajo biti naknadno opremljena z najnovejšo tehnologijo pametnih tahografov do 31. decembra 2024 oziroma do 18. avgusta 2025, če imajo trenutno SMT1, je spomnil generalni direktor DG MOVE. Pismo je bilo objavljeno 4. marca, v njem pa je DG MOVE izpostavil pomembno sporočilo: v večini primerov (kar 80 %) lahko podjetja preprosto zamenjajo starejše modele tahografov z novo verzijo, in sicer v obdobju rednega dveletnega servisa.

V primeru, da se operaterji ne zavedajo svojih obveznosti za naknadno opremljanje ali se odločijo, da ob rednem servisu tahografa ne bodo vgradili nove opreme, bo to povzročilo dodatne stroške in potencialno napeto situacijo. Težave se lahko pojavijo pri iskanju prostega termina v delavnici ali razpoložljivega serviserja. V najslabšem primeru se bo prevoznik ob zamudi roka znašel v položaju, ko bo lahko uporabljal samo določena vozila za notranji promet, dokler ne bo zamenjal tahografa.

Po ocenah IRU, bo tahografe druge generacije naknadno potrebno vgraditi v približno 2 milijona vozil.