Avtomobilizem

Toyota Hi-lux – nezaustavljiva, nepremagljiva

Toyotin pick-up Hilux je v svoji osmi generaciji na trgu že od leta 2015. Ves ta čas pa tudi čakamo, da bo zmogljiv 2,8-litrski turbodizelaš, ki je bil rezerviran izključno za Land Cruiser, na voljo tudi v Hiluxu. Redizajn na polovici življenjske dobe modela je prinesel tudi to. Ob predstavitvi pa je motor tudi ojačan iz 177 na 204 KM, ki jih spremlja kamionski navor 500 Nm.


Z novim motorjem gre tudi nova estetika, njo pa najbolje predstavi nova top oprema Invincible (nepremagljiv). To je Toyotin odgovor na številne uspešne luksuzne izvedbe v pick-up segmentu. Spredaj zdaj srečamo številne okrasne detajle in zadnji pokrov v Safari videzu. Notranjost prinaša poseben videz merilnikov, kovinsko črne dodatke ter Smart-Entry sistem vstopa. Izvedba z dvojno kabino ima tudi simpatično modro ambientalno osvetlitev, perforirane sedeže, opcijski 8-palčni zaslon multimedijskega sistema z JBL avdio sistemom moči 800 W.


Predelano podvozje

Jagoda na torti naj bi bilo predelano podvozje, ki zdaj uporablja nove vzmeti, ki naj bi prinesle več udobja. Na testu smo sicer ugotovili, da je Hilux rahlo spremenil karakter, a se zadnji del na neravnem terenu še vedno ziblje in poskakuje. Toyota tu ni delala kompromisov glede nosilnosti. Še vedno lahko nosi eno tono. Vsakodnevni komfort na gladkih cestah tako ni porušen, treba pa se je zavedati, da Hilux ni SUV in tako ne nudi udobja mestnih terencev.

Se pa avtomobil zdaj bolje pelje predvsem zaradi dobre kombinacije motorja in menjalnika. 6-stopenjski samodejni menjalnik zdaj prej zaključuje stopnje prenosa in prestavlja pri normalnih vrtljajih, tako da ne poganja več motorja v iritirajoče vrtljaje, pa čeprav se je pospeševanje že zaključilo. Pri močnejšem pritisku na stopalko za plin menjalnik hitro prestavi v nižjo prestavo, kar naredi tudi pri višjih hitrostih, tako da z lahkoto sledite tempu osebnih avtomobilov. Ko se vse skupaj sešteje, je jasno, da novi Hilux dobiva novo dozo dinamike. In če tovarniški podatek o pospešku 10,7 sekunde ni impresiven, morate vedeti, da je avtomobil sam težak 2,2 tone in da je to težo treba premakniti. Končna hitrost znaša 180 km/h, a je v avtu že pri 150 km/h veliko hrupa, tako da se je bolje držati predpisnih hitrosti.

Ne boji se težkega dela

Kolikor je pridobil na moči in deloma udobju, novi Hilux, kot smo rekli, ne beži od trdega dela. Tudi posebna izvedba Hilux Invincible ne skriva svojega surovega potenciala, ki pravi, da je največja nosilnost okrog ene tone in da je na zadnji kavelj mogoče pritrditi prikolico do 3,5 tone.

Nova avtomatika in razpoložljivih 500 Nm te maksimalne vrednosti obvladujeta zelo suvereno in zanesljivo. Poleg tega se lahko Hilux kadar koli zapelje z utrjenih poti in dokaže svoje zmogljivosti na terenu. Tu bo še posebej prav prišel priklopljivi štirikolesni pogon, če pa še to ni dovolj, z dodatnim obratom stikala zreduciramo prenose in zaklenemo diferencial. Počasna nadzorovana vožnja čez ovire tako ne predstavlja težav, kakor tudi ne vožnja po strmem klancu navzgor in navzdol.

Hilux ponuja petletno jamstvo, ki pa ob slovesu neuničljivega vozila skoraj ni potrebno.

Tehnični podatki: Toyota Hilux Invincible 4×4 AT6

Motor: štirivaljen dizel, common-rail, turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik stisnjenega zraka, EGR, SCR, DPF, Euro 6d
Prostornina (ccm): 2755
Moč (kW/KM): 150/204
Navor (Nm/min): 500/1600
Menjalnik/pogon: 6-stopenjski samodejni/na vsa kolesa
Mere
Dolžina (mm): 5325
Širina (mm): 1855
Višina (mm): 1815
Medosna razdalja (mm): 3085
Tovorni del (mm): 1525 x 1645 x 480
Masa vozila (kg): 2200
Vstopni/izstopni kot (°) 31/26
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 10,7
Najvišja hitrost (km/h): 180
Kombinirana poraba (l/100 km): 10
Izpust CO2 (g/km): 233