Gospodarska vozila

MAN Lion’s Intercity LE – Vsestranski adut

Novi član v MANovem krdelu združuje najboljše iz dveh avtobusnih svetov: optimizirano razporeditev sedežev iz sveta nizkopodnih avtobusov in na drugi strani sodobni in privlačni koncept oblikovanja. Inženirji so pri oblikovanju za prvi del avtobusa uporabili aktualni model nizkopodnega Lion’s City, pri zadnjem delu pa so si pomagali z modelom visokopodnega Intercityja. Zaradi dvignjenih tal v zadnjem delu je možna vgradnja manj zapletenih in cenejših hipoidnih pogonskih osi, kar pomeni nižjo ceno nabave vozila ter cenejše vzdrževanje.

Ni velike razlike

Tako mestna kot primestna izvedba sta na zunaj enaki z zgolj nekaj malenkostnimi razlikami. Mestna izvedba je spredaj in na sredini opremljena s pnevmatskimi dvokrilnimi vrati, ki se odpirajo navznoter. Primestna izvedba je serijsko opremljena s prednjimi eno- ali dvokrilnimi vrati, na sredini pa vedno z dvokrilnimi. Tretja vrata so serijsko na voljo samo pri triosnih modelih za mestno uporabo. Za ostale modele so na voljo zgolj na posebno željo stranke.

Tudi v notranjosti je nekaj razlik med namenoma uporabe MAN Lion’s Intercity LE. Tako so primestni modeli opremljeni s podestom ter razpolagajo z desetimi sedeži več kot mestne izvedbe, ki imajo nekoliko večjo potniško kapaciteto. Primestna izvedba LE 12 ima prostora za do 94 potnikov, od tega 41 na sedežih, medtem ko najdaljša izvedba sprejme do 115 potnikov, od tega 63 na sedežih. Pri mestni dvanajstmetrski izvedbi je največja kapaciteta 98 potnikov ter 121 potnikov v najdaljši izvedbi.

Smart Edge notranjost

Notranjost MAN Lion’s Intercity LE je popolnoma na novo oblikovana. Po dizajnerskem konceptu »Smart Edge« je sedaj notranjost elegantno gladka, prijazna in svetla. Svetla notranjost gre tudi na račun velikih steklenih površin. Za temnejše dele dneva je avtobus opremljen z neposredno LED osvetlitvijo v topli beli barvi, ki zagotavlja prijeten ambient v potniškem prostoru. Tak način osvetlitve je prvič uporabljen v avtobusih, ki opravljajo redne linijske prevoze. Za prezračevanje so na voljo najsodobnejši prezračevalni in klimatski sistemi, kakor tudi za ogrevanje.

Voznikov delovni prostor je v primerjavi s prostorom v čisto nizkopodnem avtobusu višji za 120 mm. Osnovna oprema voznikovega delovnega prostora, imenovana MAN Basic, prihaja iz Lion’s Intercity. To je MANov lastni izdelek, pri njem je nastavljiv zgolj volanski obroč. MAN Komfort je proizvod VDV in prihaja iz novih MAN Lion’s City avtobusov. Tu se z volanom nastavlja tudi sredinski del armaturne konzole.
Z uporabo znane sendvič strehe iz kompozitnih materialov, izposojene pri Lion’s City, so prihranili 150 kg v primerjavi z jekleno streho. 300 kg so prihranili z zmanjšanjem števila masivnih jeklenih profilov. Za zmanjšanje cene vozila in stroškov vzdrževanja so uporabili kar nekaj preizkušenih sestavnih delov. Prednji posamični obesi sta iz Lion’s City, prav tako EfficientHybrid. Neoplanu Skyliner je podaril aktivno krmiljeno sledilno os.

Motor iz serije D15

Za pogon je zadolžen preizkušen šestvaljni motor MAN 1556 LOH z vbrizgom prek skupnega voda pri tlaku 2500 barov. Največja moč motorja pri 1.800 vrt/min je lahko 206/243/265 kW (280/320/360 KM). V povezavi z močjo je tudi največji navor motorja s 1.200/1.400/1.600 Nm med 900 in 1.600 vrt/min. Najnovejša generacija motorjev D15 emisijskega razreda VIe ponuja še več prednosti. Številne pomožne enote, kot so črpalka hladilne tekočine in novi alternatorji, so opremljeni z vmesnikom LIN. To pomeni, da se te enote vklapljajo po potrebi.


Opcijsko bodo v prihodnje vsi modeli z motorjem D15 lahko opremljeni s sistemom MAN EfficientHybrid. Njegova funkcija start-stop zagotavlja izjemno tihe postanke na postajališčih in na semaforju. Sistem je sestavljen iz 12-kW generatorja in strešnega modula UltraCap z zmogljivostjo 49 Wh. Če po eni strani generator pretvarja mehansko energijo v električno, lahko po drugi strani električno energijo pretvarja v mehansko ter tako motorju pomaga z dodatnih 220 Nm navora pri pospeševanju.
Med motorjem in MAN hipoidno pogonsko osjo HY 1350-B-03 je lahko nameščen avtomatski menjalnik ZF Ecolife 2 s šestimi prestavami ali pa Voith DIWA.6 s štirimi prestavami. Oba sta opremljena s pretvornikom navora in integriranim primarnim retarderjem. Tako kot na vseh MANovih avtobusih so tudi na Lion’s Intercity LE nameščeni prilagodljivi blažilci PCV (Premium Comfort Valve), ki idealno združujejo varno in udobno upravljanje z nizkimi stroški vzdrževanja.
MAN Lion’s Intercity LE je serijsko opremljen z ABS/ASR, zavornim asistentom in ESPjem. Na doplačilnem seznamu je prilagodljiv tempomat (ACC), sistem za ohranjanje smeri vožnje (LGS), nadzor tlaka v pnevmatikah (TPM), aktivni sistem za zaznavanje pešcev pri zavijanju in prednji žarometi v celoti v LED tehnologiji.
MAN ponuja vrsto analognih in digitalnih storitev za novi avtobus, ki vozniku in upravljavcu voznega parka olajšajo vsakdanje delo.