Vračata se Fiat Scudo in Ulysse

Novi Fiat Scudo je zasnovan na Stellantisovi mid-van platformi, tako da bo ob dizelskih motorjih na voljo tudi v električni izvedbi. S tem bo ob Ducatu to drugi Fiatov električni model med dostavnimi vozili.

Z novim Scudom si Fiat Professional znova poskuša povrniti vodilni tržni položaj v segmentu srednjih kombijev. Scuda je namreč leta 2016 zamenjala model Talento, ki je nastal v kratkem sodelovanju z Renaultom (Trafic), zdaj pa Fiat svoj kombi vrača pod korporativno okrilje in mu daje že znano ime.

Scudo je na voljo v štirih konfiguracijah; Van, Crew Cab, Chasis Cab in Combi ter trije paketi opreme Easy, Business in Lounge. V različici Combi je Scudo zasnovan za prevoz potnikov, tako da je lahko opremljen z do devetimi sedeži. Takoj po predstavitvi bo na voljo s tremi dolžinami karoserije: compact 4,61 m, standard 4,96 m in maxi z dolžino 5,31 m ter višinami 1,89 in 1,94 m, prostornina tovornega prostora pa znaša 4,6, 5,3 in 6,1 m3. Za boljšo kombinacijo udobja in nosilnosti je vzmetenje neodvisno, spredaj ojačano z MacPherson stabilizatorjem.

Zadaj so prečni nosilci z vzmetmi spremenljive, ki blaženje prilagajajo glede na oddaljenost od tal. Cilj je vozniku ponuditi delovno izkušnjo brez stresa. Voznik ima pred seboj pregledno instrumentno ploščo, velik osrednji zaslon na dotik in celo HUD (Head Up Display). Za varnost skrbi do 14 asistenčnih sistemov (ADAS), zato je Scudo opremljen z naprednimi sistemi za opozarjanje na ovire, opozorilom za čelni trk in praktično zadnjo kamero, ki ponuja 180 ° panoramski pogled za lažje parkiranje.

Za zagotavljanje optimalne zmogljivosti in izboljšanega oprijema v vseh pogojih, kot so sneg, blato ali pesek, je lahko opremljen tudi s sistemom Grip Control. Klasično ponudbo sestavljata 1,5 in 2,0 dizelska motorja Multijet 3, z močjo od 102 do 180 KM. 1,5-litrski motor ima moč 102 in 120 KM in je na voljo izključno s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Dvolitrski motor razvija 145 in 180 KM šibkejši je lahko opremljen z ročnim ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, med tem ko je za najmočnejšega na voljo le avtomatika.

Takoj bo na voljo tudi E-Scudo, ki ga poganja 100 kW elektromotor z največjim navorom 260 Nm in največjo hitrostjo 130 km/h. Glede na potrebe uporabnikov bo na voljo z baterijami s kapaciteto 50 in 75 kWh, za doseg 230 in 330 km (WLTP). Za polnjenje baterij lahko uporabite 11 kW AC polnilnik ali DC do 100 kW polnilnike, ki lahko v 45 minutah napolnijo baterijo do 80 % njene zmogljivosti. Pri Fiatu poudarjajo, da je prostornina tovornega prostora enaka, ne glede na pogonski sklop.

Zelo kmalu prihaja luksuzna potniška različica, ki bo nosila še eno dobro znano ime Fiat, Ulysse.