Avtomobilizem

Super SUV

Edge je novi največji in najbolj luksuzen Fordov SUV, na voljo v Evropi.

Po 4 metre dolgem Ecosportu in 4,5 metra dolgi Kugi, je Ford dopolnil svojo paleto SUV vozil z 4,8 metra dolgim modelom Edge. Edge odkrito napada Mercedes GLE in BMW X5. Mogoče malo ambiciozno, ampak ko vidiš kaj vse avto nudi, je cilj zelo realen. Avto je postavljen na Fordovo globalno platformo, na kateri že stojijo Mondeo, S-Max in Galaxy.

Ameriške korenine velikega terenca so poudarjene z impozantno masko in velikimi svetlobnimi sklopi z obrobljenimi LED dnevnimi lučmi, ki hkrati delujejo tudi kot smerniki. Masivnost in glomaznost  so uspešno prekrili z gladkimi pregibi, ki se vlečejo preko motornega pokrova in vzdolž cele bočne linije, dodatne mišice pa kažejo 19 palčna kolesa ter poševno zadnje steklo s spojlerjem, dvojna izpušna cev ter svetlobni sklop, ki se razteza čez celotno širino vozila, kar je zagotovo stil, ki se distancira od vseh konkurentov.

Notranjost morda ni tak navdušujoča kot zunanjost, saj je armatura skoraj v celoti prevzeta od S-Maxa, kjer imam v mislih TFT tehnologijo, z numeričnimi merilnike, ki uspešno imitirajo analogne. Notranjost je tudi izredno kvalitetno izvedena ter zelo prostorna. Na zadnjih sedežih je dovolj prostora tudi za košarkaše, zanemarljiv pa ni niti prtljažnik, čigar prostornina se razteza od 600 do 1850 litrov. Skoraj samoumevno je že, da se pri Fordu prtljažna vrata odpirajo s pomočjo elektrike in zamaha noge pod zadnjim odbijačem. Tudi položaj za volanom je dober, ne glede na velikost voznika.

Pod motornim pokrovom se pri Edgeu skriva dvolitrski agregat, ki je bil razvit skupaj s PSA in če so pri Citroënu in Peugeotu zadovoljni s 180 konj, so pri Fordu dodali še eno turbino in tako ima Edge na voljo kar 210 KM. Motor je združen s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in integralnim pogonom, ki pa nima neke velike off-road funkcije temveč povečuje varnost. In če pospešek do 100 km/h traja dobrih 9 sekund, so na račun 450 Nm velikega navora navdušujoča vmesna pospeševanja med 90 in 120 km/h.

Veliko konjev ampak tudi velika teža, tako da je ta moč ravno pravšnja. Motor spušča prijeten zvok, ni preglasen, za kar je zaslužna solidna zvočna izolacija in sistem Active Noise Contorl, ki odstranjuje neprijetne zvoke motorja iz kabine.

In če je Edge v deželi Kavbojev in Indijancev SUV srednje velikost, je na starem kontinentu s skoraj petimi metri dolžine zagotovo med večjimi in tega mu ne gre zanikati.