Mastna mešanica

Vsi vemo, da motor brez olja ne more delovati. Danes so pred moderna motorna olja postavljeni izredno visoki zahtevki: mora podmazovati, hladiti, zadržati umazanijo in kljub agresivnim sestavinam bencina se ne sme pokvariti.

Olja delimo po njihovi osnovi na mineralna (naravna) in na sintetična (umetna). To osnovo narekujejo tako imenovani polialfaolefini, ki tudi odrejajo življenjsko dobo ter viskoznost olja. Ciklus menjav olja in s tem tudi življenjska doba olja v osebnih avtomobilih je danes do 50.000 kilometrov pri tovornjakih tudi preko 100.000 kilometrov. Zaradi tega je potrebno imeti zares dober recept za izdelavo kvalitetnega olja. Danes se to dela povsem elektronsko po naprej pripravljenih receptih, včasih pa je bilo to delo bolj zahtevno. Na začetku je potrebno zbrati sestavne elemente. Osnova so temeljna olja iz naftne rafinerije, katerim kasneje dodajajo različne aditive, s čimer dobimo različne vrste olj za različne namene.

Ob naročilu olja, se stranki dogovorita za vrsto in kvaliteto, s čimer se določi tudi katero temeljno olje bo za osnovo in katere aditive bo potrebno dodati, kar pa ni vedno enostavno. Najprej v tovarni segrejejo posodo v kateri bodo opravljali mešanje na 60 do 70 stopinj, s tem olje ne postane žarko in se lažje meša. Sledi dodajanje aditivov in zopet mešanje. Po določenem času se mešanica prečrpa v novo posodo, kjer se ohlaja in čaka na kupca. Po tem ko se je mešanica ohladila in je preverjeno naročilo pride do odločitve kako se bo olje transportiralo: z ladjo, cisterno, v sodih ali v plastenkah. In slednje najdemo tudi mi na naših prodajnih policah.