Avtomobilizem

41 let tradicije

Ford Fiesta, najbolje prodajan Fordov model v Evropi, je prejela naslednika. Nova Fiesta je večja, varnejša in varčnejša od predhodnice.

Fiesta prihaja z tipično šestkotno sprednjo masko in vzdolžnimi lučmi. Izgled maske se razlikuje odvisno od modela in paketa opreme. Novinka je za 71 mm daljša in za 12 mm širša od predhodnice. In če se sprednji del ne razlikuje veliko od predhodnice, je zadek povsem drugačen, predvsem na račun novih luči. Stop luči se ne zajedajo več v C stebriček, temveč so postavljene horizontalno in razdelejne v dva sklopa. En sklop se razteza v blatnik, drugi pa ostaja na prtljažnih vratih.

Fiesta prihaja v štirih izvedbah ne glede na to ali ima tri ali pet vrat. V ponudbi so titanium, ST line, luksuzni vignale in osnovni trend, prihaja pa še active crossover in ST izvedba z 200 KM.

Glede na ostale izvedbe, je najbolj atraktivna izvedba cross,zahvaljujoč nekoliko večji oddaljenosti od tal in karakterističnih dodatkih, ki krasijo tovrstne avtomobile: zaščitne obrobe blatnikov in pragov ter zaščiten motor in pod vozila. Med doplačilnimi opcijami je zelo zanimivo veliko strešno panoramsko steklo, ki daje Fiesti večjo dozo luksuza.

Ford se je potrudil in močno posodbil tudi notranjost vozila, tako da je interier sedaj bolj svež in predvsem modern. Ob estetskih izboljšavah pa je notranjost kabine obložena z kvalitetnimi materiali, vanjo pa se prenaša precej manj vibracij in hrupa kot prej. Plošča z merilnik je sedaj digitalna, a prikazuje klasične merilnike. Ventilacijske reže izgledajo precej bolj elegantno, kakor tudi sredinska konzola z velikim lebdečim ekranom in minimalnim številom potrebnih gumbov. Ford je dodal tudi infotainment sistem SYNC 3, ki je v ponudbi s tremi različno velikimi ekrani, za dobro glasbo pa skrbi B&O sistem. Koliko truda so vložili v razvoj pa pove tudi podatek, da se vrata zapirajo z uporabo 20 % manj moči kot pri predhodnici.

Fiseta se lahko pohvali tudi s številnimi asistenčnimi sistemi, ki skrbijo za izboljšanje varnosti in udobja. Na prvem mestu je sistem proti naletu, ki zaznava tudi pešce, pa asistenca pri parkiranju, prilagodljivi tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za opozarjanje pri zapustitvi voznega pasu, sistem za vzdrževanje voznega pasu … Avto je opremljen z dvema kamerama, tremi radarji in 12 ultrasoničnimi senzorji, ki skupaj opazujejo vseh 360° okoli vozila in skenirajo pot pred vozilom do 130 metrov.

Fiesto poganjajo preverjni motorji, med katerimi prednjači večkrat nagrajeni litrski trivaljni EcoBoost z neposrednim vbrizgom in prislinim polnjenjem in ki ponuja 100, 125 in 140 KM. Povsem nov v ponudbi je 1,1 litrski bencinec z močjo 70 in 85 KM, 1,5 litrski TDCI pa razvija 85 in 120 KM.

 Ford je v tovarno v Kolnu vložil kar 293 milijonov evrov, iz nje pa bo vsakih 86 sekund pripeljala ena nova Fiesta.