Resnejši Ka+

Verjetno se spomnite majhnega Ka, ki je bil dejansko najmanjši Ford v ponudbi. Avtomobil je sedaj prešel iz segmenta A v B, dobil še en par vrat in postal pravi avto.

Pri Fordu so hitro prišli do zaključka, da segment A upada in da so malčki s tremi vrati preteklost. Z novo generacijo modela Ka, so mu k imenu pripisali +, kar pove + centimetri (30), + par vrat, + prostornost, + udobje, po skoraj enaki ceni.

Tudi pri izgledu niso veliko eksperimentirali, tako da sprednji del spominja na fiesto, zadnji del pa je bolj originalen. Notranjost deluje resno, dodani so kromirani detajli na prezračevalnih režah, kakor tudi na gumbkih radia in klimatske naprave in če dodamo še usnje na ročico menjalnika ter volanskem obroču imamo resen avtomobil. Plošča z merilniki je pregledna, deluje pa precej ceneno. Plastika na armaturi je trda in zveni votlo ko potrkate po njej, zato pa sredinska konzola deluje bolj moderno, saj na nje najdemo celo nekaj sijoče pijano črne plastike.

Položaj za volanom je dober, pa čeprav se le ta ne nastavlja po globini, temveč le po višini. Tudi ergonomija je na solidni ravni, s stikali na volanu krmilimo večino razpoložljivih funkcij, ročica petstopenjskega menjalnika, ki deluje gladko, brez zatikanja, pa je lepo dvignjena na sredinskem grebenu. Sedeži so dovolj veliki, na voljo pa je tudi naslon za voznikov desi komolec.

Čeprav je Ka+ še vedno za 7 centimetrov krajši od štirih metrov, pa je v njem sedaj precej prostora, predvsem na račun 2,5 metra medosnega razmaka. Pretiravat sicer ne morete, zato boste težko, kljub petim varnostnim pasovom, v vozilu prevažali pet odraslih oseb, a za dva odrasla in dva otroka je čisto dovolj prostora. Za slednjo druščino je dovolj velik tudi prtljažnik, ki ponuja 270 litrov prostora. S podiranjem po tretjini deljive zadnje klopi dobim celo 850 litrov prostora. Za nekoga bolj, za drugega pa manj zanimivo je dejstvo, da se prtljažnik odpira daljinsko z dvojnim pritiskom na gumb na ključu. S tem so prikrili izostanek klasične kljuke na prtljažnih vratih, kar vas včasih nažene na sprehajanje okoli avtomobila, če ste pozabili ključ v kontaktni ključavnici. Se pa Ka+ izkaže s številnimi odlagalnimi mesti in tudi telefon ima svoj prostor, pri dnu sredinske konzole, ki je obložen z gumo, da aparat med vožnjo ne drsi, to bi lahko uvedli tudi bolj renomirani avtomobilski modeli.

Kljub modi, ki narekuje zmanjšanje prostornine motorja in »žaganje« valjev, pa je Ford za pogon Ka+ namenil preverjen 1,2 litrski štirivaljni bencinski motor, ki razvija solidnih 85 KM, pa čeprav ima v ponudbi odličen litrski trivaljnik, ki je bil ničkolikokrat nagrajen. Motor vleče korenine še iz 1,25 Zetec motorja, ki je zaradi ekoloških norm moral skozi določene predelave. Predvsem zaradi dobre zvočne izolacije je motorno brundanje v kabini povsem sprejemljivo. Kljub skromni teži 1050 kilogramov pa motor vseeno ne more delati čudežev, tako da znaša pospešek do 100 km/h kar 13 sekund. Zaradi majhne moči ga je večkrat potrebno priganjati v višje vrtljaje, kar pa posledično dviguje porabo, ki se je na koncu testa ustavila pri slabih 8 litrih. Se pa opazi, da bi bilo podvozje pripravljeno prenašati veliko večje obremenitve, kot jih ustvarja avtomobil. Blažilniki in prečni stabilizatorji ter 15 palčna kolesa odlično držijo vozilo v želeni smeri.

Ka+ štarta pri nekaj evrov manj kot 10 tisoč. To je dobra cena za dobljen avtomobil, solidno opremljen, z izbranimi materiali in prestižnim ameriškim imenom.