Avtomobilizem

Prihodnost je električna – Audi e-tron Sportback

V Audiju e-tron Sportback sta moč prostornega športnega terenca in eleganca štirivratnega kupeja združeni z naprednim značajem električnega avtomobila. Vozilo v dolžino meri 4.901 mm, v širino 1.935 mm in v višino 1.616 mm. Streha se boči nizko nad atletsko karoserijo, se proti zadku – kot je značilno za kupeje – opazno spušča in nato prehaja v močno nagnjena C‑stebrička. Spodnji rob tretjega stranskega okna se dviga proti zadku – značilnost modelov Sportback.

Količnik zračnega upora znaša 0,25, kar je celo boljše kot njegov sestrski model Audi e-tron. To omogočata predvsem kupejevska karoserija in s tem povezani manjši tokovni upor za avtomobilom. Visoki rob na zadku Sportbacka skrbi za čim manjše vrtinčenje zraka med vožnjo. Nenazadnje je zaradi tega manjša tudi poraba. V voznem ciklu WLTP lahko SUV-coupé z napolnjeno baterijo prevozi do 446 km.

 

Športna učinkovitost

V Audiju e-tron Sportback 55 quattro voznik občuti harmonijo učinkovitosti, zmogljivosti in suverene umirjenosti. Na vsaki od prem je asinhronski elektromotor, ki ga močnostna elektro­nika oskrbuje z izmeničnim tokom. Elektromotorja z močjo 265 kW in navorom 561 Nm poženeta SUV-coupé iz mirovanja v tek z lokalno nevtralno emisijsko bilanco in skoraj neslišno.

Audi e-tron Sportback 55 quattro od 0 do 100 km/h pospeši v 6,6 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejena na 200 km/h. Če voznik preklopi z vozne stopnje D na vozno stopnjo S in do konca pohodi pedal, aktivira funkcijo ‘boost’. Pogon pri tem za 8 sekund ustvari moč 300 kW in navor 664 Nm. SUV-coupé v tem primeru za pospešek od 0 do 100 km/h porabi 5,7 sekunde. Dvostopenjski planetni gonili z eno prestavo prenašata navor električnih motorjev na premi. Voznik za menjavanje prestav uporablja stikalo, ki ga lahko upravlja s palcem in kazalcem. Stikalo je vdelano v elegantno ročico, ki je umeščena nizko nad sredinskim tunelom in služi kot naslon za roko.

Z digitalnimi matričnimi LED-žarometi kot najvišjim nivojem žarometov Audi predstavlja svetovno novost v velikoserijski proizvodnji: svetloba je razdeljena na majcene pike, zato žaromete odlikuje izjemna ločljivost. Ta odlika temelji na tehnologiji, ki jo s kratico imenujemo DMD (Digital Micromirror Device) in je uporabljena tudi pri številnih videoprojektorjih. Srce te tehnologije je majhen čip s pribl. milijonom mikrozrcal, katerih robovi merijo le po nekaj stotink milimetra. Z elektrostatičnimi polji je mogoče vsako posamezno zrcalce nagniti do 5.000-krat na sekundo. Odvisno od položaja LED-svetloba bodisi prek leč osvetli cesto ali pa ponikne v absorberju, da pride do zasenčenja.

Audi e-tron Sportback, ki ga proizvajajo v CO2 nevtralni tovarni v Bruslju, bo na evropskem trgu na voljo kmalu. V Nemčiji bo cena osnovnega modela znašala od 71.350 evrov naprej.