Avtomobilizem

Konceptni samovozeči taksi

Kriza s pandemijo COVID-19 je izpostavila nove izzive za mobilnost, saj zahteva po medsebojni razdalji vpliva na javni prevoz, več dostav ovira pretok prometa, večja pa je tudi splošna zaskrbljenost glede zdravja in dobrega počutja posameznikov.

Zdaj je diplomant oddelka za oblikovanje v transportu na Univerzi Staffordshire v Veliki Britaniji razvil rešitev, ki bi lahko pomagala ljudem – še posebej tistim z ovirano mobilnostjo – pri varnem premikanju naokrog z ustrezno zaščito tudi na področju medsebojne razdalje.

Koncept ‘muvone’, ki ga je razvil Marius Lochner, je prejel Fordovo nagrado ‘New Norm Mobility Award’ (nagrada za nove normative v mobilnosti). Razpis zanjo je zastavil izziv diplomantom oblikovanja, da razvijejo mobilnostne študije, ideje in rešitve, ki naslavljajo nove scenarije zaradi pandemije COVID-19. Kot samovozeči taksi za enega daje konceptni ‘muvone’ prednost varni individualni mobilnosti, saj omogoča udobno potovanje kamorkoli in kadarkoli si posameznik to zaželi.

Koncept ‘muvone’ odlikuje minimalistična notranjost z ravnimi površinami in materiali, ki jih je preprosto čistiti, zato ga je možno med posameznimi vožnjami dezinficirati. Zasnovan je za omogočanje večjega socialnega vključevanja v času, ko je to za osebe s posebnimi potrebami najpomembnejše, zaradi preprostega dostopa pa je ‘muvone’ izjemno primeren za starejše občane in ljudi z ovirano mobilnostjo.

Nagrade podeljujejo v partnerstvu z revijo Top Gear Magazine. Charlie Turner, glavni urednik Top Geara, je prav tako sodeloval v žiriji in je podrobno komentiral vse predlagane koncepte.

Kot pametno vozilo za pameten svet – v katerem sta v žarišču zasebnost in zaščita posameznika – je ‘muvone’ odlično usklajen s Fordovim na uporabnika osredotočenim oblikovanjem. Prijazen oblikovalski izraz koncepta, dovršeno uveljavljanje znamke in primernost za uporabo z aktualno urbano infrastrukturo so mu pomagali do zmage v izenačeni konkurenci.

Na drugo mesto se je uvrstil projekt HALO, ideja za aplikacijo, ki uporabniku namesto najhitrejše ali najkrajše poti pomaga izbrati pot z upoštevanjem osebne varnosti. Med drugimi možnostmi so bile tudi študije za mikromobilnost, na primer električni skiroji in prevozne naprave, pa tudi večja vozila, kot so električni tovornjak, vozilo za prevoze brez šoferja in športen avto, ki se s pritiskom na gumb spremeni v poltovornjak.