Crossover modernega časa: Peugeot 2008
Dobra stran majhnih crossover vozil se odraža predvsem v mestih in na neravnih, makadamskih cestah. Vseeno pa stil, način vožnje in prostornost govorijo, da 2008 nosi gene avtomobilov B segmenta.
Prva generacija modela 2008 je bila predstavljena leta 2013 in je bila rezultat zanimivega razmišljanja Peugeotovih inženirjev, da iz majhnega karavana 207 SW naredijo nekoliko višji avtomobil. Danes je 2008 povsem samosvoj model, saj se je v tem času zanimanje za karavane in klasične hatchbacke močno ohladilo. Njihovo mesto pa so zavzeli crossoverji in SUV-ji.
Zunanjost
Dizajn zunanjosti vključuje elemente večjega brata 3008, vključujoč zadnje luči in črno progo. Spredaj pa 2008 prevzema optiko luči iz nove generacije modela 208. Rešetka maske je znatno večja, dodatni kromirani elementi pa omogočajo, da je avto izredno dopadljiv. Če pa ga primerjamo z manjšim 208 je ta crossover postavljen na večja kolesa, s tem pa je tudi bolj mogočen, čvrst in daje občutek večje moči. Sedaj že prepoznaven sprednji del krasijo tudi LED dnevne luči v obliki levjih krempljev, tu pa so tudi glavne luči v LED izvedbi s samodejnim upravljanjem ter meglenke s funkcijo osvetljevanja zavoja. Črne plastične obrobe blatnikov ter pragov in kromirane letvice na vratih zaokrožujejo oblikovalsko skladnost tega avtomobila.
Notranjost
V notranjosti je posebna pozornost posvečena barvam in materialom. Tudi v 2008 najdemo Peugeotov i-Cockpit, kjer na merilnike gledamo preko volana ne skozi njega. Merilniki se prikazujejo v 3D tehniki na dveh nivojih, tako da se informacije prikazujejo kot hologram. Podatki so zelo dinamični, se približujejo ali oddaljujejo glede na njihovo pomembnost.
V sredinski konzoli, nad že prepoznavnimi in praktičnimi klavirskimi tipkami, se nahaja 10 palčni zaslon visoke ločljivosti občutljiv na dotik, ki ponuja številne praktične funkcije in nastavitve, med njimi tudi 3D navigacijo DAB radio.
Trivaljnik
V peugeotu 2008 je nameščen širok izbor dizelskih in bencinskih motorjev, na voljo pa je tudi povsem električna izvedba. V našem testnem modelu je bil pod pokrovom trivaljni 1,2 litrski bencinec, ki razvija solidnih 130 KM. Motor je več kot kos zaupani nalogi in suvereno povleče, še posebej takrat ko se turbina najhitreje zavrti. Celo manj kot 9 sekund potrebuje do 100 km/h, kar je odlično glede na to, da je vozilo težko dobro tono tristo.
V mestni vožnji vzmetenje deluje kompaktno in zelo učinkovito. Spredaj najdemo McPhersonovo vzmetno nogo s spiralnimi vzmetmi in hidravličnimi blažilniki, zadaj pa poltogo os z vzdolžnimi rameni. In čeprav je to majhen crossover je v njem veliko prostora. Sedi se pokončno in nekoliko višje, kakor je tudi navada v takšnih vozilih, tudi preglednost je dobra, v pomoč pa so tudi tipala nameščena spredaj in zadaj. Pri vožnji po avtocesti vozilo deluje stabilno in zanesljivo, pospeševanja so odlična in težko se boste počutili indiferentno glede na večja in močnejša SUV vozila. Morda vam bo na začetku nekoliko nenavadna oblika volanskega obroča, ki je prirezan tako zgoraj kot spodaj, a se s časoma navadite tudi na to.
Tehnični podatki
Motor: Bencinski, trivaljen, 4 ventili na valj, turbo polnilnik | |
Prostornina (ccm): | 1199 |
Moč (kW/KM): | 96/130 |
Navor (Nm/min): | 230/1750 |
Menjalnik/pogon: | Ročni 6-stopensjki/na sprednja kolesa |
Mere | |
Dolžina (mm): | 4300 |
Širina (mm): | 1770 |
Višina (mm): | 1550 |
Medosna razdalja (mm): | 2605 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa vozila (kg): | 1328 |
Zmogljivosti | |
Pospešek (0–100 km/h): | 8,9 |
Najvišja hitrost (km/h): | 198 |
Kombinirana poraba (l/100 km): | 6 |
Izpust CO2 (g/km): | 103 |