Avtomobilizem

Berlingo še vedno kot dizel, a tu je tudi elektrika

Citroen je Berlinga predstavil davnega leta 1996 in s tem postal izumitelj MPV segmenta. Njegov izvor je sicer potrebno iskati v segmentu gospodarskih vozil, kjer je odlično kombiniral praktičnost in udobje, a je tudi osebna različica hitro ogrela kupce, predvsem na račun prostornosti, funkcionalnosti, različnih konfiguracij sedežnega reda ter številnih odlagalnih mest, tudi v podu vozila.

Takšen ostaja tudi v svoji tretji generaciji, ki pa se nekoliko spreminja. Citroen opušča motorje z notranjim zgorevanjem pri osebnih različicah. Tu ga nadomešča elektromotor, no še vedno pa je 1,5 litrski dizelski motor z močjo 100 in 130 KM na voljo v tovorni različici in različic s 5 sedeži ter trdo pregrado med potniškim in prtljažnim delom. To ga uvršča v skupino vozil N1, kar pomeni, da si pri nakupu podjetja lahko po nakupu obračunajo DDV. V tem primeru mora zadaj stekla zamenjati pločevina, če pa vozilo kupuje fizična oseba, so zadaj še vedno nameščena stekla.

Izgledu ni kaj zameriti, Citroen pa uspel dostavno vozilo spremeniti v lični družinski avtomobil, ki se lahko uporablja tudi v poslovne namene. Ali pa obratno. Žarometi so postavljeni v kar tri nivoje. Od tega je zgornji del razdeljen na dva dela, pri čemer en del služi kot LED dnevne luči, drugi del pa je smernik. Sprednje meglenke se nahajajo v spodnjih kotih odbijača in so lično uokvirjene z kontrastnim belim okvirjem. Zadaj je oblikovno podrejen funkcionalnosti, kar pomeni, da so vrata velika in široka, tako da ni veliko prostora za zadnje luči, ki so navpične in nameščene v samem kotu karoserije. Uporaben detajl je tudi odpiranje zadnjega stekla, kar omogoča nalaganje tovora brez odpiranja prtljažnih vrat.

Zadnja vrata skrivajo ogromen prtljažnik s 1.050 litri prostornine, pravilne oblike, ki ga boste težko povsem napolnili. Na voljo je tudi polica v prtljažnem prostoru, da se stvari lahko skrijejo pred radovednimi mimoidočimi, čeprav boste notranjost težko videli, če boste doplačali za zatemnjena zadnja stekla. Bogata oprema in praktičnost sta dve besedi, ki najbolje opisujeta notranjost. Berlingo je opremljen z dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, ki se nastavlja fizično s posebnimi gumbi Merilniki so klasični, dozo digitalizacije pa dviga osrednji 8 palčni zaslon na dotik.

Sedi se povišano, celo bolj kot pri nekaterih SUV modelih, zato je preglednost odlična. Sedeži so dovolj veliki in jih je mogoče izdatno nastavljati, na voljo pa je tudi sredinski naslon za roke, vgrajen v naslon sedeža. Zadaj so trije posamični sedeži, na hrbtni strani sprednjih sedežev pa je letalska mizica. Zahvaljujoč drsnim vratom je vstop in izstop iz zadnjega dela enostaven tudi na najožjih parkirnih mestih, zadnja stekla pa je mogoče spuščati s pomočjo elektrike. V tem modelu je pod pokrovom še vedno dizelski motor, ki je združen z ročnim 6-stopenjksim menjalnikom. 100 konjev je dovolj za prevoz potnikov in njihove prtljage ali za opravljanje kakšnega posla, saj ima nosilnost 850 kilogramov.

Moderna elektrifikacija

Za vse, ki vam dizli ne dišijo več, pa je odslej na voljo povsem električni Berlingo. E-Berlingo je tretji 100% električni model Citroena, za e-C4 in e-Spacetourer (mali Ami, je težko uvrstiti med avtomobile). Estetsko so razlike minimalne, nanašajo se predvsem na oznake »e« na prednji maski, ki je polna, zaradi boljše aerodinamike. Oznaka E je tudi na petih vratih, okoli meglenk in na boku pa imamo modre obrobe. Priključek za polnjenje z elektriko je na enakem mestu kot za dolivanje goriva, torej na zadnji levi strani.

Motor razvija natančno 100 kW, torej 136 KM, poganja pa ga sklop litij-ionskih baterij s kapaciteto 50 kWh (proizvajalec garantira 8 let oz. 160.000 km), kar je bolj ali manj na ravni konkurence. Po standardih WLTP lahko e-Berlingo prevozi do 280 km, a je poraba odvisno od načina vožnje, temperature zraka, vrste ceste in izbranega programa. e-Berlingo je prijeten za vožnjo in udoben v vseh pogledih. Začenši od vzmetenja in sedežev, do nizkega hrupa iz podvozja in sprejemljivega hrupa iz zračnega toka. Motorja niti ne omenjam, ker pri pospeševanju skoraj ne slišiš diskretnega brnenja.

Pri varčni vožnji v programu Normal, ko delujeta ogrevanje in klima (v načinu Eco to ni možno), je poraba okoli 18-19 kWh. To se lahko doseže le v mestih, kjer je na voljo funkcija B (brake), ki samodejno upočasnjuje vozilo in na ta način rekuperira energijo in polni baterije. Pri tem velja poudariti, da se e-Berlingo vozi s konicami prstov, brez neprijetnega hrupa in vibracij.

Dimenzijsko sta navadni in električni Berlingo enaka. V dolžino merita 4,4 metra ter 1,8 metra v višino. Se pa cenovna paleta osnovnega Berlinga prične pri 20.500 evrih, za električnega pa je brez subvencij potrebno odšteti 31.500 evrov.