Avtomobilizem

#REŠIMOROČNIMENJALNIK | #SAVETHEMANUAL

 

GR Supra je bil prvi globalni model znamke Toyota s podpisom GAZOO Racing (GR). Svetovno premiero je doživela leta 2019 in predstavlja utelešenje sanj Akia Tojode, predsednika korporacije Toyota, ki si je vedno želel avtomobil, ki bi ponujal prvinski vozniški užitek.

Od začetka prodaje je bila GR Supra na voljo z vrstnim 6-valjnim 3,0-litrskim motorjem s 340 konjskimi močmi (250 kW) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Leto pozneje je bil ponudbi dodan nov 2,0-litrski motor z 258 konjskimi močmi (190 kW) in že znanim samodejnim menjalnikom. Avtomobil je s svojimi zmogljivostmi požel pohvale medijev in oboževalcev po vsem svetu. V zraku pa je ostalo vprašanje, ali bo na voljo tudi z ročnim menjalnikom?

NOVI 6-STOPENJSKI ROČNI MENJALNIK

Ročni menjalnik, ki je vgrajen v GR Supro, je bil zasnovan in nastavljen posebej za ta model. Inženirska ekipa je modificirala obstoječe ohišje menjalnika, pogonsko gred in komplet zobnikov ter odstranila nekatere nepotrebne elemente, kot je na primer akustični paket. S temi ukrepi so še dodatno zmanjšali težo.

V središču menjalnika je na novo zasnovana sklopka z večjim premerom in ojačano membransko vzmetjo. Z večjim območjem trenja in močnejšo vzmetjo ponuja zmogljivost, ki je primerna za uporabo z motorjem z visokim navorom.

Menjalnik iMT uporablja pametni nadzorni sistem z novo programsko opremo, ki daje prednost športnim zmogljivostim. Pri prestavljanju v višje prestave so parametri nastavljeni tako, da optimizirajo navor motorja v trenutku vklopa in sprostitve sklopke. Da bi se izognili počasnemu pospešku in občutku nizkega pospeševanja, je bilo končno pogonsko razmerje skrajšano s 3,15 (v avtomatski GR Supra) na 3,46. Rezultat je športna odzivnost in prestavno razmerje, ki ustrezata zmogljivosti športnega avtomobila.

NA NOVO ZASNOVANA OSREDNJA KONZOLA IN PRESTAVNA ROČICA

Nov ročni menjalnik je narekoval tudi prilagojeno zasnovo kabine. Pri tem ni šlo zgolj za zamenjavo ene prestavne ročice za drugo, saj je bilo treba za prestavno ročico najti optimalen položaj, ki omogoča natančno, hitro in učinkovito prestavljanje.

Obstoječa zasnova sredinske konzole ni omogočala ustrezne razdalje med prestavno ročico in nadzorno ploščo klimatske naprave. Za popolno ergonomijo je bilo potrebno preoblikovati sredinsko konzolo in krmilnik za izbiro načinov vožnje. Poleg tega je bilo treba spremeniti razmerje vzvoda, ki je prilagojeno tudi za uporabo vzvratne prestave. Občutek ročnega prestavljanja je sestavni del človekove senzorične povezanosti z avtomobilom, zato so pozornost namenili tudi teži in obliki prestavne ročice ter kakovosti samega prestavljanja.

SISTEM ZA NADZOR ZDRSA

Tudi zavorni sistem in sistem za nadzor zdrsa sta optimizirana za skladno delovanje z ročnim menjalnikom. Pri ročnem menjalniku je treba uporabiti prvo prestavo, sprostitev sklopke pa poveča tveganje za zdrs in vrtenje koles. Da bi rešili to težavo, so inženirji znamke Toyota  prilagodili sistem za nadzor zdrsa (TRC) in s tem dosegli enako nemoteno delovanje, kot ga omogoča samodejni menjalnik. Sistem je optimiziran tudi za značilen visok navor motorja, široke pnevmatike in pogon na zadnja kolesa.

SISTEM PROTI PREVRAČANJU

Izjemno agilno vozilo je lahko občutljivo na nenadno nadkrmiljenje, ki ga je težko nadzorovati samo z nadzorom stabilnosti vozila (VSC). Zato je bil za obe različici GR Supre z ročnim in samodejnim menjalnikom razvit sistem za preprečevanje prevračanja (ARP), ki posreduje pri sistemu za nadzor stabilnosti VSC in nadomesti nenadno izgubo oprijema. Način Track pa je nastavljen tako, da omogoča enostavno driftanje s svobodnim nadzorom plina. Vozilo ostaja okretno, vendar je zaradi posebnega nadzora motorja zmanjšana nevarnost vrtenja.