Za volanom nove generacije tovornjakov DAF

Slovenski uvoznik za tovorna vozila znamke DAF, podjetje Cordia d.o.o., je na Vranskem pripravilo predstavitev nove generacije tovornjakov DAF. Otipali in preizkusili smo lahko novo serijo tovornjakov XF, XG in XG+ ter preverili, če je večje res boljše.

Evropska komisija je sprejela nove predpise glede mas in dimenzij. In tako je DAF uporabil nova pravila ter z uporabo vseh svoboščin, ki jih ponuja nova uredba, predstavil novo generacijo tovornjakov izjemno privlačne in zelo aerodinamične zasnove s trenutno najdaljšo kabino na serijsko proizvedenih tovornjakih v Evropi.

In še več, predstavil je dve popolnoma novi družini, XG in XG+, ter tako ustvaril nov tržni segment najvišjega razreda. Poleg za 160 mm podaljšanega sprednjega dela imata oba modela vsaj 330 mm dodatne dolžine na zadnjem delu kabine, kar daje doslej povsem neprimerljiv prostor za vožnjo, počitek in spanje. Tla, ki so lahko povsem ravna ali pa imajo manjši motorni tunel, zagotavljajo optimalno kombinacijo enostavnega dostopa in impresivne notranje višine do 2.105 mm pri XG ali do 2.220 mm pri modelu XG+. Zdaj je meja prostornine kabine dvignjena na fantastičnih 12,5 m3, tako da ima XG+ kar 14 % več »kubature« od referenčne vrednosti, ki jo še vedno drži prav tako DAF s kabino XF Super Space Cab.

Če se bodo vsi superlativi nove generacije tovornjakov DAF uresničili tudi v praksi, potem bodo tovornjaki iz serije XF, XG in XG+ ne le najbolj prostorni, komfortni in varni, temveč tudi najbolj varčni tovornjaki. Iz Eindhovna namreč prihajajo obvestila, da lahko posodobljeni motorji in drugi elementi iz pogonske skupine ter nove aerodinamične kabine privarčujejo tudi do 10 % goriva. Seveda moramo biti potrpežljivi, da te podatke potrdijo tudi prvi lastniki novincev, ki so na začetku na voljo kot dvo- in triosni vlačilci ter solo tovornjaki. Skupaj je na voljo 10 različnih izvedenk z dvema družinama motorjev iz serije Paccar MX 11 in MX 13. Prvi motor ima prostornino 10,8, drugi pa 12,9 litra.

Več si preberite v novi reviji Tranzit.