Švica dviguje cestnine

 

Švica pričenja s prilagajanjem predpisov o Evropskem elektronskem plačevanju cestnine (EETS). Oblasti so tako že marca sprejele resolucijo za uvedbo novih pravil o plačevanju prevoza težkih tovorov, s čimer se tudi Švicarji pričenjajo prilagajati predpisom o vseevropskem elektronskem plačevanju cestnin. Po uradnih izjavah Bundesrata, bodo spremembe pričele veljati 1.maja in bodo olajšale plačevanje cestnine v Švici za tuje voznike. V okvirju EETS si bodo prevozniki lahko izbrali svojega upravljalca, preko katerega bodo plačevali nadomestila tudi švicarski carinski upravi.

 

Cestnine v Švici so precej visoke, to pa Švicarji opravičujejo s tem, da bi morali tovornjaki na vlake, s čimer se ohranja narava in alpski predeli pred prekomernim prometom tovornih vozil, zato je Švica že leta 1985 uvedla Leistungsabhängige Schwerverkehrsabgabe“ – pristojbina za učinkovitost prometa težkih tovornih vozil –LSVA. Poseben davek plačujejo vsa vozila nad 3,5 tone, med tem pa, če je vozilo naloženo na vlak, je tega davka oproščeno.

 

Znesek davka je odvisen od prevoženih kilometrov, teže in euro razreda. Trenutne vrednosti LSVA znašajo:

– 3,10 centov po tonskem kilometru za tarifno kategorijo 1/vozila v Euro 0, 1, 2 in 3 razredih,
– 2,69 centov po tonskem kilometru za tarifno kategorijo 2/vozila v Euro 4 in 5 razredih,
– 2,28 centov po tonskem kilometru do tarifne kategorije 3/vozila Euro 6 razreda.

 

Po posebnih pogojih pa se obračunavajo tunelnine na naslednjih relacijah:

– Furka, na poti Realp – Oberwald,

– Grand St. Bernard

– Lötschberg, na poti Kandersteg – Goppenstein,

– Lötschberg, na poti Kandersteg – Iselle (I),

– Munt la Schera, kateri povezuje Zernez in Livigno v Italiji.