Pomlajen in posodobljen

 

Ford je povsem novo vozilo Transit Custom predstavil leta 2012 in ni bilo potrebno dolgo čakati, da so kupci v njem spoznali številne prednosti in ugodnosti, s čimer je postal najbolje prodajano Fordovo gospodarsko vozilo. Da bi zadržal ta primat, so mu pri Fordu namenili številne izboljšave in olepšave.

Navzven so najbolj opazni nova rešetka maske hladilnika ter nove luči z LED dnevnimi elementi in zmogljivimi HID ksenon lučmi.

Tudi notranjost je posodobljene, ki se sedaj spogleduje s Fordovim programom osebnih vozil, še posebej s Fiesto, zato ponuja atraktiven in uporabniško centriran izgled, na katerega vpliva sodelovanje med uporabnikovimi pametnimi napravami in vozilom. Nova armatura se sedaj lahko pohvali z novimi merilniki ter kakovostnejšimi materiali. Tu pa so še številne praktične rešitve v smislu odlagalnih površin in različnih držal, ki delajo vozniku življenje prijaznejše, saj je to za njih tudi mobilna pisarna.

Za komunikacijo in zabavo skrbi Fordov SYNC 3 sistem, ki omogoča tudi glasovno upravljanje s številnimi funkcijami. Na kratko lahko izrečete: »Potrebujem gorivo,« ali »Najdi naslov;« in sistem bo ubogal vaše ukaze ter vam olajšal delo. Ker je povezljiv tako z Apple CarPlay kot Android Auto sistemoma, je povezljivost lahkotna v vseh situacijah.

Veliko pozornosti je posvečene tudi varnosti, tako da se custom lahko pohvali s 5 zvezdicami na testu trka, opremljen pa je tudi s številnimi sistemi, med katerimi poudarimo le: pre-collision assist sistemom, ki samodejno zavira pred oviro in prepoznava tudi pešce, pa sistem za stabilizacijo pri udaru bočnega vetra in sistem za stabilizacijo priklopnega vozila, pa nadzor mrtvega kota, pametni omejevalnik hitrosti…

Po tehnični plati je na voljo dvolitrski EcoBlue motor, ki po trditvah proizvajalca v izvedbi s 105 KM porabi le 5,7 litra goriva in v ozračje spušča 148 g/km CO2. Novost pri tem motorju paje algoritem za prepoznavanje kvalitete motornega olja. Motor je na voljo tudi z močmi 130 in 170, glede na predhoden 2,2 litrski TDCI motor pa je za 15% varčnejši, kljub nižji prostornini pa ponuja več navora, še posebej pri nižjih vrtljajih. Motor se kombinira z ročnim ali samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Novi Ford Transit Custom je na voljo kot dostavni furgo z 2 ali 3 sedeži, kot vozilo z dvojno kabino za 5 ali 6 potnikov ter kot kombi za prevoz 6 do 9 oseb. Na voljo sta dve dolžini, dve višini, dve medosni razdalji ter tovornim prostorom od 6 do 8,3 m3 in skupno dovoljeno težo od 2,6 do 3,4 tone.

Za še več udobja namerava Ford izvedenko za prevoz potnikov opremiti tudi z zračnim vzmetenjem, med tem ko naj bi ekološko sprejemljivejša izvedenka Plug in Hybrid (PHEV) na trg pripeljala naslednje leto. Custom ima tudi 4 leta jamstva brez omejitve kilometrov.