Gospodarska vozila

Premium električni enoprostorec Mercedes-Benz EQ

Mercedes-Benz EQ je serija povsem električno gnanih avtomobilov te prestižne znamke. Prvi model iz serije je bil predstavljen že leta 2016, Mercedes-Benz pa zagotavlja, da bo kmalu imel vsaj 10 modelov EQ.

EQV je zdaj že tretji veliki avtomobil na elektriko, narejen pri Mercedesu. Po e-Vitu in e-Sprinterju je EQV prvo vozilo, ki je lahko namenjeno tako za zasebno kot poslovno uporabo. Novi Mercedes-Benz EQV temelji na Mercedesovem razredu V, zato je tudi v oznaki napisano EQV. Vsi električni modeli se bodo začeli s črkama EQ, zadnja črka pa navaja, v kateri Mercedesov razred vozilo spada.

Od standardnega razreda V, ki je bil predstavljen lani, se avtomobil loči po posebni maski s kromiranimi rebri ter posebej oblikovanimi 18-palčnimi platišči. Gledano s strani avtomobil kaže nekoliko bolj čist dizajn, zadaj pa sprememb razen oznake modela tako rekoč ni. Vozilo je na voljo z dvema različnima medosnima razdaljama, odvisno od konfiguracije sedežev: 3.200 mm ali 3.430 mm. To pomeni, da je skupna dolžina enoprostorca 5140 mm ali 5370 mm.

Baterije v podu vozila

Največji izziv pri izdelavi je bila postavitev baterijskega sklopa tako, da lastniki niso prikrajšani za prostor, ki ga razred V običajno ponuja. Pri Mercedesu so zato baterije postavili v dvojni pod vozila in tako ohranili vsak kubični centimeter prostornosti. Zaradi enoprostorne oblike vozilo ponuja različne možnosti sedenja. Avtomobil je standardno opremljen s šestimi posamičnimi sedeži, vendar mu z dodajanjem sedežev lahko kapaciteto povečamo na sedem ali celo osem oseb. Izbrani materiali so najboljši, krasi pa jih nova barva, imenovana Midnight Blue. Najdemo jo na zgornji strani armaturne plošče in notranjih vrat. Mercedes-Benz EQV ponuja veliko prostora za tovor, do 1030 litrov v najbolj radodarni konfiguraciji.

 

 

Električni pogonski sklop (eATS) Mercedes-Benza EQV je nameščen na sprednji osi pod dinamično oblikovanim sprednjim koncem avtomobila s polnilnim priključkom na levi strani v odbijaču. Ima največjo moč 150 kW. Sestavljajo ga elektromotor, menjalnik s fiksnim prestavnim razmerjem, hladilni sistem in pogonska elektronika. Za napajanje skrbi litij-ionska baterija pod tlemi vozila, ki k teži vozila doda 700 kilogramov. Baterija ima zmogljivost 90 kWh, vozilo pa naj bi z njo po starem načinu merjenja NEDC doseglo do 405 kilometrov. Proizvajalec sicer navaja porabo okoli 26 kWh/100 km, mi pa smo imeli na testni vožnji porabo malo manj kot 30 kWh/100 km, kar pomeni, da se z vozilom vseeno da prevoziti 300 kilometrov z enim polnjenjem.

Velikost in teža avtomobila se v vožnji dobro čutita. Zračni upor se s povečanjem hitrosti opazno poveča, zato potrebujete malo več potrpljenja pri pospeševanju onkraj mestne table. Kljub temu EQV v osnovi doseže 140 km/h (elektronsko omejena hitrost) v 20 sekundah, vam pa Mercedes za nekaj manj kot 200 evrov doplačila omogoči tudi 20 km/h večjo hitrost. In tako kot vsi avtomobili na elektriko tudi EQV vsaj prvih nekaj metrov pospešuje veliko bolje kot motor z notranjim zgorevanjem, a se mu že od 50 km/h novi Mercedesov dizel motor, združen z nežno devetstopenjsko avtomatiko hitro postavi po robu. Pospešek od nič do 100 km/h znaša približno deset sekund, kar pa je za avtomobil te velikosti zagotovo dober podatek. Vozna izkušnja je vseeno dobra, saj je težišče precej nizko na račun nizko postavljenih baterij. Lahko pa s spreminjanjem voznih programov vožnjo prilagodimo željam in potrebam. V Sport programu bo avtomobil izredno živahen, program Comfort ponuja večje udobje, z elektriko pa varčujeta programa Eco in Eco+. Slednji bo celo izklopil ogrevanje in klimatsko napravo ter zmanjšal moč motorja na 80 kW in s tem nekoliko povečal doseg. Za izjemno gladko vožnjo je na voljo tudi zračno vzmetenje Airmatic s samodejnim uravnavanjem nivoja. Sistem lahko povečuje odmik od tal, če je to potrebno, prav tako pa pri večjih hitrostih zniža višino vozila in s tem zmanjša upor, kar pozitivno vpliva na porabo električne energije.

 

Tako kot različica z motorjem z notranjim zgorevanjem EQV na trg prinaša vse znane Mercedesove varnostne sisteme. Avto je med drugim opremljen s tehnologijami, kot so pomoč pri mrtvem kotu, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, aktivna pomoč pri zaviranju in PRE-SAFE. Poleg tega se radarji in kamere uporabljajo za prepoznavanje prometnih znakov, zaznavanje vozil in drugih ovir pred nami, za pomoč pri parkiranju, pa tudi za pomoč pri doseganju naslednje točke polnjenja.

Za polnjenje ponuja Mercedes opcijo »Mercedes me Charge«, ki omogoča dostop do več kot 300.000 javnih polnilnic, vključno s točkami za hitro polnjenje IONITY. In še cena. Vozilo je pri nas že možno naročiti, cenovna paleta pa se prične pri 77 tisočakih.

 

Tehnični podatki

 

Emisije CO2 0 g/km
Poraba el. energije 26,3 kWh/100 km
Doseg 418 km
Čas polnjenja doma ali na javnih polnilnicah 11 kW < 10 h
Čas polnjenja na hitrih polnilnicah 110 kW 10–80 % < 45 min
Pogon Sprednja kolesa
Moč 150 kW (204 KM)
Najvišji navor 362 Nm
Najvišja hitrost 140 km/h, opcijsko 160 km/h
Baterija litij-ionska
Kapaciteta baterije 90 kWh
Dolžina vozila 5140 mm/5370 mm
Medosna razdalja 3200 mm/3430 mm
Skupna dovoljena teža 3500 kg