Page 9 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 9

Pri nas se že izvaja

           Kako izvajajo nov način deklariranja porabe in emi-  Bodo zaradi nove deklaracije nastali kakšni dodatni
           sij, smo povprašali Damjana Cirmana, direktorja pod-  stroški?
           ročja težkih tovornih vozil Mercedes-Benz pri podje-  Kupci s tem ne bodo imeli neposredno dodatnih stro-
           tju Autocommerce.                                  škov, vse stroške z uvedbo sistema VECTO bo nosil
                                                              proizvajalec vozila.
           Ste že uvedli nov način deklariranja?
           Od 1. 11. 2018 smo postopoma začeli pridobivati    Kdo pri nas predpisuje novo deklariranje – homolo-
           VECTO podatke v konfiguratorju za izdelavo ponudb.   gacija?
           Za vozila iz proizvodnje pa je Daimler v mesecu de-  Dejansko je deklarirana emisija CO 2 , pridobljena z ra-
           cembru začel prilagati COC dokumentu (ki je osno-  čunalniškim simulacijskim orodjem VECTO, del homo-
           va za homologacijo) tudi list, na katerem so navede-  logacijske dokumentacije.
           ne vrednosti o emisijah CO 2 , ki temeljijo na simulacij-  Pravno gledano pa obvezno deklaracijo CO 2  emi-
           skem sistemu VECTO.                                sij predpisuje Uredba Komisije (EU) 2017/2400 z
                                                              dne 12. decembra 2017 o izvajanju Uredbe (ES) št.
           Kako so o tem obveščeni kupci?                     595/2009 Evropskega parlamenta in Sveta glede do-
           Po informacijah, s katerimi razpolagamo, so kupci v   ločitve emisij CO 2  in porabe goriva pri težkih vozi-
           zvezi s sistemom VECTO relativno slabo informirani   lih ter o spremembi Direktive 2007/46/ES Evropske-
           (tudi na IAA, razen pri Daimlerju, pri ostalih proizva-  ga parlamenta in Sveta in Uredbe Komisije (EU) št.
           jalcih te teme nisem zasledil). Dejstvo je, da kupce   582/2011.
           zanima predvsem dejanska poraba vozila v vsakda-   Uredba se uporablja v vseh članicah EU in je nepos-
           nji uporabi. V kolikor se ta ne bo bistveno razlikova-  redno pravno zavezujoča. Države članice so zadolže-
           la od porabe, deklarirane po sistemu VECTO, bo ta po-  ne, da preprečijo registracijo vozila, ki ne izpolnjuje
           datek postal pomemben indikator pri nakupni odlo-  zahtev, navedenih v tej uredbi.
           čitvi stranke.




                             ZNIŽANJE PORABE GORIVA V ZADNJIH 23 LETIH

















                     SK 1844 LS                      Actros MP 2 1846                   Actros 1848 LS
                     Letnik 1995                       Letnik 2003                        Letnik 2018
                   Motor OM 442 LA                    Motor OM 501                      Motor OM 471
                    436 KM, Euro 1                    456 KM, Euro 3                      476, Euro 6
                 Povprečna poraba 41 l         Povprečna poraba 37,5 l/100 km     Povprečna poraba 28 l/100 km



                                                      Znižanje porabe                   Znižanje porabe
                                                     glede na vozilo 1                  glede na vozilo 1
                                                   Za 3,5 l/100 km – 8,5 %           Za 13 l/100 km – 31,7 %

                             Poraba se je v zadnjih 23 letih znižala za dobrih 31 %,
                              znižanje NO  in trdih delcev pa znaša več kot 95 %.
                                             X





                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14