Page 5 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 5
Uvodnik
Rekordno leto
Za nami je rekordno leto po prodaji novih in rabljenih tovornih vozil. Panoga je še vedno v porastu, zato si pre-
vozniki povečujejo vozne parke, ob tem pa tudi menjajo stara, manj ekološko čista vozila z novimi, naprednej-
šimi, varčnejšimi in čistejšimi. Kljub temu, da so današnja tovorna vozila z Euro 6 motorji dokaj čista, pa zaradi
njihove množice še vedno močno obremenjujejo okolje. Napredek na tem področju so naredili v Nemčiji, kjer
so povsem osvobodili cestnin tovorna vozila, ki za pogon uporabljajo plin. Ta je le eno izmed alternativnih
goriv, ki se nakazujejo za prihodnost, ko bomo morali zaradi lastnega preživetja opustiti porabo fosilnih goriv.
Ob naraščanju porabe fosilnih goriv so znanstveniki v zadnjih desetletjih v naravi opazili spremembe, za katere
je bilo v zgodovini značilno, da so se dogajale v daljših časovnih obdobjih, dolgih tudi do več desettisočletij.
Danes vemo, da so te spremembe posledica uporabe fosilnih goriv in snovi, ki se sproščajo pri njihovi uporabi.
Torej je mogoče okolje ohraniti le z zamenjavo fosilnih goriv z okoljsko sprejemljivejšimi.
Proizvajalci tovornih vozil so z novim letom naredili še en korak k ozaveščanju kupcev, saj morajo sedaj vsi
označevati porabo in izpuste, podobno kot to počno proizvajalci osebnih vozil že leta. Pri velikih tovornih
vozilih je to malo težje kot pri avtomobilih, a so vseeno razvili orodje, ki jim pomaga pri izračunu porabe in
emisij. Orodje se imenuje VECTO, več o njegovi uporabi pa si lahko preberete v nadaljevanju. Ob tem pa vam
ponujamo še več zanimivega branja, tudi s pregledom prodaje tovornih vozil v lanskem letu.
Dragi bralci, tudi letos bomo z vami osemkrat in vsakič vam bomo ponudili nove in zanimive vsebine.
Hvala, ker ste z nami, in srečno na cesti.
Borut Štajnaher
Kazalo Skozi življenje ni treba dirjati, še prehitro se pride do cilja!
Koliko v resnici porabijo tovornjaki 6 16
Novice 10
Novo v Sloveniji 14
Številke kažejo zelo dobro 16
Na cesti z Iveco Stralis X-Way 8x4 24 11
Na cesti z Mercedes-Benz V 250 28 32 28
Hladilne tekočine 32
Prenovljeni Actros v Sloveniji 34
Prihajajo nova pravila in pametni tahografi 36
38
Na cesti z Volkswagen Caravelle 2,0 TDI 4 motion 38
Na cesti s Citroën Berlingom 40
Avtomobilski ključ bo (kmalu) zgodovina 42
S peskom med zobmi 44
44
Vodič na dlani 46
Na cesti z Renault Megane GrandCoupe 1,5 dCi 48
Na cesti z novo Mazdo CX-5 49
Izza ovinka 50
Žepne lepotice 52
Revija Tranzit
Založnik: Borut Štajnaher s.p., Dajnkova 21, 1000 Ljubljana Lektura: Perfectio
Glavni urednik: Borut Štajnaher Naslov uredništva: Dajnkova 21,1000 Ljubljana, tel.: 041 331 781, borut@revija-tranzit.si
Avtorji: Tomaž Ficko, Jože Jerman-Jeri, Igor Jelen, Zoran Samardžič, Matjaž Gregorič Marketing: 041 331 781, info@revija.tranzit.si
Grafični prelom: Zenzo vizualne komunikacije s.p. Tisk: Schwarz print d.o.o.
Revija Tranzit izhaja na 45 dni, letnik 3, številka 11, ISSN 2591-0434, Revija šteje med grafične izdelke, za katere se plačuje 9,5 % davek na dodano vrednost.
Revija ni v prosti prodaji, je brezplačnik in jo prejmejo vsi člani Zveze ZŠAM. 5