Page 5 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 5

Uvodnik



        Rekordno leto

        Za nami je rekordno leto po prodaji novih in rabljenih tovornih vozil. Panoga je še vedno v porastu, zato si pre-
        vozniki povečujejo vozne parke, ob tem pa tudi menjajo stara, manj ekološko čista vozila z novimi, naprednej-
        šimi, varčnejšimi in čistejšimi. Kljub temu, da so današnja tovorna vozila z Euro 6 motorji dokaj čista, pa zaradi
        njihove množice še vedno močno obremenjujejo okolje. Napredek na tem področju so naredili v Nemčiji, kjer
        so povsem osvobodili cestnin tovorna vozila, ki za pogon uporabljajo plin. Ta je le eno izmed alternativnih
        goriv, ki se nakazujejo za prihodnost, ko bomo morali zaradi lastnega preživetja opustiti porabo fosilnih goriv.

        Ob naraščanju porabe fosilnih goriv so znanstveniki v zadnjih desetletjih v naravi opazili spremembe, za katere
        je bilo v zgodovini značilno, da so se dogajale v daljših časovnih obdobjih, dolgih tudi do več desettisočletij.
        Danes vemo, da so te spremembe posledica uporabe fosilnih goriv in snovi, ki se sproščajo pri njihovi uporabi.
        Torej je mogoče okolje ohraniti le z zamenjavo fosilnih goriv z okoljsko sprejemljivejšimi.
        Proizvajalci tovornih vozil so z novim letom naredili še en korak k ozaveščanju kupcev, saj morajo sedaj vsi
        označevati porabo in izpuste, podobno kot to počno proizvajalci osebnih vozil že leta. Pri velikih tovornih
        vozilih je to malo težje kot pri avtomobilih, a so vseeno razvili orodje, ki jim pomaga pri izračunu porabe in
        emisij. Orodje se imenuje VECTO, več o njegovi uporabi pa si lahko preberete v nadaljevanju. Ob tem pa vam
        ponujamo še več zanimivega branja, tudi s pregledom prodaje tovornih vozil v lanskem letu.

        Dragi bralci, tudi letos bomo z vami osemkrat in vsakič vam bomo ponudili nove in zanimive vsebine.
        Hvala, ker ste z nami, in srečno na cesti.
                                                                                Borut Štajnaher

        Kazalo                                         Skozi življenje ni treba dirjati, še prehitro se pride do cilja!



        Koliko v resnici porabijo tovornjaki       6                                                             16
        Novice                                    10
        Novo v Sloveniji                          14

        Številke kažejo zelo dobro                16
        Na cesti z Iveco Stralis X-Way 8x4        24     11

        Na cesti z Mercedes-Benz V 250            28     32                                       28
        Hladilne tekočine                         32

        Prenovljeni Actros v Sloveniji            34
        Prihajajo nova pravila in pametni tahografi   36
                                                                                                 38
        Na cesti z Volkswagen Caravelle 2,0 TDI 4 motion  38
        Na cesti s Citroën Berlingom              40
        Avtomobilski ključ bo (kmalu) zgodovina   42

        S peskom med zobmi                        44
                                                         44
        Vodič na dlani                            46

        Na cesti z Renault Megane GrandCoupe 1,5 dCi  48
        Na cesti z novo Mazdo CX-5                49

        Izza ovinka                               50
        Žepne lepotice                            52







        Revija Tranzit
        Založnik: Borut Štajnaher s.p., Dajnkova 21, 1000 Ljubljana  Lektura: Perfectio
        Glavni urednik: Borut Štajnaher                       Naslov uredništva: Dajnkova 21,1000 Ljubljana, tel.: 041 331 781, borut@revija-tranzit.si
        Avtorji: Tomaž Ficko, Jože Jerman-Jeri, Igor Jelen, Zoran Samardžič, Matjaž Gregorič  Marketing: 041 331 781, info@revija.tranzit.si
        Grafični prelom: Zenzo vizualne komunikacije s.p.     Tisk: Schwarz print d.o.o.
        Revija Tranzit izhaja na 45 dni, letnik 3, številka 11, ISSN 2591-0434, Revija šteje med grafične izdelke, za katere se plačuje 9,5 % davek na dodano vrednost.
        Revija ni v prosti prodaji, je brezplačnik in jo prejmejo vsi člani Zveze ZŠAM.                         5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10