Page 8 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 8
Platooning ali vožnja v konvoju bo v prihodnje močno Iveco prisega na plin, kar je
vplivala na porabo, varnost in zgoščenost prometa. vsekakor dobra alternativa dizlu.
Posebej ustanovljena komisija Evrop- nosti, se vsi ostali podatki pridobiva- jansko na cestnih testih. So se pa že
ske Unije je celoten proces in preraču- jo s pomočjo meritev. Ko jih izmerimo, pokazala manjša odstopanja od real-
navanje točno definirala in standardi- jih vnesemo v računalnik in jih VECTO nih vrednosti, saj računalnik težko do-
zirala. Sistem za preračunavanje, ki so obdela, s tem da vedno uveljavlja tu- loči nepredvidene dogodke na cesti,
ga poimenovali VECTO, kar je okraj- di parametre, kot so zaviranje, pospe- ko se zgodi kakšna nesreča ali ko za-
šava za Vehicle Energy Consumption ševanje, najvišja hitrost in nadmorska pade sneg in podobno. Prav tako no-
Calculation Tool (orodje za izračun po- višina. Nato izbere enega izmed pe- vi sistemi za zniževanje porabe, kot
rabe energije vozila), pa temelji na šes- tih različnih ciklov vožnje, ki so vnap- je denimo predvidljivi tempomat, ni-
tih osnovnih parametrih: rej nastavljeni z različnimi načini po- so vključeni v sistem potencialnega
motor (moč in prostornina), speševanja in zaviranja. V tem delu se varčevanja z gorivom. Prav tako v sis-
pnevmatike (kotalni upor), poskuša anulirati razlika med medna- tem ni vključen najvažnejši faktor, to
vrsta vozila (velikost kabine, aerodi- rodnimi prevozi z manj zaustavljanji in je voznik, ki lahko s svojo usposoblje-
namični koeficient), konstantno hitrostjo z urbano dosta- nostjo in izkušnjami privarčuje mar-
masa (lastna teža vozila), vo, kjer je situacija povsem drugačna. sikater liter goriva. Vsekakor pa bo
menjalniški sklop (ročni, samodejni Na ta način je možno z VECTOm izra- VECTO prinesel več transparentnosti
ali drugi menjalniki), čunati emisije CO 2 za katero koli kon- in bo znatno vplival na znižanje emi-
osi in zunanji sklopi (redukcije v figuracijo gospodarskega vozila, prav sij v prihodnje. Z letošnjim letom je
oseh). tako tudi porabo, saj je poraba nepos- ukrep začel veljati za težka tovorna
redno vezana na emisije. vozila, prihodnje leto pa bodo merje-
Razen pri zadnjem parametru, kjer Na koncu so dobljeni rezultati ze- nja moral izvajati tudi proizvajalci av-
so v uporabi standardizirane vred- lo podobni tistim, ki jih dobimo de- tobusov.
Daimler je svoje stranke o novem deklariranju seznanjal na IAA v Hannovru.
8