Page 8 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 8

Platooning ali vožnja v konvoju bo v prihodnje močno                        Iveco prisega na plin, kar je
          vplivala na porabo, varnost in zgoščenost prometa.                          vsekakor dobra alternativa dizlu.





















        Posebej ustanovljena komisija Evrop-  nosti, se vsi ostali podatki pridobiva-  jansko na cestnih testih. So se pa že
        ske Unije je celoten proces in preraču-  jo s pomočjo meritev. Ko jih izmerimo,   pokazala manjša odstopanja od real-
        navanje točno definirala in standardi-  jih vnesemo v računalnik in jih VECTO   nih vrednosti, saj računalnik težko do-
        zirala. Sistem za preračunavanje, ki so   obdela, s tem da vedno uveljavlja tu-  loči nepredvidene dogodke na cesti,
        ga poimenovali VECTO, kar je okraj-  di parametre, kot so zaviranje, pospe-  ko se zgodi kakšna nesreča ali ko za-
        šava za Vehicle Energy Consumption   ševanje, najvišja hitrost in nadmorska   pade sneg in podobno. Prav tako no-
        Calculation Tool (orodje za izračun po-  višina. Nato izbere enega izmed pe-  vi sistemi za zniževanje porabe, kot
        rabe energije vozila), pa temelji na šes-  tih različnih ciklov vožnje, ki so vnap-  je denimo predvidljivi tempomat, ni-
        tih osnovnih parametrih:            rej nastavljeni z različnimi načini po-  so vključeni v sistem potencialnega
            motor (moč in prostornina),     speševanja in zaviranja. V tem delu se   varčevanja z gorivom. Prav tako v sis-
            pnevmatike (kotalni upor),      poskuša anulirati razlika med medna-  tem ni vključen najvažnejši faktor, to
            vrsta vozila (velikost kabine, aerodi-  rodnimi prevozi z manj zaustavljanji in   je voznik, ki lahko s svojo usposoblje-
           namični koeficient),             konstantno hitrostjo z urbano dosta-  nostjo in izkušnjami privarčuje mar-
            masa (lastna teža vozila),      vo, kjer je situacija povsem drugačna.   sikater liter goriva. Vsekakor pa bo
            menjalniški sklop (ročni, samodejni   Na ta način je možno z VECTOm izra-  VECTO prinesel več transparentnosti
           ali drugi menjalniki),           čunati emisije CO 2  za katero koli kon-  in bo znatno vplival na znižanje emi-
            osi in zunanji sklopi (redukcije v   figuracijo gospodarskega vozila, prav   sij v prihodnje. Z letošnjim letom je
           oseh).                           tako tudi porabo, saj je poraba nepos-  ukrep začel veljati za težka tovorna
                                            redno vezana na emisije.            vozila, prihodnje leto pa bodo merje-
           Razen pri zadnjem parametru, kjer   Na koncu so dobljeni rezultati ze-  nja moral izvajati tudi proizvajalci av-
        so v uporabi standardizirane vred-  lo podobni tistim, ki jih dobimo de-  tobusov.































                                                      Daimler je svoje stranke o novem deklariranju seznanjal na IAA v Hannovru.



        8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13