Page 6 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 6

Aktualno























           Koliko



           v resnici



           porabijo tovornjaki








        Z letošnjim letom morajo proizvajalci tovornjakov, tako kot proizvajalci avtomobilov, jasno
        označiti porabo in izpuste CO  svojih motorjev, vgrajenih v tovornjake, ki bodo prodani v EU.
                                         2

           EU si je zastavila ambiciozne ci-    težav prevoznikov, ki so po večini   bi omogočal primerljivost različnih
        lje za zmanjšanje emisij do leta 2030,   mala in srednja podjetja, pri izbiri   težkih vozil vseh proizvajalcev,
        k čemur mora prispevati tudi prome-    vozil z najučinkovitejšo porabo go-    drugi korak je razvoj metodologije
        tni sektor. Sektor težkih vozil je po-  riva in pri zagotavljanju prihranka   certificiranja za porabo goriva in
        memben vir emisij, saj povzroči 5 %    pri stroških za gorivo;             emisije CO 2  novih težkih vozil v
        vseh emisij v EU, kar je približno 20 %     ogrožanja ukrepov na nacionalni   okviru zakonodaje EU o homolo-
        vseh emisij iz prometa in 25 % emi-    ravni ali ravni EU za zmanjšanje    gaciji, preden se ta vozila dajo na
        sij iz cestnega prometa. Če ne bomo    emisij CO 2  težkih vozil.          trg EU.
        ukrepali, se bo delež emisij iz cestne-
        ga prometa do leta 2050 povečal na     Za odpravo te vrzeli v znanju je Ko-  V zadnjem koraku bi v skladu s se-
        približno 30 %.                     misija že leta 2014 v strategiji za tež-  danjim predlogom te informacije za-
                                            ka vozila predlagala naslednji pristop:  gotovili vsem deležnikom, tako da bi
           Teorija                              prvi ukrep je razvoj simulacijskega   vse ustrezne podatke, ki jih v skladu z
           Poraba goriva in emisije CO 2  iz   programskega orodja za izračun   metodo certificiranja izračunajo proi-
        novih težkih tovornih vozil se še ne   porabe energije vozil (Vehicle Energy   zvajalci, spremljali, posredovali in ob-
        spremljajo na objektiven in primer-    Consumption Calculation Tool –   javili na ravni EU ter jih dali na voljo
        ljiv način in zato ni zanesljivih podat-  VECTO), da bi porabo goriva in   vsem javnim organom, prevoznikom
        kov o obsegu na ravni voznega par-     emisije CO 2  izračunali na način, ki   in proizvajalcem vozil.
        ka in vozil. Trenutno informacije glede
        porabe goriva, ki so na voljo kupcem
        novih težkih vozil, temeljijo na meto-  Druge države so že ukrepale
        dologijah preskušanja in simulacij, ki   V nasprotju s pomanjkanjem zakonodaje v EU so druge države že spre-
        se razlikujejo glede na izdelovalce tež-  jele ukrepe. Japonska je leta 2007 sprejela zakonodajo o porabi goriva
        kih vozil, in zato niso neposredno pri-  težkih tovornih vozil. ZDA so emisije CO 2  težkih tovornih vozil zakon-
        merljive. Zaradi te vrzeli v znanju pri-  sko uredile leta 2011, Kanada pa leta 2012. Ameriška in kanadska za-
        haja do:                               konodaja obravnavata emisije CO 2  motorja in podvozja/kabine, izvaja-
            manjšega konkurenčnega pritiska    ta pa se prek poenostavljenih vrednosti zmogljivosti in deklaracij pro-
           na proizvajalce težkih vozil, da bi   izvajalcev. V ZDA je trenutno v pripravi bolj ambiciozna zakonodaja, ki
           okrepili inovacije in uvedbo ener-  se osredotoča na merjenje emisij celotnega vozila.
           getsko učinkovitih tehnologij;

        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11