Page 6 - Revija Tranzit 2019 st11
P. 6
Aktualno
Koliko
v resnici
porabijo tovornjaki
Z letošnjim letom morajo proizvajalci tovornjakov, tako kot proizvajalci avtomobilov, jasno
označiti porabo in izpuste CO svojih motorjev, vgrajenih v tovornjake, ki bodo prodani v EU.
2
EU si je zastavila ambiciozne ci- težav prevoznikov, ki so po večini bi omogočal primerljivost različnih
lje za zmanjšanje emisij do leta 2030, mala in srednja podjetja, pri izbiri težkih vozil vseh proizvajalcev,
k čemur mora prispevati tudi prome- vozil z najučinkovitejšo porabo go- drugi korak je razvoj metodologije
tni sektor. Sektor težkih vozil je po- riva in pri zagotavljanju prihranka certificiranja za porabo goriva in
memben vir emisij, saj povzroči 5 % pri stroških za gorivo; emisije CO 2 novih težkih vozil v
vseh emisij v EU, kar je približno 20 % ogrožanja ukrepov na nacionalni okviru zakonodaje EU o homolo-
vseh emisij iz prometa in 25 % emi- ravni ali ravni EU za zmanjšanje gaciji, preden se ta vozila dajo na
sij iz cestnega prometa. Če ne bomo emisij CO 2 težkih vozil. trg EU.
ukrepali, se bo delež emisij iz cestne-
ga prometa do leta 2050 povečal na Za odpravo te vrzeli v znanju je Ko- V zadnjem koraku bi v skladu s se-
približno 30 %. misija že leta 2014 v strategiji za tež- danjim predlogom te informacije za-
ka vozila predlagala naslednji pristop: gotovili vsem deležnikom, tako da bi
Teorija prvi ukrep je razvoj simulacijskega vse ustrezne podatke, ki jih v skladu z
Poraba goriva in emisije CO 2 iz programskega orodja za izračun metodo certificiranja izračunajo proi-
novih težkih tovornih vozil se še ne porabe energije vozil (Vehicle Energy zvajalci, spremljali, posredovali in ob-
spremljajo na objektiven in primer- Consumption Calculation Tool – javili na ravni EU ter jih dali na voljo
ljiv način in zato ni zanesljivih podat- VECTO), da bi porabo goriva in vsem javnim organom, prevoznikom
kov o obsegu na ravni voznega par- emisije CO 2 izračunali na način, ki in proizvajalcem vozil.
ka in vozil. Trenutno informacije glede
porabe goriva, ki so na voljo kupcem
novih težkih vozil, temeljijo na meto- Druge države so že ukrepale
dologijah preskušanja in simulacij, ki V nasprotju s pomanjkanjem zakonodaje v EU so druge države že spre-
se razlikujejo glede na izdelovalce tež- jele ukrepe. Japonska je leta 2007 sprejela zakonodajo o porabi goriva
kih vozil, in zato niso neposredno pri- težkih tovornih vozil. ZDA so emisije CO 2 težkih tovornih vozil zakon-
merljive. Zaradi te vrzeli v znanju pri- sko uredile leta 2011, Kanada pa leta 2012. Ameriška in kanadska za-
haja do: konodaja obravnavata emisije CO 2 motorja in podvozja/kabine, izvaja-
manjšega konkurenčnega pritiska ta pa se prek poenostavljenih vrednosti zmogljivosti in deklaracij pro-
na proizvajalce težkih vozil, da bi izvajalcev. V ZDA je trenutno v pripravi bolj ambiciozna zakonodaja, ki
okrepili inovacije in uvedbo ener- se osredotoča na merjenje emisij celotnega vozila.
getsko učinkovitih tehnologij;
6