Page 9 - Revija-Tranzit-2018-01
P. 9
Zgodovina
Dedek
mednarodnega
tovornjaka leta
Tovornjak leta 2018 je DAF XF. Je napreden, varčen, varen, prijazen do uporabnika. Njegov dedek iz leta 1962,
DAF 2600, je bil tudi takšen, a v povsem drugem času.
na mora, no takrat pa je bilo to razkošje Presenetljivo udoben je bil vzmeteni se-
moči. V tistih časih tudi tahografov še ni dež, po kabini pa je bilo precej prostora.
bilo, zato so vozniki preživljali veliko časa Roko na srce, kabina ni ponujala stojne
za volanom vozila, ki se je v hrib premi- višine, kot danes pri XF Super Space ka-
kalo s hitrostjo morda 20 km/h. V kabini bini, a se je voznik v njej dobro počutil.
je bilo zelo hrupno, zato so vozniki preko Presenetljiv pa je bil tudi odziv motorja,
motornega tunela polagali debele odeje ki je ob pritisku na stopalko za plin hitro
in tako nekoliko pridušili hrup. Te odeje odreagiral in pričel močno vleči kompozi-
so potem potrebovali tudi pri spanju, saj cijo vse do končne hitrosti 100 km/h, saj
si takrat niso znali predstavljati, kaj je to motor takrat ni imel blokade. Ampak to
nočna klima ali dodatni grelec. so bili neki drugi časi.
Pisalo se je leto 1962, ko je DAF na sej-
mu v Amsterdamu predstavil novi model
2600. Takoj je vzbudil veliko zanimanja,
saj je bil to eden prvih tovornjakov, ka-
terega so inženirji zasnovali na način oko-
li voznika. Vozilo se je lahko pohvalilo z
odlično ergonomijo, izjemno vsestransko
vidljivostjo, vzmetenimi sedeži in spalno
kabino s pogradom. Takšna struktura pri
izdelovanju tovornjakov je v veljavi tudi
danes, 56 let kasneje.
DAF 2600 je bil zmožen prevažati tovore
do 30 ton z motorjem, ki je razvijal vsega
230 konjskih moči. To bi bila danes noč-
9