Page 9 - Revija-Tranzit-2018-01
P. 9

Zgodovina



                    Dedek


        mednarodnega


       tovornjaka leta





























          Tovornjak leta 2018 je DAF XF. Je napreden, varčen, varen, prijazen do uporabnika. Njegov dedek iz leta 1962,
          DAF 2600, je bil tudi takšen, a v povsem drugem času.


                                            na mora, no takrat pa je bilo to razkošje   Presenetljivo udoben je bil vzmeteni se-
                                            moči. V tistih časih tudi tahografov še ni   dež, po kabini pa je bilo precej prostora.
                                            bilo, zato so vozniki preživljali veliko časa   Roko  na  srce,  kabina  ni  ponujala  stojne
                                            za volanom vozila, ki se je v hrib premi-  višine, kot danes pri XF Super Space ka-
                                            kalo s hitrostjo morda 20 km/h. V kabini   bini, a se je voznik v njej dobro počutil.
                                            je bilo zelo hrupno, zato so vozniki preko   Presenetljiv pa je bil tudi odziv motorja,
                                            motornega  tunela  polagali  debele  odeje   ki je ob pritisku na stopalko za plin hitro
                                            in tako nekoliko pridušili hrup. Te odeje   odreagiral in pričel močno vleči kompozi-
                                            so potem potrebovali tudi pri spanju, saj   cijo vse do končne hitrosti 100 km/h, saj
                                            si takrat niso znali predstavljati, kaj je to   motor takrat ni imel blokade. Ampak to
                                            nočna klima ali dodatni grelec.     so bili neki drugi časi.











        Pisalo se je leto 1962, ko je DAF na sej-
        mu v Amsterdamu predstavil novi model
        2600.  Takoj  je  vzbudil  veliko  zanimanja,
        saj je bil to eden prvih tovornjakov, ka-
        terega so inženirji zasnovali na način oko-
        li voznika. Vozilo se je lahko pohvalilo z
        odlično ergonomijo, izjemno vsestransko
        vidljivostjo,  vzmetenimi  sedeži  in  spalno
        kabino s pogradom. Takšna struktura pri
        izdelovanju  tovornjakov  je  v  veljavi  tudi
        danes, 56 let kasneje.
        DAF 2600 je bil zmožen prevažati tovore
        do 30 ton z motorjem, ki je razvijal vsega
        230 konjskih moči. To bi bila danes noč-


                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14