Page 6 - Revija-Tranzit-2018-01
P. 6

Pogovor: Danilo Štor, direktor projekta elektronskega cestninjenja



                                    Cestninske postaje



                                               gredo v pokoj






































                                                                                    Matjaž Gregorič   Borut Štajnaher


          Na slovenskih avtocestah bo z aprilom zaživel nov cestninski sistem, s katerim bodo tovorna vozila s skupno dovo-
          ljeno maso nad 3,5 tone cestninjena brez ustavljanja na cestninskih postajah. Novi cestninski sistem je trenutno v
          intenzivni fazi preizkušanja, pravi Danilo Štor, direktor projekta elektronskega cestninjenja na Darsu, kjer avtopre-
          voznike opozarjajo, naj si pravočasno priskrbijo nove elektronske naprave.


        Kako deluje novi cestninski sistem DarsGo, so   Bistvena  razlika  med  sistemoma  ABC  in   nje potekalo v prostem prometnem toku, v
        kakšne podobnosti z dosedanjim ABC?  DarsGo je v tem, da bo odslej cestninje-  normalnih voznih razmerah, torej ne bo več
                                                                                cestninskih postaj z zapornicami. Tehnolo-
                                                    Danilo Štor, direktor       ško gre za mikrovalovni sistem, cestninske
                                                   projekta elektronskega       transakcije pa se obračunavajo na podlagi
                                                    cestninjenja opozarja:
                                                   »Priskrbite si naprave       evidentiranja vožnje med cestninskimi toč-
                                                       pravočasno.«             kami na cestninskih portalih. Na celotnem
                                                                                avtocestnem križu jih je 127, postavljeni so
                                                                                na tako imenovanem cestninskem segmen-
                                                                                tu  med  dvema  priključkoma.  Na  ta  način
                                                                                pokrijemo celotno omrežje in cestnina se
                                                                                zaračunava po prevoženi razdalji, torej med
                                                                                razdaljami med dvema priključkoma.

                                                                                To pomeni, da bo odslej cestninjena tudi ce-
                                                                                lotna ljubljanska obvoznica oziroma da na
                                                                                slovenskih avtocestah ni več odseka, ki bi ga
                                                                                lahko  tovorna  vozila  prevozila  brez  plačila
                                                                                cestnine?
                                                                                Cestninski portali so tudi na ljubljanski ob-
                                                                                voznici in cestninjen bo celoten ljubljanski
                                                                                obroč oziroma odseka brez cestnin ne bo.
                                                                                Doslej so bili taki odseki predvsem na se-


        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11