Page 6 - Revija-Tranzit-2018-01
P. 6
Pogovor: Danilo Štor, direktor projekta elektronskega cestninjenja
Cestninske postaje
gredo v pokoj
Matjaž Gregorič Borut Štajnaher
Na slovenskih avtocestah bo z aprilom zaživel nov cestninski sistem, s katerim bodo tovorna vozila s skupno dovo-
ljeno maso nad 3,5 tone cestninjena brez ustavljanja na cestninskih postajah. Novi cestninski sistem je trenutno v
intenzivni fazi preizkušanja, pravi Danilo Štor, direktor projekta elektronskega cestninjenja na Darsu, kjer avtopre-
voznike opozarjajo, naj si pravočasno priskrbijo nove elektronske naprave.
Kako deluje novi cestninski sistem DarsGo, so Bistvena razlika med sistemoma ABC in nje potekalo v prostem prometnem toku, v
kakšne podobnosti z dosedanjim ABC? DarsGo je v tem, da bo odslej cestninje- normalnih voznih razmerah, torej ne bo več
cestninskih postaj z zapornicami. Tehnolo-
Danilo Štor, direktor ško gre za mikrovalovni sistem, cestninske
projekta elektronskega transakcije pa se obračunavajo na podlagi
cestninjenja opozarja:
»Priskrbite si naprave evidentiranja vožnje med cestninskimi toč-
pravočasno.« kami na cestninskih portalih. Na celotnem
avtocestnem križu jih je 127, postavljeni so
na tako imenovanem cestninskem segmen-
tu med dvema priključkoma. Na ta način
pokrijemo celotno omrežje in cestnina se
zaračunava po prevoženi razdalji, torej med
razdaljami med dvema priključkoma.
To pomeni, da bo odslej cestninjena tudi ce-
lotna ljubljanska obvoznica oziroma da na
slovenskih avtocestah ni več odseka, ki bi ga
lahko tovorna vozila prevozila brez plačila
cestnine?
Cestninski portali so tudi na ljubljanski ob-
voznici in cestninjen bo celoten ljubljanski
obroč oziroma odseka brez cestnin ne bo.
Doslej so bili taki odseki predvsem na se-
6