Turške izkušnje Nemška tehnologija

Karsan je v Münchnu predstavil kompakten, vsega 5,9 metra dolg minibus Jets electric.

Karsan je Turški proizvajalce gospodarskih vozil z več kot 50 letno tradicijo. V svoji ponudbi imajo lahka, srednja in težka gospodarska vozila pa tudi avtobuse. Zadnji predstavnik široke palete je majhen, kompakten minibus Jest electric.

Moderna, povsem digitalna armaturna plošča.
Brezstopensjki menjalnik in številne dodatne nastavitve. Najvišja hitrost je omejena na 70 km/h, za večje udobje potnikov pa je možno hitrost omejiti tudi na 50 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izbranim novinarjem je Karsan v Munchnu, na BMW-jevi testni stezi predstavil novi model Jets electric. Posebnost Jesta je, da je izredno kompakten, v dolžino meri le 5,8 metra a ima 3,6 metra dolgo medosno razdaljo, zato se v njem lahko prepelje tudi do 26 oseb v različnih konfiguracijah, kadar je v uporabi enojen baterijski sklop, oziroma do 23 kadar se uporablja dvojen baterijski sklop. Konstrukcijsko je bilo vozilo predstavljeno že pred štirimi leti s klasičnim pogonom na dizel, sedaj pa so združili moči z Nemškim BMW-jem, ki jim je odstopil električni pogon iz njihovega modela BMW i3.

V notranjosti je deset sedežev in trije preklopni, prostora je za do 26 potnikov in en invalidski voziček.
Jets je opremljen tudi s ploščo za lažji vstop invalidov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Turki so se za sodelovanje z BMW odločili zaradi bogatih izkušenj, saj se po cestah že vozi več kot 100.000 i3. Svoje znanje iz proizvodnje avtobusov so tako obogatili z Nemško tehnologijo in pod sloganom Positive Energy Experience, so trgu ponudili zanimiv, kompakten minibus. Minibus ima sodoben dizajn ter nizek vstopni prag, kar omogoča potnikom lažji vstop in izstop. Potniški prostor je precej velik, široko osteklen, klimatiziran, ozvočen in opremljen Wi Fi ruterjem ter z USB vhodi za polnjenje telefonov.

Velika stekla, klima, ozvočenje, Wi Fi ruter in USB polnilne postaje.

Za pogon je zadolžen elektromotor z močjo 125 kW in 290 Nm navora. Vozilo je lahko opremljeno s paketom baterij z močjo 33, 44, 66 ali 88 kWh, od napetosti pa je odvisen tudi doseg, ki pri najmočnejšem sklopu znaša do 210 km. Baterije je možno napolniti v 6 urah preko klasične vtičnice, v dveh urah preko 7,4 kW polnilca ali celo v slabi uri s pomočjo hitrega polnilca 50 kW. Do 25 % energije je možno pridobiti tudi z regeneracijo ob zaviranju ali vožnji po klancu navzdol. Takšen doseg je dovolj za enoizmensko delo, brez dopolnjevanja baterij, katere se polnijo po noči na končni postaji. S tem avtobusom ima Karsan resne ambicije s prodajo tudi v Evropi, saj je delovanje vozila tiho in brez kakršnih koli emisij (HC, CO2, CO, NOx), kar je izrednega pomena za delovanje v strogih mestnih središčih.

Na opuščenem vojaškem letališču pri Münchnu, smo lahko preizkusili zmogljivosti minibusa.
Z Jetsom imajo Turki resne tržne namene tudi v Evropi.
BMW inside