Gospodarska vozila

Na cesti z Iveco Stralis X-Way 8×4

Stralis X-Way je odličen tovornjak za vse, ki delujejo v gradbeništvu in urbanih službah. Prinaša rekordno modularnost, ki omogoča, da se prilagodi še tako zahtevnim kupcem, brez kompromisa.

Iveco je združil dva svetova in sicer tistega cestnega, katerega zastopa model Stralis, ter tistega robustnega, ki ga zastopa Trakker. Za vse, ki jim Trakker ni potreben, ker je njihovo delo manj težaško, je sedaj na voljo Stralis X-Way. Namen je seveda olajšati delo uporabnikom in znižati stroške, predvsem tiste lastniške (TCO).

Lahki off-roader

Z lahkim off-roaderjem Iveco širi svojo ponudbo v gradbenem segmentu in kombinira trdnost Trakkerjeve šasije z varnostnimi in varčevalnimi aplikacijami Stralisa. Cilj naloge je, da kupci prejmejo zanesljivo vozilo, ki se izkaže na cesti pa tudi tam, kjer do cilja vodi manj utrjena pot, polna peska, blata ali snega.

Takšne naloge čakajo tudi betonske mešalce. Le-ti so večino časa na cestah, tudi betonarne so po navadi asfaltirane, na koncu pa zmanjka nekaj sto metrov, kjer je treba priti do novogradnje po neutrjenem terenu. Pa še to se da včasih premagati z dolgo roko betonske črpalke.

Stralis X-Way je eno tistih vozil, ki s svojo modularnostjo in lahkotno, a čvrsto zgradbo izredno pogodujejo nadgradnji betonskih mešalnikov. 7,7 mm debeli profili šasije in uporaba 11-litrskega motorja, Stralisu omogočajo, da je med najlažjimi v segmentu. Vsak kilogram betona več v mešalniku prinese dodaten evro. A to vedo tudi policisti, zato so betonski mešalci redni gostje na obcestnih preverjanjih teže. Po navadi so opremljeni s 4 osmi, kjer vsaka os nosi minimalno 8 ton, kar omogoča najvišjo dovoljeno maso 32 ton in vgradnjo mešalnika s kapaciteto 9 kubikov. In če vemo, da je v povprečju teža betona 2 toni na kubik, smo že na 18 ton. In ko k temu dodamo še 14 ton težak tovornjak z nadgradnjo, je mera polna.

Homologiran za off-road

Glede na namen lahko izbirate med tremi kabinami, tudi spalna je na voljo. Vse kabine so še dodatno prilagojene glede na namen uporabe, naj je to bolj po cesti ali bolj po terenu. Testni Stralis je nosil dnevno kabino z nizko streho in off-road dodatki. To pomeni, da je homologirana za robustnejšo uporabo in opremljena z dodatno zaščito motorja, luči in ogledal, sprednji odbijač je železen in precej bolj dvignjen od tal ter narejen iz treh delov za lažje popravilo in tudi spodnja stopnica je trša ter upogljiva.

Za pogon je pri testnem tovornjaku skrbel šestvaljni motor Cursor 11, ki razvija vstopnih 309 kW/420 KM (na voljo sta tudi izvedbi 460 in 480) in 2000 Nm navora, ki ga razvije že pri 870 vrt/min. To pomeni, da motor odločno »potegne« že pri nizkih vrtljajih in ni potrebe po večkratnem poseganju za ročico menjalnika. Slednji se imenuje Ecosplit, ima 16 prestav in prihaja iz ZF-ovih delavnic. Menjalnik je odličen izbor za bolj konservativne prevoznike, ki stavijo na občutek pri manevriranju ob pritisku na stopalko sklopke. Kadar je vozilo polno obremenjeno, pa do izraza pridejo tudi polovične prestave, dobrodošle so predvsem pri manjših premikih v betonarni ali na gradbišču. Motor izpolnjuje stroge ekološke norme Euro 6, za še bolj čist zrak okoli vozila pa je izpušna cev speljana za kabino vertikalno v zrak.

Iveco je z modelom Stralis X-Way kompletiral ponudbo v sektorju gradbenih tovornjakov, ki se odlično znajdejo tako na utrjeni kot manj utrjeni podlagi.

Slovenska nadgradnja

Že nekaj časa se z izdelavo betonskih mešalcev ukvarja podjetje ITAS-CAS iz Kočevja. Tudi na testnem Stralisu je bila njihova nadgradnja z oznako P9G, kar pomeni, da ima prostornino 9 kubikov. Telo bobna, katerega skupna prostornina po podatkih proizvajalca znaša 16,06 m3 (polni se 56-odstotno) in je nagnjeno za 10,49°, je narejeno iz vzdržljive in kakovostne Hardox pločevine, debele 3 mm, medtem ko je dno bobna debelo 6 mm. Za pogon bobna skrbi zmogljiv Multipower PTO odgon, ki je s hidravlično črpalko, katera nato žene hidromotor in vrti boben, povezan s kardansko gredjo. Med kabino in bobnom je nameščena 650-litrska posoda za vodo (opcijsko je lahko za 200 litrov manjša), ki dozira vodo pri mešanju, uporabimo pa jo lahko tudi za pranje. Hitrost vrtenja v razmerju od 0 do 14 vrtljajev na minuto, kakor tudi samo praznjenje, je možno nadzirati prek stikal na zadnjem delu nadgradnje.