Na cesti z Renault Megane 1,2 TCE GT-Line
Renault je svojega Megana predstavil že leta 1995, ko je zamenjal model Renault 19, in ni rabil veliko časa da je zasijal v segmentu C.
Na temelju bogatih izkušenj se sedaj po naših cestah vozi že njegova četrta generacija, mi pa smo preizkusili posebno izvedenko z 1,2-litrskim bencinskim motorjem in bogato športno opremo GT-Line.
Avtomobil je zelo skladen, z novim svetlobnim LED podpisom v obliki črke C pri Renaultu nakazujejo, da je reč o modernem avtomobilu, ki bo zadovoljil različne potrebe kupcev. In ko smo že pri LED lučeh, zapišimo, da je Megane avto, ki dnevne luči jemlje povsem resno in njihov pomen prenaša tudi na zadek. Ko zaženemo motor, se tako prižgejo sprednje in zadnje LED luči. Ni treba posebej poudarjati, da je to s stališča varnosti še kako pohvalna malenkost. Seveda pa ni zanemarljiv niti vizualni efekt, saj luči zadaj ustvarijo edinstven vodoravni podpis.
Tudi atraktiven paket GT-Line nakazuje odmik od navadnih modelov. To se občuti že pri vstopu v vozilo, ko nas objame športni sedež z visoko dvignjenim in poudarjenim bokom, ki nas ne bo izpustil niti pri izredno hitrih premagovanjih zavojev. Modre karbonske letvice poskrbijo za občutek prestiža, prav tako modri šivi na usnjenem, športno prirezanem volanskem obroču, vratnih oblogah, sedežih in na ročici ročnega menjalnika, ambientalna osvetlitev pa zagotavlja blagodejno sprostitev ob nočni vožnji. Oprema GT-Line sodi tik pod vrh ponudbe in zares razvaja uporabnika. Sicer je bil v testnem Meganu na sredini »le« 7-palčni barvni zaslon in ne tisti največji, pokončno postavljeni 8,7-palčni (diagonala 22 cm), pa vseeno ta ponuja vse potrebne informacije.
Tudi plošča z merilniki je digitalna in ponuja različna okrožja in osvetlitev. Barva in grafika sta odvisni od izbranega programa na sistemu Multi-Sense. Tovarna je že prednastavila 4 programe, enega pa si lahko konfiguriramo tudi sami. Skupaj s spreminjanjem programa se spreminja tudi izgled merilnikov ter barva ambientalne osvetlitve po celotnem prostoru. Če smo izbrali program Eco, bo notranjost odsevala v pomirjujoči zeleni barvi, če pa izberemo program Sport, bo notranjost zažarela v rdeči barvi.
Takrat postane tudi motor bolj odziven na pritisk stopalke za plin, vzmetenje je nekoliko trše in ob hitri uporabi ročnega 6-stopenjskega menjalnika 100 km/h dosežemo že v dobrih desetih sekundah. 1,2-litrski motor moč razvija skladno, neposredno vbrizgavanje goriva in integriran turbopolnilnik zagotavljata učinkovitost, prožnost in odzivnost, kar ob dobro izračunanih prestavnih razmerjih omogoča gladka pospeševanja. Navdušuje tudi kakovostno podvozje in natančno upravljanje, kakor tudi učinkovitost zavor. Najbolj prijetno pa se je voziti v programu Comfort, pri katerem je udobje na prvem mestu, nadgrajuje pa ga tudi dobra zvočna izolacija.
Hrupa v kabini je zares malo tudi pri višjih hitrostih je šum vetra zelo reduciran, kakor tudi hrup, ki ga ustvarjajo gume in elementi podvozja.
Tehnični podatki | Renault Megane 1,2 TCE GT Line |
Motor | bencinski štirivaljni, 16 ventilov, turbo polnilnik, neposreden vbrizg |
Prostornina (ccm) | 1197 |
Moč (kW/KM) | 97/130 |
Navor (Nm/min) | 205/2000 |
Pogon | na sprednja kolesa |
Menjalnik | ročni 6-stopenjski |
Mere D x Š x V (mm) | 4359 x 1814 x 1447 |
Medosna razdalja (mm) | 2669 |
Masa praznega vozila (kg) | 1205 |
Nosilnost (kg) | 590 |
Posoda za gorivo (l) | 47 |
Prtljažnik (l) | 384 |
Pospešek 0–100 km/h (s) | 10,2 |
Najvišja hitrost (km/h) | 197 |
Povprečna poraba (l/100 km) | 6,5 |
Emisija CO2 (g/km) | 120 |