Gospodarska vozila

Iveco poln novosti za 2024

Iveco je v Barceloni predstavil številne novosti na celotni paleti gospodarskih vozil od priljubljenega Dailya, preko Eurocarga do največjega S-Waya. Pa novosti niso le v elektrifikaciji game temveč je Iveco posodobil tudi motorje na notranje zgorevanje, ki bodo nudili večji prihranek na nemških avtocestah, posodobil je aerodinamik, da bo vozilo bolj učinkovito in bo porabilo manj goriva, nova pa je tudi armaturam, sedaj z digitalnimi merilniki, ne smemo pa pozabiti na sistem kamer, ki je zamenjal glavna vzvratna ogledala.

Da to niso le prazne besede, se lahko prepričate na fotografijah, ki smo jih posneli na predstavitvi in nazorno pokažejo vse kozmetične spremembe. Kot že rečeno, so najbolj opazni detajli radarji za mrtvi kot in kamere, ki nadomeščajo glavna ogledala, nameščena nad vrati. Radarji bodo od prihodnjega leta standardna oprema (zaradi zahtev EU), kamere pa so opcijska in bodo na vozilo nameščene po želji kupca.

Opazne so tudi spremembe v notranjosti. Tu prednjači povsem nova armaturna plošča, nov multimedijski zaslon, cela vrsta fizičnih stikal za najpomembnejše funkcije, klimatsko napravo, ki jo še vedno upravljamo z gumbi, elektronsko upravljanje ročne zavore, precej večja držala za skodelice, dva predala v osrednjih delih delovne površine, zložljivo mizico na sovoznikovi strani. Zgornji del plošče je prekrit z mehko prevleko.

Upravljanje samodejnega menjalnika je zdaj premaknjeno na volanski drog. Gumb za zagon motorja se nahaja na samem volanu, na levi strani, tako da ga zlahka dosežemo tudi stoje na stopnicah. Iveco priznava, da se ta rešitev zgleduje po Ferrarijevih športnih avtomobilih. Volanski obroč ima tudi novo razporeditev stikal, manjši premer (45 cm) in večji razpon nastavitve, ki sega skoraj do voznikovih stegen. Voznikov sedež se lahko bolj spusti kot pri predhodniku, nov je tudi dizajn usnjenega oblazinjenja.

V spalnem delu bomo opazili novo lestev s tremi širokimi stopnicami. Voznik si lahko omisli dva hladilnika po 50 litrov. Ob postelji pa še vedno ni razsvetljave, nameščeni pa sta le vtičnice USB in USB-C. Vzmetnice se zdijo podobne kot pri predhodniku, na voljo je klimatska naprava z vgrajenim parkirnim sistemom, vrata pa imajo mehansko zaklepanje z ročaji (multi-lock). Seznam serijske opreme je prilagojen zahtevam EU za leto 2024. To ne velja le za zgoraj omenjene radarje za »mrtvi kot«, ampak tudi za senzorje, ki prepoznavajo objekte neposredno pred tovornjakom, na voljo pa je tudi kamera za vzvratno vožnjo. Slednja prenaša sliko na zaslon, ki se nahaja desno od voznika. Uporabljen je nov elektrohidravlični krmilni sistem s funkcijo avtocestnega pilota, ki ohranja vozilo na sredini voznega pasu med dvema črtama. Samodejna bo tudi vožnja skozi prometne zastoje, zahvaljujoč aktivnemu tempomat.

Večina obravnavanih modifikacij ni vključevala samo modela S-Way, ampak tudi njegove specializirane bratrance v izvedbah X-Way in T-Way. Poleg tega so za ozke karoserijske različice pripravili novo armaturno ploščo z jasno drugače razporejenimi komandami.

Pri modelih z motorji z notranjim zgorevanjem Iveco ni izkoristil nove uredbe EU, ki dovoljuje podaljšanje karoserije do 90 centimetrov. Nekaj ​​podobnega je bilo storjeno samo v izvedbi na vodikov pogon Ivecu S-eWay H2, da so lahko podaljšali zadnji del karoserije in tam postaviti stolp z vodikovimi rezervoarji. Baterijska različica, imenovana Iveco S-eWay, je po videzu enaka dizlom, le da ima medosje podaljšano na 4 metre. Vodikova različica in baterijska različica bosta imeli tudi drugačno zasnovo sredinske konzole, kjer prevladuje veliki zasloni in na njej ne bo prostora za klasična stikala.

Različice Iveco S-Way z diszelkim motorjem bodo uporabljale le motor XCursor 13. Njegova prostornina znaša 13 litrov, moč v primerjavi s predhodnikom pa so pri vsaki različici povečali za 10 KM. Zahvaljujoč temu je različica 490 zdaj postala različica 500, medtem ko je različica 570 postala različica 580. Poleg tega bo isti motor na voljo v različici s pogonom na plin. Iveco je ob premieri že napovedal vključitev posodobljenega S-Waya v novi nemški cenik cestnin glede na porabo goriva. Dizelske različice bodo predvidoma uvrščene v 2. razred emisij CO2, kar jim bo omogočilo popust v višini 0,8 centa na kilometer. Različice s pogonom na plin naj bi prešle v razred 3, kar prinaša popust za 1,6 centa na kilometer. V praksi to pomeni, da je motor XCursor 13 postal zelo varčen, saj razred 2 zahteva 5 odstotkov manjšo porabo goriva od povprečja, v razredu 3 pa mora biti prihranek vsaj 8 odstotkov.

Iveco veliko stavi tudi na promocijo, tako so predstavili povsem električni dirkalni tovornjak, ki ga upravlja šestkratni svetovni prvak v dirkah s tovornjaki Jochen Hahn, zelo atraktivna pa je tudi izvedba, katero so pripravili skupaj s heavy metal skupino Metalica. Ivecovi tovornjaki bodo tako skrbeli za prevoz opreme me evropskim delom turneje priznane skupine.

Več pa si lahko preberete v naslednji številki revije Tranzit.