Bo amonijak gorivo prihodnosti?
Baterije, vodik, sintetični dizel ali metanol? Kandidatov za transportno gorivo prihodnosti je veliko. Med njimi je tudi amonijak, njegova uporaba pa je že bila prikazana na dveh popolnoma različnih principih. Pri prvem je zmes preprosto šla v motor z notranjim zgorevanjem, njegova prednost pa je bilo znatno znižanje obratovalnih stroškov, zahvaljujoč zelo nizkim cenam amonijaka.
Medtem so v ZDA pravkar pokazali vlačilec, ki ga poganja električni motor, a energijo za njegove baterije proizvaja amonijak. Gre torej za podoben sistem kot pri tovornjaku z gorivnimi celicami, vendar s to razliko, da je amonijak neprimerljivo lažji za shranjevanje, ne zahteva stiskanja, ekstremno nizke temperature in proti eksplozijsko varnih posod. Zahvaljujoč temu bo učinkovitost amonijakovega sistema – glede na obseg – do trikrat višja kot pri vodiku.
Po besedah ustvarjalca te tehnologije Amogyja lahko celotna naprava proizvede približno 900 kWh energije iz amonijaka, kar naj bi v praksi zadostovalo za približno 800 kilometrov vožnje v kompletih polne velikosti. Polno polnjenje amonijaka naj bi trajalo približno osem minut, delovanje sistema pa ne bo povzročalo toplogrednih plinov. Še več, vse bi moralo biti tudi razmeroma preprosto in kompaktno za sestavo. Prvi preizkusi so bili opravljeni na rabljenem Freightlinerju iz leta 2018. Posode za gorivo so zamenjale posode za amonijak, medtem ko proces proizvodnje energije poteka v ohišju, ki se nahaja izza kabine.