Gospodarska vozila

4,25 tone z B kategorijo

Evropska unija si prizadeva za sprejetje nove direktive o vozniških dovoljenjih, ki bi zvišala omejitev teže in omogočila vožnjo vozil do 4,25 tone s kategorijo B, znižala starostno mejo za voznike tovornjakov in avtobusov ter uvedla digitalna vozniška dovoljenja. To pa bo pomenili tudi dodatne kontrole in preverjanja, saj bodo ob odvzemu vozniškega dovoljenja v eni državi EU druge države to lahko priznale in naredile enako.

Vendar pa je za transportno industrijo znižanje najnižje starosti za vozniško dovoljenje za težka tovorna vozila in avtobuse na 18 let nekaj, kar mnogi čakajo. Nekateri upajo, da bo ta poteza pomagala zmanjšati pomanjkanje voznikov.

V načrtu je tudi uvedba digitalnega vozniškega dovoljenja. Cilj je, da bi ustrezna aplikacija na pametnem telefonu zadostovala v primeru policijske kontrole ali pri najemu avtomobila, razmišlja se tudi o QR kodi, ki bi olajšala uporabo plastičnih kartic ob svetovnem pomanjkanju čipov.

Nova direktiva bi spremenila tudi način usposabljanja voznikov. Prvič, udeležencem bi omogočil teoretično usposabljanje v eni državi in ​​praktično usposabljanje v drugi. Drugič, razpravlja se tudi o tem, da se praktično usposabljanje začne šele po uspešno opravljenem teoretičnem izpitu. In tretjič, v prihodnje bi lahko nekatere dele vozniškega izpita opravljali tudi na simulatorjih.

Poleg tega bi za zmanjšanje števila nesreč uvedli nov pogoj (če bo direktiva sprejeta): obvezno obnovitveni tečaj, ki bi ga opravljali eno leto po pridobitvi licence.

Vendar upoštevajte, da tudi če bi bila 4. direktiva o vozniških dovoljenjih objavljena še letos, bi morale države najprej prilagoditi svoje nacionalne zakone, sicer pravila ne morejo v celoti veljati, Pri nas to pomeni vsaj še dve leti do osvojitve.