Avtomobilizem

Volkswagnova največja električna limuzina – ID.7

ID.7 je morda najboljši Volkswagnov ID izdelek doslej, doseg je dober in pelje se, kot se velikemu Volkswagnu spodobi, pa tudi številke o dosegu so vzpodbudne. Z baterijo s 77 kWh in elegantnim koeficientom zračnega upora 0,23 obljublja tudi do 600 kilometrov,  večja 82kWh baterija v Pro S pa obljublja kar 700 kilometrski doseg.

Pred voznikom je razmeroma majhen digitalni instrumentni instrument.  Všeč mi je, saj je preprost in ima vse osnovne informacije, ki jih potrebujete, prav tako se vse potrebne informacije projicirajo na steklo pred voznika. Na sredini je ogromen 15-palčni zaslon na dotik in vključuje vse preostale funkcionalnosti. Na prezračevalnih odprtinah ni stikal za prilagajanje smeri pretoka zraka. To se izvaja prek zaslona na dotik, ali s pomočjo glasovnih ukazov z  uporabo sistema ‘IDA’ ID.7. Nastavitev temperature je nadzorovana z vodoravnim trakom pod zaslonom. To ni naš najljubši način spreminjanja klimatskih nastavitev, a je sedaj vsaj osvetljen. ID.7 uporablja najnovejši VW-ov infotainment sistem in ima lično zasnovo s podmeniji, po katerih je enostavno krmariti.

Med sprednjima sedežema je predal za shranjevanje z dvema drsnima pokrovoma, ki služita tudi kot naslon za roko. Zadaj je ogromno prostora tako za noge kot glave. Panoramska streha omogoča dodaten prostor za glavo in osvetljuje kabino. Za zastiranje strehe pa ni na voljo rolo temveč tekoči kristali, ki ob pritisku na stikalo naredijo steklo »mlečno«. Tudi prtljažnik je s 500 litri več kot zadosten.

Med predstavitvijo so predstavniki VW z veseljem poudarjali obsežno razvojno fazo avtomobila, ki je bila zasnovana tako, da daje kar se da športen občutek. Prvi vtis je, da je ID.7 velika, težka električna limuzina, kar ni presenetljivo, saj tehta skoraj 2,2 toni. Čeprav je daljši od ID Buzz-a, pa ima presenetljivo majhen obračalni krog, le 10,9 metra. Zaradi tega je precej enostavno voziti avto tudi po mestu. Na voljo sta samo dve nastavitvi regeneracije zavor (vklop ali izklop), ki ju aktivirate tako, da ročico na volanu potisnete stran od sebe. Regeneracija je precej močna in omogoča vožnjo z enim pedalom.

Podvozje ID.7 je opremljeno spredaj z Macpherson vzmetno nogo, zadaj pa z večvodilno premo s prilagodljivim blaženjem, ki ga VW imenuje ‘Dynamic Chassis Control’ (DCC). Kot bi pričakovali, obstaja vrsta načinov vožnje: Comfort, Eco, Sport in Individual. Na splošno se ID.7 pelje zelo dobro. Udobni sedeži ErgoPremium so novost v ID razredu in so opremljeni s številnimi masažnimi funkcijami ter prezračevanjem in ogrevanjem. Vse to upravljate preko zaslona na dotik, kar zahteva rahlo prilagoditev, raje bi imel klasična stikala.

Krmiljenje je nekoliko sintetično, vendar se volan ravno prav upira glede na hitrost vožnje. V športnem načinu se zaradi velike moči lahko zgodi, da zadaj gnani ID.7 občasno rahlo izgubo oprijema, a to je le malo igre, saj elektronika hitro vse postavi na svoje mesto. Vsekakor lahko zapišem, da je lega na cesti dobra, še boljše pa so tehnične zmogljivosti pogonskega sklopa, vsaj na papirju.  Hitrosti polnjenja znašajo 170 kW za Pro in 200 kW za Pro S, pri čemer 10 do 80-odstotno polnjenje traja malo manj kot 30 minut.

Vozilo je že na naših cestah, pred poletjem pa pride še karavanska različica. Na voljo je trenutno le ena motorna različica z močjo 210 kW in 1-stopenjskim menjalnikom. Cenovna paleta se prične pri dobrih 54 tisočakih.