AvtomobilizemTehnika

ECT – mali senzor, ki vam lahko povzroči veliko težav

Motorji z notranjim zgorevanjem delujejo optimalno le, če je njihova temperatura v območju med 80 in 100 stopinjami Celzija. Vzdrževanje te temperature je odvisno od majhne, ​​a izjemno pomembne komponente – senzorja temperature hladilne tekočine, znanega kot senzor ECT.

Senzor ECT je nameščen v cevi, po kateri kroži hladilna tekočina. Njegova ključna vloga je merjenje temperature tekočine, ki absorbira toploto iz motorja in pošiljanje natančnih informacij krmilni enoti motorja (ECU). Na podlagi teh podatkov ECU prilagodi različne parametre motorja, kot so število vrtljajev in mešanica goriva, tako da motor čim prej doseže optimalno temperaturo.

Na primer, ko motor zjutraj zaženemo in senzor zazna nizko temperaturo, ECU poveča število vrtljajev in obogati mešanico goriva. Po nekaj minutah, ko motor doseže delovno temperaturo, se vse vrne v normalno stanje. V situacijah, ko temperatura motorja preseže dovoljene vrednosti, ECU uporabi informacije iz senzorja ECT, da aktivira ventilator ali zmanjša moč motorja in tako prepreči pregrevanje in poškodbe.

Popravilo in zamenjava senzorja je razmeroma enostavno. Cene novega ECT senzorja se gibljejo okoli 20 eur, cena dela pa je odvisna od mehanika. Postopek zamenjave ne traja več kot eno uro, kar ga uvršča med ugodnejša popravila avtomobila.

Čeprav se senzor ECT zdi majhna in nemoteča komponenta, lahko njegova okvara povzroči velike težave in znatne stroške. Redna diagnostika in pravočasna menjava poškodovanih delov sta ključna za brezhibno delovanje avtomobila.

Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link