Audi A5 zamenjuje A4
Na slovenske ceste se je pripeljal novi Audijev model A5. Audi je po 30 letih upokojil svoj legendarni model A4 limuzina in predstavil fuzijo svojih dveh odličnih avtomobilskih linij limuzina in karavan A5. Novi A5 je bil ustvarjen kot kombinacija najboljšega iz limuzine A4 in A5 sportback.
Dizajn avtomobila je moderen, z agresivnimi linijami, ki poudarjajo njegov športni duh, skupaj z atraktivnimi platišči velikega premera. Še posebej razveseljivo je, da so pri Audiju za limuzino izbrali bolj funkcionalno različico, kjer se zadnji pokrov odpira skupaj s steklom. Audi se s tem modelom osredotoča na ljudi, torej na potnike in vsakodnevne uporabnike avtomobilov.
Zato novi A5 krasi preprostost notranjosti, bogata oprema in visokokakovostni materiali izdelave, ki bodo zadovoljili vse uporabnike in poskrbeli za udobno vožnjo. Tanek, prostostoječ panoramski zaslon Audi MMI ima ukrivljen dizajn in uporablja tehnologijo OLED. Sestavljen je iz virtualnega kokpita z vidno diagonalo zaslona 11,9″ in MMI zaslonom na dotik z diagonalo 14,5″. Opcijsko je na voljo dodatni 10,9-palčni zaslon MMI za sopotnika, ponudba pa vključuje tudi head-up zaslon z možnostjo konfiguracije in upravljanja vozila ter funkcij infotainment sistema.
A5 in A5 Avant sta 7 cm daljša od A4, ki ga nadomeščata in sedaj merita v dolžino 483 cm. Medosna razdalja se je povečala za 8 cm na skupno 290 cm. Oblikovno je opazno bolj agresiven s širšo masko in lučmi, ki delujejo tanjše, medtem ko zadaj s svetlobnim trakom in povezanimi lučmi ni večjih presenečenj. Avto ima zdaj prave in ne lažne ali skrite izpušne cevi, kar zagotovo pripomore k bolj športnemu videzu.
Pogonski sklopi
Motorji so dobavljeni v različici z blagim hibridom MHEV, ki prinaša zmanjšanje do 10 g CO2/km oziroma 0,38 l/100 km pri 2.0 TDI (150 kW, pogon na prednji kolesni par/quattro) in do 17 g CO2 /km ali 0,74 l/100 km pri V6 3.0 TFSI (270 kW, quattro), po ciklu WLTP.
Pogonski generator (PTG) lahko k izhodni moči motorja z notranjim zgorevanjem prispeva do 18 kW (24 KM) električne moči. Med upočasnjevanjem PTG z regenerativnim zaviranjem napaja baterijo (rekuperacija) z močjo do 25 kW.
Integriran sistem za nadzor zavor z možnostjo kombiniranja (iBRS) omogoča popolno ločitev zavornega pedala in zavorne hidravlike. Pri modelih s sistemom MHEV plus iBRS zahvaljujoč regenerativnemu zaviranju doseže potreben pojemek brez uporabe mehanske zavore. Torne zavore se aktivirajo šele ob močnejšem pritisku na zavorni pedal.
Paleta se začne z motorjem 2.0 TFSI s 150 KM, na voljo pa je tudi v različici z 204 KM, ki jo je možno kombinirati s pogonom quattro. Motor je opremljen s turbino s spremenljivo geometrijo (VTG) in deluje s spremenjenim procesom zgorevanja, ki je posebej varčen pri delni obremenitvi. Tehnologija VTG omogoča dosledno in agilno povečanje navora tudi pri nizkih vrtljajih bencinskih motorjev.
Na voljo je tudi 2.0 TDI motor z 204 KM in 400 Nm. Motor iz generacije EA288 evo podeduje optimizirano zgorevanje od svojega predhodnika zahvaljujoč senzorju tlaka v valju, dvofaznemu vbrizgavanju tekočine AdBlue za upravljanje emisij izpušnih plinov in dvema gredema za uravnoteženje masnega navora za brezhibno delovanje motorja. Na voljo je v različici MHEV, na voljo pa je tudi pogon quattro. Za S5 je rezerviran 3.0 V6 TFSi s 367 KM, združen je v hibridni različici MHEV, ki omogoča nižje emisije CO2 v primerjavi s predhodnikom s TDI motorjem.