Avtomobilizem

VW Amarok – izboljšan na vseh področjih

Znamka Volkswagen Gospodarska vozila predstavlja novi Amarok. Cestni in terenski multitalent je bil oblikovan in zasnovan v Nemčiji in Avstraliji, izdelovali pa ga bodo v Južnoafriški republiki. Zaradi svoje opreme, več kot 20 novih asistenčnih sistemov, mobilnih spletnih storitev, motorjev, ki jih odlikujeta učinkovitost in močan navor, dveh tehnologij štirikolesnega pogona, po meri prilago­jene dodatne opreme in očitnih Volkswagnovih oblikovalskih genov je novi Amarok eden najbolj vsestranskih in uravnoteženih pickupov na svetu.

Volkswagen predstavlja drugo gene­­racijo priljubljenega pick-upa Amarok. Vse je novo. Vendar Volkswagnov dizajn takoj razkriva, da je to še vedno Amarok. Postal je večji, moč­nejši, bolj karizmatičen, bolj atletski. Novi sprednji del pickupa, ki bo na trg prišel v opremskih različicah ‘Amarok’, ‘Life’ in ‘Style’ ter vrhunskih izvedbah ‘PanAmericana’ (terenska podoba) in ‘Aventura’ (ekskluzivna podoba), je izrazit že sam po sebi. Novi Amarok bo na voljo s štirivratno dvojno kabino (DoubleCab) in dvovratno enojno kabino (SingleCab). Pri obeh različicah so na stranski silhueti še posebej opazni pol­krožni koloteki. Blatniki nad do 21-palčnimi aluminijastimi platišči so močno razširjeni in imajo v predelu kolotekov obrobe iz robustne plastike.

Daljši in prostornejši

S 5.350 milimetri je novi Amarok 96 milimetrov daljši od svojega predhodnika, 3.270 milimetrov dolga medosna razdalja pa se je povečala za 173 mm. To še zlasti v drugi sedežni vrsti v dvojni kabini zagotavlja več prostora. S tem sta se skrajšala tudi previsa karoserije. Rezultat: čvrstejša proporcionalna razmerja in boljše terenske zmogljivosti zaradi boljših kotov za vstop v strmino oz. izstop iz nje. Terenske zmogljivosti Amaroka, dodatno izboljšuje povečana možnost vožnje po vodi. Prej je lahko bredel po 500 mm globoki vodi, sedaj pa kar po 800 mm.

Ekipa oblikovalcev za Volkswagen Gospodarska vozila je ustvarila funkcionalno in visokokakovostno notranjost s preglednimi upravljalnimi elementi in digitalnimi zasloni. Paleto zaslonov sestavljajo digitalni 8,0-palčni instrumenti in najsodobnejši zaslon na dotik v obliki tablice za infotainment sistem. Za Amarok so uporabili kombinacijo digitalnih funkcij z intuitivnim upravljan­jem ter ergonomsko oblikovanih tipk oz. pritisnih ali vrtljivih stikal. S temi klasičnimi tipkami se na primer upravljajo glasnost infotainment sistema in nastavitve štiri­koles­nega pogona. Voznik in sovoznik v Amaroku sedita na ergonomsko oblikovanih sedežih. V zadnjem delu dvojne kabine imajo trije odrasli potniki veliko prostora in udobja za potovanja.

Presenetljivo prostoren je tudi tovorni prostor za enojno ali dvojno kabino, tako imenovani Cargo Box. Tako kot pri predhodniku je na nakladalni površini med kolesnima ohišjema dovolj prostora za prečno naloženo euro paleto; pri izvedbi z enojno kabino je mogoče namestiti celo dve. Nosilnost se je iz ene tone dvignila na 1,16 tone.

 

Pet motorjev

Za novi Amarok so bili razviti štirje turbodizelski motorji (TDI) in en turbobencinski motor (TSI). Vsem petim motorjem sta skupna učinkovitost in visok navor. Osnova je dvolitrski TDI, ki lahko razvija 150, 170 ali 204 KM. Najzmogljivejši je 3,0-litrski TDI V6 motor z močjo 184 kW (250 KM). Bencinski  motor je 2,3‑litrski in razvija motor z 222 kW (302 KM). Vse različice Amaroka z močjo od 200 konjev naprej bodo na trg prišle serijsko opremljene z novim 10-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki bo imel elektronsko prestavljanje (shift-by-wire). Novi 10-stopenjski menjalnik nadomešča 8-stopenjski avtomatski menjalnik, ki se je vgrajeval v predhodnika. Poleg njega bodo za različne motorje na voljo še 6‑stopenjski avtomatski ter ročni 6-stopenjski menjalniki.

Amarok bo serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom (4MOTION). Glede na motor bosta na voljo dva različna sistema 4MOTION: eden s vklop­ljivim in drugi s stalnim štirikolesnim pogonom. Tehnologija pogona zagotavlja, da bo novi Amarok kos vsakemu terenu in da bo lahko vlekel do 3,5 tone težko prikolico.

Do šest različnih voznih profilov (načinov vožnje) vozniku pomaga v najrazličnejših situacijah – na primer pri vožnji po spolzkih podlagah ali na zahtevnih terenskih odsekih. Dodatno udobje zagotavlja širok nabor asistenčnih sistemov. Več kot 20 teh sistemov – na primer avtomatsko uravnavanje razdalje ‘ACC+’ (v avtomatsko uravna­vanje hitrosti je vključeno prepoznavanje prometnih znakov s pomočjo skeniranja s kamero) ali ‘matrični LED-žarometi IQ.LIGHT’ – je v Amaroku novih in z njimi je Volkswagnov model eden najbolj udobnih pickupov na svetovnem trgu.

Novi Amarok bo pri prvih kupcih že konec letošnjega leta.