Gospodarska vozila

Daimler Truck testira tovorno vozilo s pogonom na gorivne celice s tekočim vodikom

Daimler Truck je doseglo naslednji mejnik na poti do trajnostnega transporta tudi s pogoni na vodikovi osnovi. Že leto dni s prototipnim vozilom Mercedes-Benz GenH2 s pogonom na gorivne celice izvajajo intenzivna testiranja – tako na testni stezi podjetja kot tudi na javnih cestah.

Daimler Truck ima zdaj pripravljen že drugi prototip, s katerim bo testiralo uporabo tekočega vodika. Politično podporo za razvojni program zagotavlja tudi ministrstvo za gospodarske zadeve zvezne dežele Porenja-Pfalškega. Novo nameščena prototipna polnilna postaja v razvojnem in testnem centru Wörth omogoča polnjenje s tekočim vodikom. Pri podjetju Daimler Truck so pred kratkim skupaj s podjetjem Air Liquide opravili uspešno polnjenje tovornega vozila s tekočim vodikom (LH2). Pri postopku polnjenja se tekoči vodik pri minus 253 stopinjah Celzija polni v dve 40 kg posodi, nameščeni na obeh straneh šasije. Izredno dobra izolacija posod vozila omogoča, da vodik dovolj dolgo ohranja temperaturo brez aktivnega hlajenja.

Daimler Truck se je pri razvoju pogonov na vodikovi osnovi odločil za uporabo tekočega vodika. V tem agregatnem stanju ima nosilec energije veliko večjo energetsko gostoto glede na prostornino v primerjavi s plinastim vodikom. Rezultat je prenos večje količine vodika, kar močno poveča doseg in omogoča zmogljivost vozila, ki je primerljiva z zmogljivostjo običajnega dizelskega tovornega vozila. Razvojni cilj za tovorno vozilo GenH2, ki bo kmalu pripravljeno tudi za serijsko proizvodnjo, je doseg 1000 kilometrov in več. Tako bo tovorno vozilo primerno za prilagodljive in zahtevne načine uporabe, zlasti v pomembnem segmentu prevoza težkega tovora na dolgih razdaljah. Začetek serijske proizvodnje tovornih vozil s pogonom na vodik je načrtovan v naslednji polovici desetletja.

Celovita zavezanost vodiku

Hkrati podjetje Daimler Truck v sodelovanju s podjetjem Linde razvija nov postopek za ravnanje s tekočim vodikom (»podhlajen« tekoči vodik, »tehnologija sLH2«). Ta inovativni pristop med drugim omogoča še večjo gostoto shranjevanja in lažje polnjenje v primerjavi z LH2. Podjetji načrtujeta prvo polnjenje prototipnega vozila na pilotni postaji v Nemčiji leta 2023. Podjetje Daimler Truck in partnerji želijo zagotoviti visoko stopnjo preglednosti in odprtosti v zvezi z relevantnimi vmesniki skupno razvite tehnologije LH2. Cilj je v čim večji meri sodelovati s podjetji in združenji za razvoj njihovih lastnih tehnologij polnjenja in vozil, ki bodo uporabljala novi standard tekočega vodika, ter tako vzpostaviti globalni množični trg za novi postopek.

Kar zadeva infrastrukturo za vodikove polnilne postaje na pomembnih prometnih poteh po Evropi, podjetje Daimler Truck načrtuje sodelovanje s podjetji Shell, BP in TotalEnergies. Daimler Truck je tudi delničar družbe H2 MOBILITY Deutschland, ki upravlja vodikove polnilne postaje. Poleg tega so se podjetja Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies in Volvo Group zavezala, da bodo s skupnimi močmi pomagala ustvariti pogoje za lansiranje tovornjakov s pogonom na vodik na evropski množični trg kot del interesne skupine H2Accelerate (H2A).

Daimler Truck je na svoji poti v prihodnost z nevtralnimi vrednostmi CO2 jasno začrtalo strateško smer in dosledno izvaja dvojno strategijo pri elektrifikaciji svojega portfelja z akumulatorsko-električnimi pogoni in pogoni na vodikovi osnovi. Prizadeva si, da bi na svojih ključnih globalnih trgih do leta 2039 ponujalo samo nova vozila, ki zagotavljajo ogljično nevtralno vožnjo.