Avtomobilizem

Več prostora, več moči, boljše tehnologije

Fabia na slovenski trg prihaja s petimi različicami bencinskih motorjev in občutno povečanimi merami, ki se še posebej odražajo na medosni razdalji in prostornini prtljažnika.

Škoda je predstavila četrto generacijo Fabie, ki je skupaj z Octavio njihov najbolje prodajan model. Kljub temu, da je s prva generacija, predstavljena ob koncu prejšnjega tisočletja, požela velike simpatije, pa bo novinka zagotovo best seler. Razlogov je več, od tega, da je Škoda vmes postala izjemno cenjena avtomobilska znamka, prednost pa bo zagotovo prinesla privlačna oblika, integrirana v celoten slog ter nesporna kakovost izdelave.

Na trg prihaja z dvema motorjema v petih različicah. Ponudba se prične s tremi valji v atmosferskem litrskem bencinu, ki nudi 65 ali 80 KM. Enak motor, a s pomočjo turbine, Fabijino moč dvigne na 95 oziroma 110 »konjev«. Končno pa je za tiste, ki si želijo športnih užitkov, na voljo tudi turbo motor s prostornino 1,5 litra, ki zmore 150 KM. Motorji z najmanjšo močjo so na voljo le s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko je različica s 110 konjskimi močmi združena s  6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Najmočnejši model je opremljen izključno s samodejnim menjalnikom.

Občutno povečanje dimenzij prinaša tudi četrta generacija Fabie. To se pozna pri medosni razdalji 2,56 metra, kar je 9 centimetrov več kot pri prejšnjem modelu, oziroma po prostornini prtljažnika, ki je s 330 zrasel na 380 litrov. Fabia je dolga 4108 mm, široka 1780 mm in visoka 1459 mm.

Če pogledamo v notranjost, nova Fabia ni nobena izjema, ko gre za implementacijo “Simply clever” rešitve v smislu izkoriščenosti prostora in ponuja devet novih pametnih rešitev, ki poenostavljajo življenje v avtomobilu. Poleg tega, ko sedite za volan in zaprete vrata, pride do izraza prostornost z veliko prostora za ramena, medtem ko lahko zadaj odrasli sedijo zelo razkošno z dovolj prostora za kolena.

Vsi modeli so maksimalno okoljsko naravnani, njihova poraba je od 5 do 5,6 litra. Če za optimalnega vzamemo model s 110 KM, bomo ugotovili, da je Fabia z njim izjemno dinamična. Njena najvišja hitrost je 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 9,7 sekunde, povprečna poraba pa le pet litrov. Izpusti CO2 dosegajo 114 g/km, kar je za bencinski motor te moči kar solidno.

Cenovna paleta se prične pri 13,695 evrih, vključuje pa tudi 4 letno jamstvo.