Test: Seat Ibiza 1,0 TSI

Peta generacija najbolje prodajanega Seatovega avtomobila je bolj elegantna, darežljiva s prostorom, v tehničnem smislu pa se vozi na Volkswagnovi platformi in je bliže Polu kot kdaj koli.

Da tudi Volkswagen polaga velike upe na novo Ibizo nakazuje podatek, da je ravno Ibiza prva, še pred prihodom novega Pola, ki je bila postavljena na novo koncernsko platformo MQB A0. Ibiza je sedaj s svojimi ostrimi linijami izredno dopadljiv avtomobil. Avto skoraj ni spreminjal dolžine, je pa zato zraslo medosje in to za kar 9,5 centimetra. Zato ne preseneča ponudba prostora predvsem v prvi vrsti, med tem ko zadnja klop prav tako nudi solidno veliko prostora tako za noge kot glave potnikov. Ob obilici prostora pa nova Ibiza predstavlja tudi nov infotaiment sistem, ki v praksi deluje odlično in je enostaven za uporabo. 8 palčni ekran je občutljiv na dotik in nudi številne opcije linkovne komunikacije in navigacije, pa tudi brezžično polnjenje telefona. Na ta način postaja Ibiza najmodernejši avtomobil v razredu, razočarala pa ne bo niti audiofile, saj za kvaliteten zvok skrbi Beats audio sistem. Inženirji so veliko naredili tudi na znižanju hrupa in vibracij, ki se prenašajo v notranjost.

Kolikor je avto navzven razigran, pa je motorna ponudba bolj skromna. Bencinsko paleto zaokrožuje le en trivaljni litrski motor, ki sicer nudi tri stopnje moči in mi smo lahko preizkusili tisto najmočnejšo, ki razvija 80 kW (110 KM). Motor ima velik potencial in široko delovno območje, saj se lahko vozimo na nizkih vrtljajih zelo gospodarno, lahko pa motor zavrtimo v rdeče polje, takrat Ibiza postane pravi mali športnik, a tudi poraba poskoči. Sicer pa se motor rad odzove na pritisk stopalke za plin in prikaže agresiven temperament, linearno razvija moč, vse skupaj pa podira ročni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa.

Enako dobro kot motor je tudi upravljanje. Neposredno, natančno in s solidnimi povratnimi informacijami. Morda je podvozje nekoliko trše nastavljeno, kot bi pričakovali od mestnega avtomobila, a bo zato bolj suvereno premagala kašen oster zavoj. Kljub temu pa je avtomobil še vedno zadovoljujoče udoben, predvsem zahvaljujoč udobnim sedežem in velikim 15 palčnim gumam.

 

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Prostornina (ccm): 999
Moč (kW/KM): 85/115
Navor (Nm/min): 200/2000-3000
Menjalnik: Ročni 6-stopenjski
Mere
Dolžina (mm): 4059
Širina (mm): 1780
Višina (mm): 1950
Medosna razdalja (mm): 2564
Prtljažnik (l): 355
Masa vozila (kg): 1140
Zmogljivosti
Pospešek (0-100 km/h): 9
Najvišja hitrost (km/h): 190
Kombinirana poraba (l/100km): 5
Izpust CO2 (g/km): 108