Gospodarska vozila

Sprinter z naprednejšim pogonom

Mercedes-Benz Speed Delivery Door

Nov motor, nov menjalnik, nov sistem štirikolesnega pogona: Mercedes-Benz s številnimi tehnološkimi izboljšavami zagotavlja, da bo Sprinter, njegov najbolje prodajani veliki kombi, to jesen ponudil več udobja med vožnjo in različne nove pogonske sklope.

V središču nadgradnje je izredno zmogljiv in učinkovit 2,0-litrski dizelski motor OM 564, znan iz ponudbe osebnih avtomobilov Mercedes-Benz. Štirivaljni motor je tudi v Sprinterju na voljo v štirih kategorijah moči. Sprinter prevzema tudi samodejni menjalnik 9G-TRONIC v vseh njegovih različicah iz ponudbe osebnih avtomobilov, ki dopolnjuje šeststopenjski ročni menjalnik. Tretja tehnična novost pa je uvedba štirikolesnega pogon s sistemom Torque-on-demand v 4 × 4 Sprinterju. Zamenjal bo dosedanji sistem.

Mercedes-Benz Sprinter pickup – Exterior, arctic white, Rear-wheel drive

Dva litra in štiri stopnje moči

Medtem ko je bil zmogljiv štirivaljni dizelski motor OM 654 doslej na voljo le v različici Sprinter Van s pogonom na zadnja kolesa, je Mercedes-Benz s to jesenjo ta motor ponudil kot edini motor za vse različice, vključno z novo varianto pogona na vsa kolesa.

Razvrščen v skladu s standardi emisij izpušnih plinov Euro VI-E in Euro 6d je OM 654 na voljo s štirimi stopnjami moči 84 kW/114 KM, 110 kW/150 KM, 125 kW/170 KM in 140 kW/190 KM. Kot dodatek iz trenutne ponudbe osebnih avtomobilov Mercedes-Benz Sprinter združuje najsodobnejši 2,0-litrski dizelski motor z avtomatskim menjalnikom 9G-TRONIC. Sodobni menjalnik nadomešča prejšnji 7G-TRONIC PLUS. Skupaj z izrazitimi »overdrive« značilnostmi njegovih devet prestav vzdržuje nizke vrtljaje motorja v skoraj vseh voznih situacijah, kar pomeni tudi znaten prihranek pri porabi goriva ter opazno zmanjšane vibracije in hrup.

Optimizirani hidravlični elementi omogočajo tudi hitro, komaj opazno menjavo prestave skoraj brez prekinitev vleke. »Drive Select« in prestavne ročice na volanu vozniku omogočajo ročno prestavljanje. Še en plus: kljub dvema dodatnima prestavama avtomatski menjalnik 9G-TRONIC potrebuje enako velik prostor za namestitev kot njegov predhodnik 7G-TRONIC PLUS. 6-stopenjski ročni menjalnik ostaja nespremenjen.

The new Mercedes-Benz Sprinter 4×4

Nov štirikolesni pogon

Kot doslej je mogoče Sprinter naročiti s pogonom na sprednja kolesa, pogonom na zadnja kolesa ali pogonom na vsa kolesa, s to jesenjo pa tudi s popolnoma novim sistemom štirikolesnega pogona, prav tako delno izpeljanega iz sedanjega modularnega sistema osebnih avtomobilov Mercedes-Benz.

V nasprotju s predhodnim sistemom, ki je v načinu 4 × 4 prenašal 35 % navora na sprednja kolesa in 65 % na zadnjo os, lahko ta sistem porazdeli navor med sprednjo in zadnjo os popolnoma drugače in predvsem odvisno od situacije (Torque-on-demand). Spremenljivo porazdelitev navora zagotavlja elektronsko vodena sklopka z več lamelami, vgrajenimi v sredinski diferencial. Poleg povečanja udobja med vožnjo pa Sprinter ponuja še en plus v ergonomiji in varnosti zahvaljujoč inovativnemu sistemu drsnih vrat »Speed ​​Delivery Door«, ki so lahko na voljo že s tovarniško vgradnjo. To so avtomatska, s senzorjem vodena dvojna vrtljiva vrata na sovoznikovi strani, ki zamenjujejo bočna drsna vrata v prtljažniku.

Nova platforma

Če so nov motor, menjalnik in pogon že na voljo v Sprinterju s to jesenjo, pa Mercedes na tem ne ostaja. Za bližnjo prihodnost že pripravlja novo platformo za električni Sprinter. Nekdanji namigi počasi postajajo resničnost. Konec lanskega leta je komentar Fordove izbire, da za svoj »e-tranzit« ne bo uporabljal običajne sheme z motorjem in pogonom na sprednja kolesa, tako kot pri večini konkurentov vodil strokovnjake iz Mercedes-Benza k razmišljanju o podobni izbiri in kmalu so objavili, da bodo novi električni Sprinterji prav tako imeli pogonski mehanizem neposredno na zadnji osi.

Mercedes-Benz Vans: next generation eSprinter

Prva serija električnega Sprinterja je na trgu kratek čas, tovarna pa je že napovedala prihod druge generacije, občutno pred letom 2025. Razlog leži v pospeševanju projektov električnih kombijev v svetu logistike.