Avtomobilizem

Ustvarjena legenda o znamki z znakom škorpijona

Na današnji dan pred 70 leti, 10. aprila 1950, je veliki šampion Tazio Nuvolari zaključil svojo dirkaško kariero za volanom vozila Abarth 204A, prvim modelom, ki ga je zasnoval Carlo Abarth. Vožnja na čas se je začela v glavnem sicilijanskem mestu Palermo ter končala na Monte Pellegrinu, s strmim, zahtevnim vzponom in številnimi ostrimi zavoji na asfaltni podlagi. Ekipa “Squadra Carlo Abarth” je štartala s Taziom Nuvolarijem za volanom Abartha 204A, športnega dvoseda z impresivnim motorjem prostornine 1100 ccm. Prvak se je dirke lotil z vso vnemo in jo končal kot zmagovalec v svojem razredu in kot peti v skupni razvrstitvi.

Prijateljstvo med Carlom Abarthom in slavnim prvakom se je začelo kmalu po drugi svetovni vojni, ko je Nuvolari – ki je že osvojil 55 zmag na mednarodnih Grand Prix prvenstvih in pomembnejših cestnih dirkah – vozil za ekipo Piera Dusia Cisitalia, ki jo je vodil Carlo Abarth. Ko je Dusio, preden je emigriral v Argentino, svoje dirkalne avtomobile prodal Abarthu, je ta vedel, da lahko računa na pomoč Nuvolarija, ki je prevzel tudi vlogo predstavnika za njegove komplete za nastavitev in dušilce zvoke.

V nedeljo na dirkališču, v ponedeljek v pisarni

Abarthovi športni kompleti za prilagoditev vozil so mestne avtomobile spreminjali v zmagovalce dirk, kar je mnogim mladim voznikom omogočilo uspešno tekmovanje. “V nedeljo na dirkališču, v ponedeljek v pisarni” je bil slogan Carla Abartha. Proizvodnjo dirkalnih komponent je povezal z delom ekipe, ki je zmagovala na progah in dirkah z vzponom, s športnimi in kupe modeli.

Po sloviti Nuvolarijevi zmagi je Abarth šestkrat zmagal na Mednarodnem prvenstvu proizvajalcev vozil med letoma 1962 in 1967, prav tako je osvojil naziv najboljše znamke med vozili na Evropskem prvenstvu leta 1972 (voznik Arturo Merzario), ter še štiri zmage na Evropskih Touring prvenstvih (1965, 1966, 1967 in 1969). Zgodovina velikih uspehov znamke z značko škorpijona se je od leta 1970 nadaljevala na relijih, ko je Fiat 131 Abarth Rally zmagal na treh Svetovnih prvenstvih konstruktorjev v letih 1977, 1978 in 1980, na Svetovnem prvenstvu voznikov leta 1980 z nemškim voznikom Walterjem Röhrlom, ter osvojil pokal FIA za voznike leta 1978 s Fincem Markkujem Alénom. Ta zmagoslavja so dopolnile še zmage na sedmih Evropskih reli prvenstvih med letoma 1975 in 2011, ter zmagi modela Abarth 124 na relijih 2018 in 2019 za pokal FIA R-GT.

 

To je zgodba o uspehu z dvojno pomembnostjo: po eni strani nadaljuje svojo udeležbo na dirkališčih, z modelom Abarth 124 na reliju ERC 2020, ter z ekipo v vlogi tehničnega partnerja na dirkah italijanskega in nemškega prvenstva F4. Po drugi strani pa so Abarthu dirke že od nekdaj predstavljale najboljši preizkusni poligon za motorje in tehnične/tehnološke komponente. Testiranje v najbolj ekstremnih pogojih lahko privede do izjemnih ravni zmogljivosti in zanesljivosti, spodbuja tekmovalni duh in je odlična priprava za prenos najsodobnejših tehnologij na serijsko proizvedene modele.